Model alpine A290 je trenutno med električnimi avti bržkone najbližje tistemu, kar smo v času bencinskih GTI, ST, RS, GSI in podobnih oznak imenovali 'žepna raketa'. V tej kategoriji je kvečjemu še električni MINI JCW.
Pri A290 gre za avto, ki je nastal na podlagi novega renault 5, vendar izdatno prirejen v nekdanjem RS oddelku, ki se že nekaj zadnjih let imenuje Alpine.
Alpine A290 je hkrati tudi prvi od napovedanih sedmih električnih modelov, ki jih bo športna znamka še predstavila v naslednjih petih letih. Že maja je predvidena premiera križanca A390.
Doslej je bil v ponudbi znamke samo model A110 z derivati, ki pa je kljub svojim fantastičnim zmogljivostim namenjen precej drugačnim, da, bogatejšim kupcem. Z novincem A290 pa je znamka Alpine postala neprimerno bolj dostopna.
Sicer prihaja tudi še precej bolj divji renault 5 turbo, a bo rezerviran le za izbrance.

Za resen spopad z asfaltom
Parkiran A290 smo videli že ob domači predstavitvi petice, tokrat smo v prodajnem salonu ASP v Lescah, pri pooblaščanem prodajalcu za znamko Alpine, na kratko že smeli tudi skočiti za volan A290. Po naključju prav v tistega, s katerim se ta konec tedna za visoka mesta na FIA Ecorallyju v Novi Gorici bori francoski dvojec Manu Guigou in Emilien Le Borgne.
A290 je in ni derivat renault 5. Seveda ne more skriti, kateri avto mu je podlaga, a na drugi strani je veliko tudi spremenjenega. Ima razširjeno podvozje z drugačnimi sestavnimi deli, ohranja pa kratko medosje, ki mu omogoča odlično agilnost v zaprtih zavojih.

Nove so zavore, spredaj grabijo štiribatne Brembo čeljusti. Novo je tudi vzmetenje s hidravličnimi zaporami, ki je prevzeto iz dirkališč. Spuščeno in razširjeno zunanjost dopolnjujejo nabiti odbijači in debeli boki. Pika na i oziroma originalni Alpine podpis sta dodatni prednji svetilni enoti.
Razporeditev mase v avtu je zelo dobra, tovarna navaja podatek 57:43, kar je precej bolj od klasičnih bencinskih avtov z motorjem in pogonom spredaj. Zelo pomemben je tudi podatek o masi, baterijski avto na tehtnici pokaže le 1.479 kilogramov.
Na 19-palčnih kolesih so po želji lahko nameščene tudi 'semi-profi' Michelin Pilot Sport5 lepljive pnevmatike.

Črna notranjost diši po adrenalinu, kokpit petice je še dodano izboljšan z bolj športnimi sedeži in volanom s črko A v sredini. Slednji ima tudi dodatni fizični vzvod za upravljanje z rekuperacijo in gumb za hiter dostop do nastavitev delovanja pogona.
Posebnost je rdeča palica na dosegu desnega palca, s katerim voznik zbudi "turbo" občutek - avto za nekaj sekund elektronom sprosti vse ventile, takrat prednji kolesni par zagrize v asfalt, avto pa še siloviteje pospeši. Uradni podatek sicer pravi 6,4 sekunde do 100 km/h.
Sredinska konzola je delno prevzeta iz A110. Če ima petica menjalnik na ročici ob volanu, so tu trije sredinski gumbi DRN. Googlov openR je nadgrajen z aplikacijami za telemetrijo. Med opcijami je premijsko ozvočenje Devialet, ki generira tudi zvoke med pospeševanjem in zaviranjem.


Dva pogona, štiri kombinacije
Prevzet je iz višjega Renaultovega segmenta in odvisno od različice omogoča 132 (180 KM) ali 162 kW (220 KM).
Baterija je vedno 52 kWh, serijska je toplotna črpalka. Polnjenje poteka na AC polnilnici do moči 11 kW, na DC pa do 100 kW. Takrat se avto od 15 do 80 odstotkov napolni v pol ure. Alpine A290 ima tudi tehnologijo napajanja zunanjih porabnikov V2L.
Opremi GT in GT premium sta namenjeni šibkejšemu pogonu, GT performance in GTS pa močnejšemu. Cene startajo pri 38.700 evrih za model GT, GT premium in GT performance sta izenačena pri 41.700 evrih, najvišje postavljeni GTS pa stane od 44.200 evrov.
Vse cene so brez državne subvencije. Na začetku je v prodaji tudi omejena in bogato opremljena serija Premiere Edition v 1955 primerkih.

Razvijal in tekmoval v A110, zdaj preklopil na A290
V Slovenijo je na dinamično predstavitev A290 prišel tudi Manu Giuigou, eden od glavnih ambasadorjev znamke Alpine na relijih. Francoski dirkač je večkratni zmagovalec različnih relijev in vice svetovni prvak v svoji kategoriji. Med snovanjem modela A110 je tesno sodeloval kot razvojni voznik znamke Alpine, nato pa prav z A110 pobiral zmage v različnih FIA prvenstvih po Evropi.
Med drugim tudi v Sloveniji, kjer je z A110 rally R-GT zmagal na novogoriškem reliju Mahle 2021.
Zdaj se je kljub poškodovanemu kolenu vrnil v Slovenijo s sovoznikom Emilienom Le Borgneom, a tokrat v povsem drugačni vlogi, drugem tekmovanju. Eko reli je namreč zasnovan precej drugače kot klasični brzinci.
Najprej je tu podatek, da so tekmovalni avti povsem serijske narave, kakršnekoli predelave niso dovoljene. Trase so voznikom neznanka do pol ure pred startom, bolj kot najhitrejši čas pa sta v ospredju najboljši približek predpisani povprečni hitrosti na posameznih odsekih in nizka poraba. Vozijo po odprtih cestah, torej tudi med običajnim prometom. Pomagajo si lahko le z odobrenimi napravami za preračunavanje časa in navigiranje.
Po njegovih besedah glede doseganja idealne povprečne hitrosti odločajo malenkosti, celo to, kakšno linijo znotraj svojega voznega pasu pelješ - bližje ali dlje od sredinske črte.
Giuigou je povedal, da lahko A290 v konkurenci, ki jo sestavljajo avti, kot so tesla model 3, BMW i4, hyundai ioniq 5, MINI cooper S, cupra bron, porsche taycan in drugi, poseže zelo visoko.
Prednosti A290 vidi v hitrih pospeških in zelo dobrem oprijemu v ovinkih, kar dovoljuje hitre potovalne hitrosti. Po drugi strani pa z nizko maso in učinkovitim motorjem lahko dosega izvrstne rezultate porabe, ki so precej nižji od uradnih WLTP številk.
Med električnimi avtomobili to ni nič kaj posebnega. Nor je ta, ki bo dal toliko denarja za zgolj povprečen električni avto, z zelo malo baterijo.