Z BMW motorji na pisti ... Meje? Jih ni!

Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor
Test vrstnih štirivaljnikov BMW motornih koles, modelno leto 2025: S 1000 RR, M 1000 RR, S 1000 R, M 1000 R. Z njimi smo se vozili po dirkaški pisti, torej tam, kjer lahko pokažejo vse, kar znajo.
Oglej si celoten članek

Dirkališče v španski Cartageni je bilo v pomladnih dneh prizorišče BMW predstavitve njihove flote strojev z vrstnimi štirivaljnimi agregati za sezono 2025.

Na voljo so bili modeli S 1000 RR, M 1000 RR, S 1000 R, M 1000 R, za povrh še S 1000 XR.  Z dolžino okoli 3,5 kilometrov to zavito dirkališče ni med daljšimi, je pa med evropskimi motoristi in nekaterimi dirkači zelo priljubljeno, saj so zaradi ugodne klime treningi možni skozi celo leto. 

Mesto Cartagena z okolico je poleg pridelave oljk, sadja in zelenjave znamenita še po Isaccu Peralu, ki je leta 1888 tu skonstruiral prvo delujočo podmornico na električni pogon. Tehnično zgodbo, na katero so domačini zelo ponosni, nadaljuje leta 1991 zgrajeno dirkališče, umeščeno na vzhodno obrobje mesta.

V Španiji je v zadnjih desetletjih kar praksa, da ima vsako večje mesto poleg nogometnega stadiona tudi dirkališče, na katerem poleg odraslih pilijo znanje in drznost že tri- ali štiriletni otroci.

Zaradi tega in pravega sistema selekcije so Španci med najboljšimi v cestno-hitrostnem dirkaškem športu tudi v svetovnem merilu. 

Ogrevanje   

V boksih so nas po obveznem brifingu o stezi čakali že v vrsto poravnani stroji, ob njih pa odgovorni, ki so pri BMW-ju poskrbeli za njihov razvoj. Aline Lorch, produktna vodja vseh prej omenjenih štirih modelov – ki je mimogrede vražje hitra tudi na stezi – nam odkrije novosti za letošnjo sezono, njeni kolegi pa nas seznanijo s stezo. Katere so torej letošnje novosti pri omenjenih modelih?

Foto: BMW BMW Motorrad motor

S 1000 RR

Superšportni stroj ima ob teži 197 kilogramov 210 'konjev'. V serijski opremi je med drugim povezljiv TFT zaslon, sedem načinov delovanja agregata, BMW Motorrad dirkaški ABS, Dynamic Traction Control (DTC ) nastavljivo vpetje zadnje nihajne vilice.  

Možna je tudi namestitev dirkaško obrnjenega menjalnika. V stilu MotoGP so letos prenovljena sprednja aerodinamična krilca, ki niso samo kozmetični pripomoček - pri 300 km/h sprednji del motocikla pritiskajo k tlom s silo 23,1 kilogramov, kar je večji potisk kot pri modelu M 1000 RR z letnico 2024. S kratkohodno ročico za plin M Quick Action Throttle voznik z manjšim odpiralnim kotom (prej 72, sedaj 58 stopin) z manj napora v zapestju lažje pospešuje iz zavoja – predvsem na stezi. Na voljo je v petih paketih opreme. 

Foto: BMW BMW Motorrad motor

M 1000 RR 

Pravijo, da je M najmočnejša črka. Je pa gotovo češnja na torti bavarske ponudbe. Če ste navdušeni nad turškim svetovnim prvakom Toprakom Razgatlıoğlujem, ki v svetovnem prvenstvu Superbike nastopa s strojem M 1000 RR, in če vas posebno navdušuje vrhunska športna tehnika, s katero lovite dober čas na dirkališču, je ta dvokolesna raketa stroj za vas.

Za letošnjo sezono ima prenovljen agregat - nove so glave valjev in odmične gredi, nova je geometrija ventilov in zasnova izpušnega sistema iz titana. Za sezono 2025 so njegove številke še impresivnejše: res, 218 'konjev' (pri 14,500 vrt/min) in s 194 kilogrami (v paketu M z 191,8 kilogrami) res ni od muh.

Tudi okvir je drugačen, fleksibilen (Flex Frame), prav tako je opremljen s sistemom M Quick Action Throttle, nove aerodinamična krilca M Winglets 3.0 pa pri hitrosti 300 km/h sprednji del motocikla pritiskajo s 33 odstotkov večjo silo kot pri lanskem modelu (30 kg).

