Gre za ponudbe kanadsko-ruskega konzorcija Magna-Sberbank-Gaz, belgijske družbe RHJ in kitajske
Beijing Automotive Industry. Ameriški proizvajalec avtomobilov GM, ki je pred kratkim začel s
stečajnim postopkom, je namreč sklenil, da bo zaradi finančnih težav in dolgov zaradi globalne
finančno-gospodarske krize prodal evropsko podružnico. Najprej se je kot zelo resen ponudnik
pojavil konzorcij, v katerem so kanadsko-avstrijski proizvajalec avtomobilskih delov Magna
International, ruska Sberbanka in ruski proizvajalec avtomobilov ter tovornjakov Gaz, pozneje pa
tudi RHJ International.
Gre za belgijsko podjetje, za katerim naj bi stali Američani, in sicer družba Ripplewood. Ta
naj bi bila po ocenah nekaterih poznavalcev ustanovljena kot poskus GM, da sčasoma dobi nazaj svojo
evropsko podružnico. V boj za prevzem Opla in Vauxhalla so se pred kratkim vključili tudi Kitajci.
Magna in Sberbank nameravata izkoristiti nakup evropske podružnice GM za razširitev in
oživitev ruske avtomobilske industrije, zaradi česar želita z nakupom dobiti tudi vso intelektualno
lastnino. Že maja sta podpisala pismo o nameri, sicer nezavezujočo in v znak resnosti pri prevzemu
vplačala 300 milijonov evrov. Omenjen konzorcij ima tudi politično podporo v Nemčiji in Rusiji, saj
sta se za to, da ta prevzame Opel, pretekli teden zavzela tudi nemška kanclerka Angela Merkel in
ruski predsednik Dimitrij Medvedjev.
Po oddaji končnih prevzemnih ponudb bo GM v sredo dal uvodno mnenje nemški vladi, naslednji
teden pa priporočila o tem, katera ponudba je sprejemljiva. O tem morata na koncu odločati tudi
upravni odbor GM in ameriško finančno ministrstvo, ki je večinski lastnik GM. Preživetje Opla sicer
z 1,5 milijarde evrov začasno financira nemška vlada.
Magna in Sberbank za 55-odstotni delež evropske podružnice GM ponujata 750 milijonov evrov,
od nemške in drugih vlad v Evropi pa želita za 4,5 milijarde evrov jamstev. Magna in Sberbank bi si
razdelili po 27,5 odstotka deleža evropske podružnice GM, 35 odstotkov bi ostalo v lasti GM, 10
odstotkov pa bi dobili zaposleni v Evropi. Teh je skupaj 54.500, od česar v Nemčiji 25.000, v dveh
britanskih Vauxhallovih tovarnah pa 5500.
RHJ International naj bi ponujal 275 milijonov evrov za 50,1-odstotni delež evropske
podružnice GM, od nemške in drugih vlad pa želi 3,8 milijarde evrov garancij. GM bi obdržal
39,9-odstotni delež, preostalo pa bi dobili zaposleni. Obe ponudbi predvidevata ukinitev okrog
10.000 delovnih mest v Oplovih podružnicah, večino izven Nemčije. Pri Vauxhallu za nekaj časa ne
predvidevajo ukinjanja delovnih mest.
Kitajski BAIC naj bi ponujal okrog 660 milijonov evrov za večinski delež evropske podružnice
GM. Od nemške in drugih vlad pa želi 2,64 milijarde evrov garancij.
Za nakup Opla trije
Pred današnjim iztekom roka za oddajo ponudb za avtomobilsko podjetje General Motors Europe, katerega del sta Opel in britanski Vauxhall, je General Motors (GM) prejel tri ponudbe.