To napoveduje šef Revoza Jože Bele

Foto: Saša Despot predstavitev proizvodnje Renault Twingo E-Tech electric, jože bele Foto: Saša Despot predstavitev proizvodnje Renault Twingo E-Tech electric, jože bele Foto: Saša Despot predstavitev proizvodnje Renault Twingo E-Tech electric, jože bele, matjaž han Foto: Saša Despot predstavitev proizvodnje Renault Twingo E-Tech electric, jože bele Foto: Saša Despot Jože Bele, Revoz Foto: Saša Despot Jože Bele, Revoz Foto: Saša Despot Jože Bele, Revoz Foto: Saša Despot Jože Bele, Revoz Foto: Saša Despot Jože Bele, Revoz Foto: Saša Despot Jože Bele
Pred edino slovensko tovarno avtomobilov, ki ima velik vpliv na našo regijo in državo, so po letih negotovosti boljši časi. Za Žurnal24 je ob predstavitvi renault twinga e-tech electric spregovoril predsednik uprave tovarne Revoz Jože Bele.
Oglej si celoten članek

Revoz je dokaz, da smo bili Slovenci sposobni s kombinacijo lastnega in tujega znanja ter izkušenj narediti odlično tovarno, ki je s svojim načinom delovanja zgled številnim po svetu. Zadnja leta se je tovarna znašla v negotovosti, ki pa jo je prekinil novi twingo, električen. Prihodnje leto mu bosta na proizvodno linijo sledila še dva sorodna modela znamk Dacia in Nissan. Do nadaljnjega bodo izdelovali še clia 5 generacije. V prihodnosti, če bi se pokazale potrebe, bi lahko v Novem mestu nastajalo še kakšno novo vozilo.

Foto: Saša Despot predstavitev proizvodnje Renault Twingo E-Tech electric, jože bele

Predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen je mala električna vozila pred kratkim izpostavila kot ključna za evropsko zeleno mobilnost. Twingo je prototip takšnega avtomobila. Prihaja po dolgem in težkem obdobju za tovarno, ki se je pred časoma znašla v veliki negotovosti. Ste si oddahnili?

Za nami je res nekaj let negotovosti. Vseeno nam je s pomočjo vlade in sodelovanja z ministrstvom za gospodarstvo uspelo prekiniti negotovost. Dobili so zelo pomemben projekt. Podpis sporazuma o sodelovanju je bil ob prisotnosti premierja Roberta Goloba podpisan lani, od takrat so stvari potekale hitro in gladko.

Država je v 150-milijonski naložbi prispevala 28 milijonov evrov.

Res je, naložba v tovarni je ocenjena na 150 milijonov. Ta naložba obsega prenovo in modernizacijo celotnega proizvodnega procesa. Država bo prispevala 15 do 20 odstotkov, oziroma 28 milijonov evrov, odvisno od višine upravičenih stroškov.

Foto: Saša Despot predstavitev proizvodnje Renault Twingo E-Tech electric, jože bele

Kako velike bodo spremembe, ki jih prinaša nov proizvodni proces? Kaj vse ste morali postoriti v teh rekordno kratkih dveh letih od ideje do izvedbe projekta? Pri čemer v tovarni še vedno proizvajate Renaultovega clia pete generacije?

Prva velika sprememba je bila posodobitev opreme. Dodatno smo avtomatizirali oziroma robotizirali nova delovna mesta. Drugi veliki paket se je zgodil na področju digitalizacije. V zadnjih treh do štirih letih smo se znašli v zaostanku, nismo sledili razvoju v skupini Renault. V zadnjem letu smo ogromno vlagali v digitalizacijo. Rezultat je med drugim nadzorna soba Plant Connect v proizvodnji, kjer se v realnem času zbirajo in obdelujejo vsi ključni podatki iz celotne vrednostne verige, od dobaviteljev, proizvodnega procesa do kupcev.

