PLUS, MINUS
|
|
Plusi: Oblika, motor, lega na cesti, štirikolesni volan, serijska oprema, položaj za volanom, prostornost zadaj, prtljažnik, kvaliteta izdelave, delovanje navigacije; Minusi: Preglednost, tanka prednja sedeža, oblikovno nedorečen zadek, delovanje parkirnih pomagal. |
Oblika, ki se je ne bi branili niti Italijani
Ne bo jih veliko, ki bodo oporekali, če napišemo, da je oblikovalcem delo tokrat res uspelo, laguna coupe pa v resnici izgleda še bolje kot na slikah. Predvsem je opazovalcu takoj jasno, da prostornost in prilagodljivost tokrat ne bosta igrali vidnejše vloge, prej kot to sta v ospredju športnost, dinamičnost, udobje in prestiž. Vrata so kot se spodobi brez okvirjev, ob odpiranju pa se steklo prav tako kupejevsko malenkostno spusti. Naprednost izkazujejo tudi moderna svetila, spredaj z biksenonsko tehnologijo in funkcijo svetenja v ovinek, zadaj pa so v celoti sestavljena iz LED-diod.
|
Renault laguna coupe 2.0 dCi GT © Miha Pečoler
|
Znotraj pravi gran turismo kupe
Notranjost združuje dva koncepta. Eden je kvalitetno izdelan notranji prostor, ki so si ga izposodili pri laguni berline in grandtour, drugi pa je za to znamko nadpovprečen prestiž zahvaljujoč uglednim materialom. Tudi tu gre za dobro zmes obojega, saj poleg štirim osebam zadostnega prostora nudi tudi veliko udobnostne opreme in prestižnih elementov. Ne nepomembno ob tem je tudi dejstvo, da so lagune coupe, ki jih uvoznik trži z opremo polno naložene, kar pomeni že v osnovi usnjeno notranjost, prej omenjena ksenonska svetila, 18-palčna lita platišča, vso varnostno opremo, vključno z ESP, električno nastavljiva in ogrevana prednja sedeža in še mnogo več. Testnik je bil bogatejši še za bolj zmogljivo avdio napravo proizvajalca Bose ter navigacijsko napravo carminat, ki deluje odlično.
Položaj za volanom je športen, sedenje prav tako. Všeč sta nam bila spodaj prisekan volanski obroč in aluminijasta ročica, posebej hvalimo delovanje prvega v povezavi s funkcijo 4control. Menjalnik vsej tehniki dobro sledi, kljub temu pa smo videli že boljše primerke. Sedeži nudijo zadosti bočnega oprijema, so pa za odtenek pretanki. Razlog za to je iskanje čim večje prostornosti v drugi vrsti, kamor boste z mirnim srcem posadili tudi osebe srednje rasti. Zaradi strmo spuščajoče strehe zna kakšen cenimeter zmanjkati le pri dolginih. Prtljažnik je z 423 litri nekje v zgornji polovici razreda. Hvalevreden je sistem podiranja sedežev po polovici, kjer je dovolj le poteg ročice v prtljažniku, res pa je, da vam obenem količino prtljage narekuje (pre)majhna odprtina med obema prostoroma.
|
Renault laguna coupe 2.0 dCi GT © Miha Pečoler
|
Napredna tehnika
V tem razredu si pred leti dizelskega motorja nismo mogli niti zamišljati, danes so ti povsem ustaljena praksa in skoraj ni proizvajalca, ki v ponudbi ne bi imel vsaj enega. Odprto pa ostaja vprašanje, ali je tovrsten motor za avto tega kova sploh primeren. V primeru 2.0-litrskega dizla, ki se je vrtel v testni laguni coupe lahko rečemo da nedvomno prija, saj le ob zagonu brez sramu kaže svojo dizelsko naravo. Kar voznik opazi, je ogromna količina navora v širokem razponu vrtljajev, vse tja do znamke pet tisoč pa tudi malo čez. Agregat se rad vrti, zanimivo pa je da tudi ob pospeševanju pri 150 km/h ponudi zadostni sunek v hrbet. Presenečenje vas bo čakalo tudi vsakič ko boste obiskali črpalko, saj se 131-kilovatni agregat v povprečju zadovolji z dobrimi osmimi litri plinskega olja, kar je več kot dober dosežek.
Pod črto lahko rečemo, da laguna coupe k mizi prinese zelo veliko, tako glede oblike kot udobja, prestižnih materialov, napredne tehnike kot tudi odličnih voznih lastnosti. Je pa tudi res, da za vse to pri Renaultu želijo imeti dobrih 36 tisočakov, kar glede na bolj priznano kupejevsko konkurenco ni malo, in tu je tudi glavna pomankljivost lagune coupe. Želja po butičnosti, ampak preveč na račun cene.