Ostala osnovna oprema je podobna kot pri modelu S 1000 RR, z nekaterim prestižnejšimi rešitvami kot so denimo karbonska kolesa in M zavore. Model bo letos na voljo kot osnovni model M RR in kot M competition model.

Foto: BMW BMW Motorrad motor

S 1000 R

Če se želite voziti dinamično športno, in ne skrivenčeni za vetrnim ščitom, ter uživati v zvoku vreščečega štirivaljnika, imajo pri BMW-ju stroj za vas: roadsterski model S 1000 R z ravnim krmilom. Njegov vrstno štirivaljni agregat zmore 170 'konjev', kar je 5 več kot pri lanskem modelu.

V letošnji sezoni ima optimiziran menjalnik, daljšo medosno razdaljo za 11 mm ter krajši sekundarni prenos – sedaj ima zadnji verižnik 46 zob, toliko kot S 1000 RR. S 1000 XR jih ima 45, M 1000 R pa 47. Tudi S 1000 R je opremljen s sistemom M Quick Action Throttle. Posebno vpadljiv je v modro – rumeni barvni kombinaciji. 

Foto: BMW BMW Motorrad motor

M 1000 R

To je močnejši in prestižnejši brat modela S 1000 R, ki je opremljen z agregatom modela S 1000 RR z 210-imi 'konji' in težo 199 kilogrami. Opremljen je s titanovim 'slip-on' izpušnim sistemom Akrapovič, s sprednjimi krilci, ki pri hitrosti 280 km/h siljo motocikel k tlom s silo 17,4 kilogramov.  

Foto: BMW BMW Motorrad motor

Na stezi

Steza v Cartageni je zavita, a razgibana, z nekaterimi slepimi zavoji, zato je prvih nekaj krogov minilo v tipanju in iskanju prave linije.

Po ciljni ravnini, kjer sem na suprešportnih strojih skrit za vetrnim ščitom, na roadsterjih pa sklonjen nad posodo za gorivo, se steza vzpne, kar pripomore k zaviralnemu učinku – ta je pri vseh modelih odličen. 

Sledi dvojni desni zavoj, ki ga vzamem kot enega, navzdol ter prenos teže na levo. Tu pride do izraza okretnost roadsterskih modelov.

Foto: BMW BMW Motorrad motor

Kratka ravnina, skozi nezahtevno šikano in razvlečen dolg desni zavoj, ki se zapre in nadaljuje z levim dolgim zavojem. Tu je treba imeti pravi občutek, ta del proge bolj leži športakom.

V naslednji levi zavoj zapeljem na slepo, nato navzdol, desno, ter čez hitri levi zavoj vstopam v kombinacijo dveh desnih zavojev, navzdol, ter ostro levo. Po kratki ravnini vstop na zadnji levi zavoj v ciljno ravnino. 

Moj prvak

Po celodnevnem preizkušanju letošnje BMW-jeve štirivaljne flote sam osebno glasujem za M 1000 R. Športna RR-ja sta se mi zdela preveč za karakteristiko te španske steze, celoten krog, razen štartno-ciljne ravnine sem lahko odpeljal v kombinaciji druge in tretje prestave.

Foto: BMW BMW Motorrad motor

M 1000 R je dajal ravno pravšnjo mešanico faktorja zabave in športnosti. Pri tem hvalim pri vseh modelih nevtralni položaj in mirnost motociklov, tako pri vstopanju kot izstopanju motociklov iz zavojev, zvezno podajanje moči agregatov ter zanesljivost zavor.

Elektronika? Na stezi bi moral ostati več dni, da bi res občutil tiste prave razlike; vsi motocikli ponujajo res veliko – meja kombinacij je samo nebo in vaša sposobnost njihovega optimalnega prenosa na asfalt.

Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor Foto: BMW BMW Motorrad motor

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 18:01 18. Junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • 12:35 28. April 2025.

    Eh, jaz pa čakam, da bo BMW pripeljal na trg 450 enduro, ki je bila predstavljena na EICMA 2024. Upam, …

  • 10:28 28. April 2025.

    Sam sem bil motorist 35 let, pa ne na mopedih. Včeraj sem slučajno šel čez Planinske rid in me dohitita …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.