Foto: Saša Despot predstavitev proizvodnje Renault Twingo E-Tech electric, jože bele, matjaž han

Ali avtomatizacija pomeni, da se je povečalo število robotov v proizvodnji, ki nadomeščajo človeško delo?

V Revozu uporabljamo okoli 700 robotov. Njihovo število se ni povečalo. Smo pa avtomatizirali določena delovna mesta, kjer se je delo do zdaj izvajalo ročno.

Ali bodo naložbe v avtomatizacijo, digitalizacijo in umeto inteligenco prinesle večjo dodatno vrednost na zaposlenega?

Že danes je dodana vrednost Revoza nad slovenskim povprečjem. Izračuni kažejo, da se bo z zagonom novega twinga naša dodana vrednost povečala.

V tovarni bo delo na novo do konca leto dobilo 250 ljudi. Za kakšno strukturo delavcev gre?

Okoli 10 odstotkov bo visoko kvalificiranih delavcev. Praktično iz vseh poklicev, od strojnih, kemijskih in elektor inženirjev, do ekonomistov.

Foto: Saša Despot Jože Bele, Revoz

Kdaj se bo začela serijska proizvodnja novega twinga?

V začetku naslednjega leta. Do takrat moramo narediti zadnje popravke na področju kakovosti. Od januarja naprej bomo postopoma povečevali količine novega twinga. Hkrati bomo zmanjševali količine clia.

Koliko vozil bo tovarna proizvedla v letu 2025 in koliko prihodnje leto, ko boste ob cliu in twingu izdelovali še dva modela na osnovi twinga, znamk Nissan in Dacia?

Letos nameravamo skupaj proizvesti okoli 61 tisoč vozil. Prihodnje leto je načrt povečati proizvodnjo za okoli 15 do 20 odstotkov na okoli 75.000 vozil. Količine bodo odvisne od števila naročil.

Foto: Saša Despot Jože Bele, Revoz

Ali bo večino proizvodnje prihodnje leto predstavljal twingo?

Točni datum ustavitve proizvodnje clia 5 še ni poznan. Mi bomo nadaljevali proizvodnjo clia, dokler se Renaulta ne bo odločil drugače. Ne glede na to bomo povečevali količine twinga.

Leta 2009 je tovarna Revoz proizvedla rekordnih 212.689 vozil v enem letu. Ali vidite potencial, da bi spet dosegali tako velike količine proizvedenih vozil? Sploh, če bo Evropska komisija podprla koncept malih avtomobilov. Če bo Evropska unija uvedla novo kategorijo cenovno ugodnih električnih avtomobilov, bi, kot prihajajo informacije iz Renault, podjetje dodatno pocenilo svoje male električne modele 4, 5 in twingo, celo do 15 odstotkov.

V naslednjih treh ali štirih letih ne predvidevam, da bi z novim twingom, ter modeloma Dacia in Nissan dosegli tako velike proizvodne količine. V tem trenutku to ni realno. V primeru, da proizvodni priključimo še nek novi model, bi se lahko približali rekordnim količinam.

Foto: Saša Despot Jože Bele, Revoz

Imate v mislih novega clia šeste generacije, ki ga trenutno proizvajajo v Turčiji?

Tako je, lahko pa tudi kakšen drug model vozila. V tem trenutku pa to ni predvideno.

Cilj Renaulta s twingom je približati električno vozilo vsem voznikom, na neki način ima nalogo demokratizirati električno mobilnost. Tudi na račun dostopne cene. Verjamete, da bodo vaši zaposleni zmožni kupiti Revozovega twinga in se voziti z domačimi avtomobili? Tako kot je bil včasih primer z vozili clio ali še prej katrcami?

To težko napovem. Želimo si, da bi zaposleni vozili čim več električnih avtomobilov. Zaposleni že imamo ugodnosti pri nakupu Renaultovih avtomobilov. V dogovoru z uvoznikom za vozila Renault, podjetjem GA Adriatic nameravamo ugodnosti prenesti tudi na električne avtomobile.

