Zanesljivi prijatelj iz šestdesetih let

Foto: Žurnal24 VW 1500 je pomagal zapolniti vrzel v Volkswagnovi ponudbi.
Ni bil lepotec, bil pa je zanesljiv kot najboljši prijatelj, pravijo vozniki in ljubitelji VW 1500. V Volkswagnu so proizvedli več kot dva in pol milijona vozil na osnovi typa 3. To so volkswagen 1500, 1600 in karmann ghia.
Oglej si celoten članek

Volkswagen po drugi svetovni vojni ni slovel le kot največje nemško podjetje, pač pa tudi kot največji nemški izvoznik. Kljub ugodnim rezultatom so si pri Volkswagnu grizli nohte, saj je njihov celoten uspeh temeljil na le enem vozilu – hrošču. Poleti leta 1961, potem ko je le leto dni prej nemška vlada 40 odstotni delež VW prodala zasebnikom, je Volkswagen na avtomobilskem salonu v Frankfurtu ob hrošču predstavil drugo vozilo – type 3 ali volkswagen 1500.



VW 1500 je bil večji kot hrošč, prav tako je bil prostornejši. Že na samem začetku so predstavili pet karoserijskih različic: limuzino z dvojimi vrati, hatchback, karavan, kabriolet in karmann ghio. Le tri pa so videle serijsko proizvodnjo – limuzina, hatchback in karavan, medtem ko je karman ghia zaživela kot zelo uspešen zasebni model z metalno in platneno streho. Volkswagen je izdelal le 20 primerkov kabrioletne različice modela 1500. Type 3 je poganjal vrstni štiricilindrski motor prostornine 1493 cm3 in moči 39 kW/ 53 KM. Konjenica je naslednja štiri leta naraščala, vse do leta 1965, ko so vanj vgradili motor s 1584 cm3 prostornine in ga preimenovali v model 1600.



Kakorkoli se je slišalo nenavadno, pa je bil VW 1600 svoj čas simbol "high-tech vozila". Krasile so ga nenavadne inovacije, nekatere, kot je bočni žaromet za parkiranje, pa se niso obdržale do današnjih dni. Imel je brisalce stekel različnih hitrosti, desno ogledalo, senčila za sonce, naslon za roke na vratih, ...

Model 1600 je leta 1968 dobil še elektronski vbrizg goriva (in s tem postal prvi takšen serijski avtomobil) ter avtomatski menjalnik. Imel je 44 kW/60 KM. Proizvajali so ga vse do leta 1973, s čimer se je uvrstil med avtomobile z najdaljšim proizvodnim stažem.



Podjetje Karmann, ki je takrat za Volkswagen proizvajalo kabriolete, je dobilo nalogo proizvesti luksuzno športno različico modela typa 3. Karmann Ghia je naredil kupejevsko in kabrioletno različico. Legendarnemu statusu se ima karmann ghia zahvaliti izključno obliki, saj sta bila pogon in podvozje identična modelu 1500. Avtomobil je bil izvozni uspeh, saj je svoje kupce našel celo v Severni Ameriki.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.