Z alpinom A290 po treh kolesih na toboganu emocij

Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290
A290 je mala raketa nove dobe s prav posebnim rdečim gumbom. Med ovinki je mogoče v njej uživati tudi brez pokanja in grmenja.
Oglej si celoten članek

Na kratko smo se podružili z enim najbolj zanimivih električnih in nasploh manjših avtov zadnjega časa - alpine A290. Čeprav ime tega ne razkriva, gre za sorodnika modelu renault 5, od katerega pa se vendarle tudi toliko razlikuje, da upraviči povsem lastno poimenovanje znova obujene Renaultove športne divizije. 

Že nekaj časa vemo, da so se klasični avti B segmenta praviloma transformirali v nekaj, kar mora zadostiti predpisom, ne pa vozniškim čustvom. Kar poglejte kataloge in cenike, iz njih so izginili modeli kot clio RS, i20 N, polo GTI, fiesta STI … Pravzaprav je tu le še yaris GR, pri katerem pa niso brutalne le zmogljivosti temveč tudi cena. Žepnih raket torej na cestah skoraj ni več, zato težko še dvignejo utrip in izvabijo nasmeh. Majhni avti so postali zgolj prevozno orodje. 

Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290

In potem 'uleti' A290. Ni najhitrejši niti po pospešku niti po končni hitrosti. Ni glasen, ne poka iz izpušnega lonca ob vsakem odvzemu plina, ne bobni pri pospeševanju. Nasprotno. Pa vendarle se je utrip po njegovi zaslugi spet dvignil, otroški nasmeh povrnil, upanje, da elektrika ni slepa ulica, zraslo. Jap, spet avto, ki bi si zaslužil mesto na kapah, majicah in plakatih. Na nek način me tudi spominja na mazdo MX-5. Le kdor jo je že vozil, razume, kako je lahko tudi "počasen" avto neznansko zabaven.

Pravzaprav je A290 taka mala in dokaj varna vstopnica v svet resnih avtov. Tudi če ste začetnik, vas bo avto vodil skozi prve korake osvajanja ovinkov in znal brez drame odpustiti napakice. Hkrati pa bo potešil tudi zahtevnejše uporabnike, ki so že prevozili tudi kakšnega brzinca. Zmožnost držanja asfalta in agilnost podvozja sta namreč naravnost fenomenalni. Ob vsem tem pa ostaja vsakodnevno vozen avto, kar mu štejem še prav posebej v plus. 

Podatki o vozilu (alpine A290 GT performance)

Pogon: električni, prednji 
Mere v mm (D x Š x V, medosje): 3.990 x 1.820 x 1.520; 2.530
Prtljažnik v litrih: 326 - 1.106
Moč in navor: 160 kW (218 KM), 300 Nm 
Zmogljivosti: 170 km/h, pospešek 6,4 sek od 0 do 100 km/h
Baterija: 52,2 kWh 
Največja moč polnjenja: 11 kW (AC)/100 kW DC

Poraba na testu (kombinirana): 18 kWh/100 km
Cena vozila: 41.700 evrov (polna cena)

Kaj je drugačnega?

V primerjavi s klasičnim R5 je postavljen na precej modificirano podvozje, ki ima napredne blažilnike s hidravličnimi zaporami iz RS divizije. Drug pomemben člen enačbe je za šest centimetrov razširjen kolotek, kar ob še vedno manj kot štirih metrih dolžine in raznimi zunanjimi oblikovnimi posebnostmi ustvarja zares dramatično kepo emocij. Tu so potem še Brembo prednje zavore, v diske njihove čeljusti 'grizejo' s štirimi bati. Ter seveda pnevmatike, naš testnik je imel na 19-palčnih platiščih nameščene 'lepljive' michelin pilot 5. 

Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290

Pod prednjim pokrovom je vgrajen precej močnejši motor od R5, v testnikovi izvedbi GT performance je imel top različico s 160 kW (220 KM) ter 300 Nm navora. In nenazadnje, izboljšana je razporeditev mase z razmerjem 57:43, kar je v svetu prednjega pogona blizu inženirskega ideala.

Že običajni R5 je v notranjost prinesel oblikovalsko svežino, alpine A290 pa ji dodaja še velik ščep športnosti z raznimi predvsem temnimi in karbonskimi detajli. Pomembno drugačen je volan, ki ima poleg oznake A spodaj levo dodan umetelni vzvod za hitro nastavljanje stopnje rekuperacije. Na dosegu desnega palca pa je aluminijasta letev z napisom OT. Njena rdeča barva opominja na previdno uporabo.

