Za nakup Opla trije

Foto: Žurnal24 Opel_Insignia_logoG
Pred današnjim iztekom roka za oddajo ponudb za avtomobilsko podjetje General Motors Europe, katerega del sta Opel in britanski Vauxhall, je General Motors (GM) prejel tri ponudbe.
Oglej si celoten članek

Gre za ponudbe kanadsko-ruskega konzorcija Magna-Sberbank-Gaz, belgijske družbe RHJ in kitajske Beijing Automotive Industry. Ameriški proizvajalec avtomobilov GM, ki je pred kratkim začel s stečajnim postopkom, je namreč sklenil, da bo zaradi finančnih težav in dolgov zaradi globalne finančno-gospodarske krize prodal evropsko podružnico. Najprej se je kot zelo resen ponudnik pojavil konzorcij, v katerem so kanadsko-avstrijski proizvajalec avtomobilskih delov Magna International, ruska Sberbanka in ruski proizvajalec avtomobilov ter tovornjakov Gaz, pozneje pa tudi RHJ International.

Gre za belgijsko podjetje, za katerim naj bi stali Američani, in sicer družba Ripplewood. Ta naj bi bila po ocenah nekaterih poznavalcev ustanovljena kot poskus GM, da sčasoma dobi nazaj svojo evropsko podružnico. V boj za prevzem Opla in Vauxhalla so se pred kratkim vključili tudi Kitajci.

Magna in Sberbank nameravata izkoristiti nakup evropske podružnice GM za razširitev in oživitev ruske avtomobilske industrije, zaradi česar želita z nakupom dobiti tudi vso intelektualno lastnino. Že maja sta podpisala pismo o nameri, sicer nezavezujočo in v znak resnosti pri prevzemu vplačala 300 milijonov evrov. Omenjen konzorcij ima tudi politično podporo v Nemčiji in Rusiji, saj sta se za to, da ta prevzame Opel, pretekli teden zavzela tudi nemška kanclerka Angela Merkel in ruski predsednik Dimitrij Medvedjev.

Po oddaji končnih prevzemnih ponudb bo GM v sredo dal uvodno mnenje nemški vladi, naslednji teden pa priporočila o tem, katera ponudba je sprejemljiva. O tem morata na koncu odločati tudi upravni odbor GM in ameriško finančno ministrstvo, ki je večinski lastnik GM. Preživetje Opla sicer z 1,5 milijarde evrov začasno financira nemška vlada.

Magna in Sberbank za 55-odstotni delež evropske podružnice GM ponujata 750 milijonov evrov, od nemške in drugih vlad v Evropi pa želita za 4,5 milijarde evrov jamstev. Magna in Sberbank bi si razdelili po 27,5 odstotka deleža evropske podružnice GM, 35 odstotkov bi ostalo v lasti GM, 10 odstotkov pa bi dobili zaposleni v Evropi. Teh je skupaj 54.500, od česar v Nemčiji 25.000, v dveh britanskih Vauxhallovih tovarnah pa 5500.

RHJ International naj bi ponujal 275 milijonov evrov za 50,1-odstotni delež evropske podružnice GM, od nemške in drugih vlad pa želi 3,8 milijarde evrov garancij. GM bi obdržal 39,9-odstotni delež, preostalo pa bi dobili zaposleni. Obe ponudbi predvidevata ukinitev okrog 10.000 delovnih mest v Oplovih podružnicah, večino izven Nemčije. Pri Vauxhallu za nekaj časa ne predvidevajo ukinjanja delovnih mest.

Kitajski BAIC naj bi ponujal okrog 660 milijonov evrov za večinski delež evropske podružnice GM. Od nemške in drugih vlad pa želi 2,64 milijarde evrov garancij.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.