Nezakonite cestne dirke s predelanimi vozili so v Avstriji vse večja težava, zlasti v mestu Salzburg. Spremenjeni izpušni sistemi in glasni motoristi so postali težava v nočnem času. Zato so v Avstriji postavili prvo testno napravo za merjenje glasnosti vozil.
Hrup, ki nastane pri vozilih, predvsem predelanih, lahko daleč presega zakonsko dovoljeno raven. V stanovanjskih območjih v Avstriji je ta omejitev 50 decibelov podnevi in 35 decibelov ponoči. Da bi policija v prihodnje lahko ukrepala proti tovrstnim kršitvam hrupa, so prvič preizkusili nove "kamere za merjenje hrupa", je povedal tiskovni predstavnik za promet Stefan Schnöll (ÖVP): "Po pravici povedano, še nimamo pravne podlage za takojšnjo izdajo globe na kraju samem z uporabo kamere za merjenje hrupa. Za to je še vedno potrebna napotitev na tehnični pregled vozil."
»Kamero za merjenje hrupa« je razvilo raziskovalno podjetje Joanneum Research s sedežem v Gradcu. Sestavljena je iz mikrofonov in kamer ter se upravlja prek tablice ali pametnega telefona. Cilj je samodejno zaznavanje kršitev hrupa, njihova jasna dodelitev vozilu, ki povzroča hrup, in dokumentiranje registrske tablice vozila – tako kot to zmore radarska kamera za merjenje hitrosti.
Pilotni testi so pokazali, da sta natančna kalibracija mikrofona in referenčna razdalja ključnega pomena za odpravo napak v gostem prometu. Tehnologija uporablja sočasno zaznavanje ter napredne algoritme za ločevanje posameznih izvornih sledi in zmanjšanje tveganja zmede, zlasti pri motornih kolesih ali ko se hkrati pelje več vozil. Po spremembah programske opreme se je stopnja uspešnosti dodelitve hrupa pravilnemu vozilu povečala, število dvoumnih primerov pa zmanjšalo.
Tovrstne naprave niso nikakršna novost. V Franciji, Nemčiji, Veliki Britaniji in Švici so z letom 2016 začeli uporabljati tudi tako imenovane zvočne radarje, usmerjene mikrofone, ki merijo hrup avtomobila.
Tuje izkušnje kažejo, da je pot do avtomatiziranih sankcij realna, saj se je isti koncept – kombinacija natančnih meritev, slikovnega dokumentiranja in nedvoumne identifikacije – izkazal pri radarskih kamerah za merjenje hitrosti. O nadaljnji usodi »akustičnih kamer« bo odločala zakonodaja. Če jim bo podeljen status dokaznega sredstva tudi za avtomatizirane postopke, bodo postale učinkovito orodje, ki ga bo mogoče uporabljati povsod in predvsem 24 ur na dan.
Lahko jo postavijo tudi na Brnčičevi in ob obvoznici proti Trzinu. Bodo po 22:00 ogromno zaslužili...
Naj zmerijo še avione in helikopterje,ki letijo vsak dan nad našimi glavami
35dB je pa zelo, zelo tiho! Torej greš lahko mimo le z EV in to 20 km/h! Nekaj tu ne …