Zakon o cestah bo tovornjakom vzel zlati dve uri

Foto: Profimedia
Foto: Profimedias
Zaradi prepira med dvema avtovlekama, ki sta se potegovali za uslugo blokiranemu tovornjakarju, so morali vozniki v koloni na slovenski avtocesti čakati kar tri ure dlje. Tudi takšne primere naj bi reševale spremembe zakona o cestah.
Oglej si celoten članek

Ministrstvo za infrastrukturo, ki ga vodi Peter Gašperšič, je pred dnevi v javno obravnavo poslalo naslednjega, že davno obljubljenega člana četverčka zakonov s področja cestnega prometa. Po spremenjenem zakonu o voznikih, ki je doslej edini že stopil v veljavo in zakonu o vozilih, katerega spremembe še čakajo na končno potrditev, so sedaj znane še predvidene novosti zakona o cestah. Poslednji za spremembe naj bi bil na vrsti zakon o pravilih cestnega prometa.

Samo jedro zakona o cestah ostaja isto kot doslej, vseeno pa je kar nekaj sprememb, ki naj bi šle v smer večje varnosti na cestah ter jasnejših razdelitev pristojnosti in odgovornosti pri gradnji in vzdrževanju prometnic.

Odslej jasno: ustavljen tovornjak mora takoj dol

Med konkretne korake naprej je glede na osnutek zakona mogoče šteti pravila glede težkih tovornjakov, tako glede nadzora njihove skupne mase kot glede postopanja na avtocesti ali hitri cesti v primeru okvare, ko lahko prihaja do zelo nevarnih situacij za vse udeležence.

Dosedanja pravila so namreč vozniku tovornjaka omogočala, da je v primeru okvare in po postavitvi ustreznih oznak o oviri na avtocesti imel še dve uri časa, da “v lastni režiji” spravi okvarjeno vozilo z odstavnega pasu ali odstavne niše. V praksi je pomenilo zgolj to, da so tovornjakarji ta čas uporabili za poskuse popravil, kar pa je po mnenju Darsa pomenilo veliko nevarnost zanje kot za druge udeležence. Šele po dveh urah je imel Dars pravico, da vozilo odstrani na stroške lastnika.

Kako se je to pravilo odražalo v resničnem prometu, so pri Darsu ob zavzemanju za spremembe ponazorili z dvema primeroma. V prvem je stoječ tovornjak - cisterna na odstavnem pasu na območju avtocestnega razcepa kar šest ur oviral promet, šele po posredovanju policije pa je nato voznik pristal na odvoz in so vozilo umaknili na varno mesto. Pri drugem dogodku pa sta se do pokvarjenega tovornjaka pripeljali dve avtovleki ter se med seboj prepirali, katera bo izvedla storitev vleke. Pri tem so vozila stala kar na voznem pasu in povzročale zelo nevarno situacijo, reševanje pa se je po ocenah Darsa zaradi konflikta podaljšalo za tri ure.

Nova določila zakona predvidevajo, da se mora poškodovano ali pokvarjeno vozilo z največjo dovoljeno maso prek 3.500 kilogramov nemudoma odstraniti z avtoceste, četudi stoji na odstavnem pasu, do takrat pa ga je potrebno ustrezno označiti (zapora K-1).

Avtovlekam bi pristrigli kremplje

Zakon bo dal Darsu pooblastilo, da bo prek javnega poziva podelil pooblastila vlečnim službam za odvoz vseh poškodovanih ali pokvarjenih vozil z avtoceste in hitre ceste, pri čemer bodo morale avtovleke spolnjevati določene tehnične pogoje, določena pa bo tudi najvišja cena, ki jo smejo zaračunati za odvoz. Dosedanja praksa je bila namreč, da so upravitelji avtovlek od tovornjakarjev zahtevali plačilo z gotovino, neki poljski tovornjakar pa je dobil račun za kar 3.400 evrov, tako da je moralo posredovati celo poljsko veleposlaništvo pri nas, s primerom pa se ukvarjati policija.

Dars je sicer ministrstvu predlagal, da bi bil kot upravljavec za izdajanje pooblastil upravičen do denarnega “nadomestila”, ki bi ga določil minister, vendar v predlog zakona tega ni vpisanega.

Rože na cesti odslej za legalno umirjanje prometa

Za lastnike osebnih avtomobilov glede avtovleke na avtocestah ni predvidenih sprememb. “Še naprej bodo veljala pravila, da bodo na odstavnem pasu še naprej lahko v lastni organizaciji v roku dveh ur, ko bo postavljena zapora, odstranili svoje vozilo, na primer prek zavarovalniških asistenc,” pojasnjujejo pri Darsu. Postavitev in odstranitev zapore z znaki na odstavnem pasu (K-1) do dveh ur sicer Dars lahko zaračuna v skupni višini 232 evrov.

Zakon o cestah uvaja še druge novosti, med drugim ima upravljalec ceste odslej izrecno možnost po brezplačnem pridobivanju podatkov v evidencah registriranih vozil glede povzročiteljev ovir ali posledic, ki škodujejo cesti in ogrožajo promet. Med ukrepi za umirjanje prometa pa so po novem navedena tudi cvetlična korita.

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.