Za varnejše pri nas dražje zavarovanje

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Premija. Avtomobili s sistemom za samodejno zaviranje AEB v Veliki Britaniji dobijo pri zavarovanju do deset odstotkov popusta, pri nas je zavarovanje avtomobila z več varnostne opreme celo dražje.
Oglej si celoten članek

Edina varnostna oprema, ki pri nas znižuje ceno praviloma le kaska, je pri večini zavarovalnic avtoalarm, saj je za avtomobil, ki ga ima, manj verjetno, da ga bodo ukradli. Če boste avtoalarm iskali med splošnimi pogoji: zavarovalnice ga imenujejo atestirana naprava za protivlomno varovanje vozila. Pri Zavarovalnici Maribor pri zavarovanju za krajo ponujajo tudi popust, če ima vozilo vgrajeno sledilno napravo. 

Naprednih sistemov, kot je avtonomno zaviranje v sili (AEB), slovenske zavarovalnice še ne vrednotijo.

Dražji so jim po trku

“Naše izkušnje žal kažejo, da se vozila z boljšo varnostno opremo izkazujejo s slabšim škodnim rezultatom. Morda se vozniki takih vozil trenutno zanašajo na to opremo in vozijo pogumneje. Vpliv varnostnih naprav je pozitiven pri zmanjševanju stopnje telesnih poškodb,” pravijo pri Adriaticu Slovenici. Dodajajo, da je vozil z AEB pri nas še zelo malo, a pričakujejo izboljšanje zanesljivosti in učinkovitosti, ki je za zdaj “zeleno” obarvana samo pri nekaj premium znamkah oziroma modelih, kot so volvo, mercedes-benz in infiniti. 

“Stopnja varnostne opreme, vgrajene v vozilo, ne vpliva na znižanje premije, niti za AO niti za kasko. Ker je osnova za izračun premije za kasko novonabavna vrednost vozila in ker varnostna oprema to vrednost vozila vsekakor zvišuje, velja, da se premija za kasko zvišuje sorazmerno z vrednostjo vgrajene varnostne opreme, saj je treba pri sanaciji škode pogosto nadomestiti tudi varnostno opremo,” pa pravijo pri Generaliju. Pri Triglavu ocenjujejo, da avtomobili z boljšo varnostno opremo pripomorejo k manj škodnim dogodkom in manj telesnim poškodbam, a tudi tu opozarjajo, da so pri tovrstnih vozilih zaradi drage tehnološke opreme stroški popravila večji. “Konstrukcijsko so ta sodobnejša vozila izdelana tako, da pri trku kletka vozila absorbira čim več sproščene energije. Posledica sta velika deformacija materiala in materialna škoda. Vse našteto ima za rezultat manjšo obremenitev potnikov in manj telesnih poškodb,” so večjo škodo pri varnejših vozilih pojasnili pri Zavarovalnici Maribor. 

V tujini drug pogled

V Veliki Britaniji (VB) so se v združenju zavarovalničarjev že pred enim letom odločili, da AEB vključijo v sistem za ocenjevanje tveganj vozil. “S serijsko vgrajenim AEB se lahko uvrsti štiri kategorije višje, kar pri tipični polici pomeni deset odstotkov nižjo ceno,” je dejal Iain Wallace, vodja komuniciranja pri družbi Thatcham Research. 

Foto: IIHTS Aeb “Zavarovalnice se za tako spremembo odločijo navadno šele, ko imajo ogromno statističnih podatkov iz lastnih odškodninskih zahtevkov, a so nanje naredili vtis podatki iz Združenih držav Amerike, kjer so imeli lastniki volva XC60, ki je bil eden izmed prvih s serijsko vgrajenim AEB, 15 odstotkov manj zahtevkov za izplačila povzročenih škod drugim osebam, tretjino manj telesnih poškodb in petino manj prijavljenih škod na avtomobilu,” je za Žurnal24 razložil Wallace. Ker bodo prihodnje leto AEB vključili v varnostni test Euro NCAP, pričakuje, da ga bodo proizvajalci bolj množično vključevali v serijsko opremo.

Le redko ni kriv človek

Če se bo AEB uveljavil tako hitro kot sistem za preprečevanje drsenja ESC, Wallace ocenjuje, da bo do leta 2020 v VB 200 tisoč prometnih nesreč manj. Tri četrtine vseh nesreč se VB namreč zgodi pri manj kot 32 kilometrih na uro in v 90 odstotkih je kriva nepozornost voznika.

Najpogostejša poškodba v tem primeru je poškodba vratu; v VB so jih imeli 1.500 na dan, zanje pa so zavarovalnice lani izplačale več kot 2,3 milijarde evrov odškodnin. AEB bi lahko preprečil prav te nesreče. Do leta 2020 naj bi zavarovalnice prihranile dobro milijardo evrov. V VB ima sicer AEB en odstotek vseh vozil, a kar petina novih. 

Cveti ponudba za stara vozila

"Trenutne razmere pri avtomobilskih zavarovanjih so zelo pod pritiskom konkurenčnosti, saj je mogoče razmeroma preprosto dobiti nižjo premijo glede na predhodno polico ali glede na konkurenčni izračun, pri čemer je ponujena premija pogosto 'skregana' s stroko,” pravijo pri Generaliju. Pri Zavarovalnici Maribor opažajo povečano povpraševanje po cenejših izdelkih, prilagojenih starejšim vozilom, kar je posledica manjše prodaje novih vozil. Ljudje tako manj izbirajo dodatne rizike, ki jih je mogoče skleniti h kasku, manj je tudi polnih kaskov in več delnih kombinacij. Tudi pri Adriaticu opažajo, da se zmanjšuje delež avtomobilov, ki imajo kasko. Na Zavarovalnici Tilia pa pravijo, da imajo rast tudi pri kasku, kar je zasluga njihove ponudbe za zavarovanje starejših vozil. Za starejše avtomobile so namreč ponudili kasko za totalko.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 17:56 19. December 2013.

    Zahvalte se onima sa Fužina ! Počas bo tudi Audi dobil malus, postaja bolj popularen pri njih kod BMW.

  • 17:29 18. December 2013.

    Končno nekaj pametnega od komentarjev v zgodovini žurnala! Poslušaj bom dal za gajbo pira pa še marelo lahko držim ,če …

  • 15:42 18. December 2013.

    a kdo ve kakšno bo vreme v torek? pečem odojka pa ne vem a rabim kej pokrivat če bo dež

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.