Drugačna je vmesni del med sedežema, kjer so po vzoru alpine 110R trije veliki gumbi menjalnika D R N. Saj res, na desni strani volana sta v alpinu samo dve ročici, za brisalce in radio komande. Prav osvežujoče. 

Foto: Saša Despot Alpine A290

Še hiter pogled na zadnjo klop in v prtljažnik, tako kot klasični R5 je tudi v alpinu prostora toliko, kot ga lahko nudi zasnova za današnje čase majhnega avta. A dovolj za brzenje od ene do druge točke dneva. Tista sprememba sredinske konzole pa je vzela nekaj dragocenega prostora za odlaganje manjših predmetov, tudi lončka s kavo ali energijske pijače ni kam odložiti.

Avto, v katerem se lahko učimo teorije ...

Na običajnih poteh je alpine A290 kot omenjeno prav civiliziran član prometa, pa čeprav na daleč izstopa s svojo pojavo in svetlobnim podpisom. Omenjeni blažilniki kot keks 'pojedo' grbine tudi pri večjih hitrostih, vseeno pa vzmetenje na vsakdanji poti ni pretrdo in mučno za potnike. S pomočjo gumba rekuperacije je tudi enostavno iskanje nastavitev, ki najbolj ustrezajo tipu ceste. Kot v R5 so tudi v A290 kljub dvema digitalnima zaslonoma prisotna klasična stikala za pogoste funkcije. 

In tako kot vsi ostali renaulti zadnjega časa ima tudi A290 zelo zmogljivi vmesnik OpenR s tesno navezavo na Googlove storitve. Dodatno pa je opremljen z Alpinu lastnim športnim menijem, v katerem najdemo vse od natančne telemetrije s štoparicami do poučnih hitrih vodičev iskanja idealne vožnje skozi različne tipe zavojev ali tečaj driftanja avta s prvim pogonom. Tu so še razni merljvi izzivi, kako čim bolje izkoristiti plin, zavore in volan. 

Foto: Saša Despot Alpine A290

Čeprav se ne brani avtoceste, se seveda precej bolj počuti na zavitih podeželskih cestah. Hitro speljevanje, velik navor, natančen, čeprav ne povsem informativen volan, na cesto zalepljeno podvozje. Povprečna hitrost vožnje v alpine A290 je lahko zelo velika, pa četudi voznik ne krši postavljenih omejitev.

Seveda je potem tu še tisti že omenjeni OT vzvod. Pritisk nanj sproži dodaten val elektronov, takrat avto za nekaj sekund iztisne na pogonska kolesa vse, kar lahko. Tipka je že po imenu (overtake) namenjena predvsem za prehitevalne namene ali speljevanje, a takrat je treba kar trdno držati volan, saj se vplivu volanskega navora pred hordo 220 vrancev na takšnem podvozju ni mogoče izogniti. 

... in prakse dirkanja

In potem je tu še dirkaška plat avta. Tu zna A290 iti še korak dlje od tistega, kar smo bili bili vajeni pri malih raketah izpred desetletja. Z njim sem se zapeljal na pisto AMZS centra varne vožnje na Vranskem in varnem okolju iskal njegove limite. Povrh vsega je deževalo.

A290 ni to prav nič motilo. Nastavljenega v športni program odziva plina, trdote volana in zavor sem vsak krog dodatno stopnjeval tempo, kasneje odvzemal plin in zaviral, močneje pospeševal. Dolg desni zaprt zavoj s cesto, ki vleče navzven? Čeprav je morda zadnje desno kolo že rahlo viselo v zraku, je mali alpinec ostal privezan ob cesto, sledu pod- ali prekrmarjenja od nikjer.

Foto: Saša Despot Alpine A290

Bliskovit zasuk volana in prenos težišča v levo, avto voljno sledi tračnici pred seboj. Nato pozen vstop v 180-stopinjski ovinek, zavorne čeljusti ugriznejo, telemetrija beleži pojemek in nato sledeče bočne sile z leve strani. Pa držanje OT tipke, ko avto kar ne odneha s pospeševanjem, dokler ne že nastopi čas za novi stisk Brembovega zobovja.

Alpine A290 je prava kockica adrenalina. Majhen, a zmogljiv. Lep, a tudi inteligenten. Pobral je spomenico malih cestnih raket in jo tako kot nekdaj R5 GT turbo znova dvignil visoko. Vsakdo tega ne razume, a poznavalci se lahko priklonijo.

Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290 Foto: Saša Despot Alpine A290

andrej.leban@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.