Zaradi grožnje s terorizmom že velja novost pri nakupu baterij

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
S 1. februarjem je začela v Evropski uniji veljati pomembna novost za lastnike določenih kategorij vozil in domačih naprav.
Oglej si celoten članek

Pred začetkom motoristične sezone in sezone opravljanja domačih opravil čaka lastnike motornih koles, koles z motorjem, štirikolesnikov, kosilnic in podobnih naprav novost v trgovinah z avtodeli.

Odslej jim prodajalec ne sme več prodati baterije in elektrolita v ločeni embalaži, temveč mora biti baterija že pri predaji aktivirana in pripravljena za uporabo. Doslej se je namreč večina tovrstnih manjših baterij dobavljala na način, da jo je kupec lahko aktiviral sam po lastni želji s tem, ko je vanjo dolil razredčeno žvepleno kislino iz pripadajoče embalaže. Sedaj mora to storiti že prodajalec, distributer ali pa celo že proizvajalec.

Foto: Yuasa Baterija za motor

Novost je posledica uredbe EU iz leta 2019, ki govori o o trženju in uporabi predhodnih sestavin, ki se uporabljajo za proizvodnjo eksplozivov. Uredba omejuje dajanje določenih kloratov in pekloratov v splošno uporabo v koncentracijah, ki presegajo določeno mejno vrednost. Za tekočine z vsebnostjo žveplene kisline je meja koncentrata postavljena pri vsega 15 odstotkih, medtem ko je v elektrolitu za akumulatorje koncentrat žveplene kisline 40-odstoten.

EU je uredbo sprejela z namenom preprečevanja terorističnih dejanj, so nam pojasnili pri slovenskem veletrgovcu z avtomobilskimi in motornimi deli GMT, pri katerem morajo prilagoditi prodajo tako v lastnih trgovinah kot tudi v distributorski mreži. Tiste pravne osebe, ki od njih kupujejo omenjene baterije in bi še naprej želele dobavo neaktiviranih baterij z ločeno embalažo žveplene kisline, morajo podpisati posebno izjavo, s katero prevzemajo odgovornost za legitimno uporabo elektrolita.

Foto: Profimedia Motor motorno kolo

Veliko proizvajalcev starter akumulatorjev za motorna kolesa in podobne stroje se je v zadnjih letih že skušala prilagoditi omejitvam in razvoju tako, da pospešujejo prodajo baterij s tovarniško aktivacijo, Li-ion akumulatorjev ali pa takšnih, ki za elektrolit uporabljajo poseben gel in so vsi zaprtega tipa brez možnosti vzdrževanja.

Pri akumulatorjih za avtomobile in cestna gospodarska vozila sprememb ni, saj so že doslej v veliki večini tovarniško aktivirani in imajo sistem zaprtega tipa.

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 15:12 13. Februar 2021.

    Hvala ekipi iz EU. Sedaj bom lahko mirno spal, ker smo eliminirali najvecjo teroristicno groznjo. Svet je sedaj res varen …

  • 12:37 13. Februar 2021.

    Ko so nas še komunisti zatirali pa sem lahko kot mulec šel v trgovino in brez problema kupil kanister žveplene …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.