Avto > Iz druge roke
5421 ogledov

Zaradi grožnje s terorizmom že velja novost pri nakupu baterij

Akumulator za motor Profimedia
S 1. februarjem je začela v Evropski uniji veljati pomembna novost za lastnike določenih kategorij vozil in domačih naprav.

Pred začetkom motoristične sezone in sezone opravljanja domačih opravil čaka lastnike motornih koles, koles z motorjem, štirikolesnikov, kosilnic in podobnih naprav novost v trgovinah z avtodeli.

Odslej jim prodajalec ne sme več prodati baterije in elektrolita v ločeni embalaži, temveč mora biti baterija že pri predaji aktivirana in pripravljena za uporabo. Doslej se je namreč večina tovrstnih manjših baterij dobavljala na način, da jo je kupec lahko aktiviral sam po lastni želji s tem, ko je vanjo dolil razredčeno žvepleno kislino iz pripadajoče embalaže. Sedaj mora to storiti že prodajalec, distributer ali pa celo že proizvajalec.

Baterija za motor | Avtor: Yuasa Yuasa

Novost je posledica uredbe EU iz leta 2019, ki govori o o trženju in uporabi predhodnih sestavin, ki se uporabljajo za proizvodnjo eksplozivov. Uredba omejuje dajanje določenih kloratov in pekloratov v splošno uporabo v koncentracijah, ki presegajo določeno mejno vrednost. Za tekočine z vsebnostjo žveplene kisline je meja koncentrata postavljena pri vsega 15 odstotkih, medtem ko je v elektrolitu za akumulatorje koncentrat žveplene kisline 40-odstoten.

EU je uredbo sprejela z namenom preprečevanja terorističnih dejanj, so nam pojasnili pri slovenskem veletrgovcu z avtomobilskimi in motornimi deli GMT, pri katerem morajo prilagoditi prodajo tako v lastnih trgovinah kot tudi v distributorski mreži. Tiste pravne osebe, ki od njih kupujejo omenjene baterije in bi še naprej želele dobavo neaktiviranih baterij z ločeno embalažo žveplene kisline, morajo podpisati posebno izjavo, s katero prevzemajo odgovornost za legitimno uporabo elektrolita.

Motor motorno kolo | Avtor: Profimedia Profimedia

Veliko proizvajalcev starter akumulatorjev za motorna kolesa in podobne stroje se je v zadnjih letih že skušala prilagoditi omejitvam in razvoju tako, da pospešujejo prodajo baterij s tovarniško aktivacijo, Li-ion akumulatorjev ali pa takšnih, ki za elektrolit uporabljajo poseben gel in so vsi zaprtega tipa brez možnosti vzdrževanja.

Pri akumulatorjih za avtomobile in cestna gospodarska vozila sprememb ni, saj so že doslej v veliki večini tovarniško aktivirani in imajo sistem zaprtega tipa.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 2
  • suineg7878 15:12 13.februar 2021.

    Hvala ekipi iz EU. Sedaj bom lahko mirno spal, ker smo eliminirali najvecjo teroristicno groznjo. Svet je sedaj res varen planet. Aliens welcome!

  • 89943da6c76f273b8ff347bd3224d5d4e3bf388c 12:37 13.februar 2021.

    Ko so nas še komunisti zatirali pa sem lahko kot mulec šel v trgovino in brez problema kupil kanister žveplene kisline in ogljikovega peroksida za domače projekte. Hvala bogu, da zdaj to ni več mogoče in končno uživamo v svobodni EUSSR.