Začetek testiranj nove kaznovalne naprave

Foto: Joanneum Research
Foto: Joanneum Research
Nove vrste "kamer za merjenje hrupa" so namenjene sankcioniranju vozil, ki povzročajo prekomerni hrup. Predvsem v nočnem času.
Oglej si celoten članek

Nezakonite cestne dirke s predelanimi vozili so v Avstriji vse večja težava, zlasti v mestu Salzburg. Spremenjeni izpušni sistemi in glasni motoristi so postali težava v nočnem času. Zato so v Avstriji postavili prvo testno napravo za merjenje glasnosti vozil.

Hrup, ki nastane pri vozilih, predvsem predelanih, lahko daleč presega zakonsko dovoljeno raven. V stanovanjskih območjih v Avstriji je ta omejitev 50 decibelov podnevi in 35 decibelov ponoči. Da bi policija v prihodnje lahko ukrepala proti tovrstnim kršitvam hrupa, so prvič preizkusili nove "kamere za merjenje hrupa", je povedal tiskovni predstavnik za promet Stefan Schnöll (ÖVP): "Po pravici povedano, še nimamo pravne podlage za takojšnjo izdajo globe na kraju samem z uporabo kamere za merjenje hrupa. Za to je še vedno potrebna napotitev na tehnični pregled vozil."

Foto: Profimedia Izpuh

»Kamero za merjenje hrupa« je razvilo raziskovalno podjetje Joanneum Research s sedežem v Gradcu. Sestavljena je iz mikrofonov in kamer ter se upravlja prek tablice ali pametnega telefona. Cilj je samodejno zaznavanje kršitev hrupa, njihova jasna dodelitev vozilu, ki povzroča hrup, in dokumentiranje registrske tablice vozila – tako kot to zmore radarska kamera za merjenje hitrosti.
Pilotni testi so pokazali, da sta natančna kalibracija mikrofona in referenčna razdalja ključnega pomena za odpravo napak v gostem prometu. Tehnologija uporablja sočasno zaznavanje ter napredne algoritme za ločevanje posameznih izvornih sledi in zmanjšanje tveganja zmede, zlasti pri motornih kolesih ali ko se hkrati pelje več vozil. Po spremembah programske opreme se je stopnja uspešnosti dodelitve hrupa pravilnemu vozilu povečala, število dvoumnih primerov pa zmanjšalo.

Tovrstne naprave niso nikakršna novost. V Franciji, Nemčiji, Veliki Britaniji in Švici so z letom 2016 začeli uporabljati tudi tako imenovane zvočne radarje, usmerjene mikrofone, ki merijo hrup  avtomobila.

Tuje izkušnje kažejo, da je pot do avtomatiziranih sankcij realna, saj se je isti koncept – kombinacija natančnih meritev, slikovnega dokumentiranja in nedvoumne identifikacije – izkazal pri radarskih kamerah za merjenje hitrosti. O nadaljnji usodi »akustičnih kamer« bo odločala zakonodaja. Če jim bo podeljen status dokaznega sredstva tudi za avtomatizirane postopke, bodo postale učinkovito orodje, ki ga bo mogoče uporabljati povsod in predvsem 24 ur na dan.

dezurni@styria-media.si
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 7

  • 09:41 4. November 2025.

    Lahko jo postavijo tudi na Brnčičevi in ob obvoznici proti Trzinu. Bodo po 22:00 ogromno zaslužili...

  • 08:04 4. November 2025.

    Naj zmerijo še avione in helikopterje,ki letijo vsak dan nad našimi glavami

  • 07:43 4. November 2025.

    35dB je pa zelo, zelo tiho! Torej greš lahko mimo le z EV in to 20 km/h! Nekaj tu ne …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.