Električna vozila so korak k čistejši prihodnosti. Kako se bo ta prehod odražal v okoljskem odtisu same tovarne?

Razogljičenje tovarne ni neposredno povezano s projektom novega twinga. Je pa res, da v naslednjih letih predvidevamo postavitev sončne elektrarne, da bi proizvajali zeleno energijo. Imamo še nekaj drugih projektov, načrtovanih na zmanjšanje porabe plina, predvsem v lakirnici.

Foto: Saša Despot predstavitev proizvodnje Renault Twingo E-Tech electric, jože bele

Na predstavitvi twinga v tovarni je bila omejena lokalizacija proizvodnje.

Glavna razlika projekta novega električnega twinga je, da bomo v tovarni sami izdelovali sestavne dele, ki so jih do zdaj tradicionalno izdelovali naši dobavitelji. V prvi vrsti lahko omenim sedeže, ki jih bomo proizvajali sami v Revozu – torej bodo »made in Revoz«. Ravno tako lakiraje odbijačev – danes jih izvaja zunanji dobavitelj, zdaj pa bo to potekalo v Revozu. Število dobaviteljev se bo res nekoliko zmanjšalo, bomo pa te ključne sestavne dele izdelovali v tovarni. V sklopu projekta smo zato investirali v novi liniji, za sestavo sedežev in za lakiranje odbijačev. Oba projekta skupaj predstavljata 20 milijonov evrov naložbe. Namen je, da smo neodvisni in tudi znižamo stroške izdelave vozila. Novi sestavni deli bodo za nas novi izziv, vendar moramo iti naprej.

Bodo za vozila Nissan in Dacia potrebne prilagoditve v proizvodnji?

Potrebne bodo, vendar manjše kot za zagon novega twinga. Predvsem zato, ker si bodo vsi trije modeli delili vozno osnovo. Vozna osnova torej ostaja enaka, spremenila se bo le nadgradnja in pa seveda določen sestavni deli. 

Foto: Saša Despot Jože Bele, Revoz

Twingo je nastal v sodelovanju s kitajskimi partnerji. Tovarna Revoz je z njimi sodelovala od začetka. Kolikokrat ste bili v zadnjih dveh letih na Kitajskem?

Sam sem bil tam le enkrat, in sicer sem si ogledal prototipnega twinga. Naslednje potovanje načrtujem v decembru, ko si bom ogledal napredek na novih projektih znamk Dacia in Nissan.

Veliko se govori o ambicijah, prodornosti in načinu razmišljanja ter vodenja kitajskih managerjev. Kaj ste si vi najbolj zapolnili pri kitajskih partnerjih?

Poudariti moram, da zelo dobro sodelujemo s podjetjem iz Kitajske. To je podjetje, ki je pomagalo razviti novi električni twingo. So zelo delavni. Delajo šest dni na teden, več kot osem ur na dan. To je res. Vseeno pa ne vidim neke velike prednosti v samem razmišljanju. Razlika je predvsem v vodenju projektov. Manj sestankov, hitrejše sprejemanje odločitev, hitrejša eksekucija odločitev. Razlika je v načinu vodenja. Ni pa med nami nepremostljivih razlik, da ne bi mogli sodelovati.

Imate še kakšnega asa v rokavu, kakšen nov projekt za prihodnja leta?

Za zdaj ne. Za leto 2026 so dovolj avtomobili treh znamk.

dezurni@sytria-media.si
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 13:51 15. November 2025.

    Ne bo dolgo trajalo!

  • 09:32 15. November 2025.

    Mislim,da jih čaka zdaj celo zaprtje

  • 08:47 15. November 2025.

    Želim si da vsi ministri in poslanci kupijo tale tvingo,da nam vsem dajo vzgled o ekologiji in čuvanju narave,in da …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.