Za koga je sploh dober 4x4?

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24 main
Kupujete rabljeno 4x4 vozilo? Tega ne smete pregledati.
Oglej si celoten članek

Rabljeni. Pri nakupu se je treba vprašati, ali potrebujemo vozilo s pogonom na vsa štiri kolesa vsak dan ali le nekajkrat na leto. Avtomobili s štirikolesnim pogonom so težji in porabijo več, tudi stroški vzdrževanja so višji.

Nasveti. Glavna prednost štirikolesnega pogona je v zagotavljanju boljšega oprijema in vodljivosti vozila na vseh podlagah pri pogojih, ko bi vozilo z dvokolesnim pogonom prešlo točko zdrsa. 

Štirikolesni pogon pa ne prinaša le prednosti, ampak tudi višjo ceno, ki je posledica tega, da so vozila 4x4 pogosto na voljo z zmogljivimi motorji. Številni se zato zatekajo k nakupu rabljenih vozil.

Za vozilo 4x4 naj se zato odločijo tisti, ki ga potrebujejo vsak teden ali vsaj sezonsko (zima), predvsem pa ne tisti, ki ga potrebujejo nekajkrat na leto. Ko kupujete vozilo z vsekolesim pogonom bodite pazljivi na morebitne poškodbe. Pri podvozju pazite na sledove poškodb, ki so nastale pri terenski vožnji. Preglejte stanje blažilcev in gumijastih zglobov podvozja, pri prestavljanju menjalnika bodite pozorni na neobičajne zvoke in tresenje, nujno preverite delovanje vseh nastavitev pogona 4x4.

Foto: Opel Opel insignia grand sport 4x4

Stroški z vzdrževanjem

Ob višji ceni je zaradi višje mase, v povprečju okoli 150 kilogramov, povprečna poraba goriva večja za liter, višji so tudi stroški vzdrževanja. V primerjavi z vozili z dvokolesnim pogonom razliko v stroških predstavlja menjava olja v diferencialih in viskozni sklopki. Elementi podvozja, zavore in pnevmatike so zaradi večje mase vozila dimenzionirani na večje obremenitve in posledično dražji, ko jih je treba menjati. Prav tako so v omenjena vozila največkrat vgrajeni zmogljivejši motorji, ki so nekoliko dražji za vzdrževanje.

Stalni ali prilagodljivi 4x4?

Razlika je v tem, da mora voznik pri priklopljivem pogonu sam, z vzvodom ali stikalom zakleniti sredinski diferencial in s tem preklopiti iz dvokolesnega v štirikolesni pogon, medtem ko pri stalnem štirikolesnem pogonu za vklop skrbi elektronsko ali mehansko nadzorovan sredinski diferencial, ki se vklopi, ko katero izmed koles izgubi oprijem. Priklopljivi štirikolesni pogoni so namenjeni uporabi na terenu, saj se na asfaltu odrežejo slabše. So pa cenejši za proizvodnjo in servisiranje. 

Foto: Žurnal24 Čeprav ni terenec v pravem pomenu besede, je avtomobil sposoben premagovanja pre

Moderni štirikolesni pogoni, predvsem jih najdemo pri popularnih križancih, so prilagojeni večinoma vožnji po asfaltirani podlagi delujejo tako, da je večino časa, ko so vremenske razmere normalne in cesta suha, pogon speljan na dve kolesi, ko pa pride do izgube oprijema, pa se v trenutku navor razporedi še na preostali kolesi. Na ta način je tudi poraba goriva bolj primerljiva dvokolesno gnanim modelom.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 19:48 26. December 2017.

    4x4 je za tistega, ki ga potrebuje. Zavedati se je pa potrebno, da pri zdrsu na spolzkem vozišču ali v …

  • 16:29 26. December 2017.

    Jaz pa mislim, da sta tale dva porko2 in Dodoman nekulturna in da ne rečem še kaj. Precej je ljudi, …

  • 14:36 26. December 2017.

    Tisti , ki je pisal ta članek je BUDALA. Jaz imam avto 4x4 že .... Se strinjam s komentarjem, imam …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.