Zelo dinamičen, le motor manj

Foto: Žurnal24 Ford mondeo karavan 2.3i durashift titanium X. (Foto: Gregor Prebil) Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 (Foto: ) Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Mondeo v aktualni podobi je trgu in kupcem že dodobra znan, manj pa sta jim znana menjalnik z dvojno sklopko durashift in 2.3-litrski bencinski štirivaljnik.
Oglej si celoten članek

Oba sta sicer dobra primerka, čeprav sta namenjena lagodni vožnji in ravno takšnemu uporabniku. To pa ne sovpada več z njegovo dinamično podobo.  

Menjalnik da, motor raje ne
Glede tokrat preizkušenega motornega sklopa moramo žal reči, da nas je pustil ravnodušne. Če smo na papirju pričakovali nekaj več športnosti, tudi zaradi durashift menjalnika, pa smo med uporabo testnika dobili veliko voznega udobja in mnogo manj dinamike. Motor je tako na roko pisan tistim, ki naredijo veliko kilometrov, večino po avtocesti, kjer se vozijo s konstantnimi hitrostmi in ne radi posegajo po prestavni ročici.  Motr se najbolje počuti med 3.000 in 4.500 vrtljaji, je pa res, da boste morali iti še veliko višje, če boste iz motorja želeli iztisniti moment in doseči vsaj približno soliden pospešek.  Glede na zalogo konjenice je 10,8 sekund do stotice pač predolgo. Menjalnik durashift je fordova različica menjalnika z dvojno sklopko, ki pa v tem rpimeru ni toliko hiter kot recimo VWjev DSG, gre pa kljub temu za simpatično avtomatiko, z dovolj hitrimi prestavnimi manevri, če vam tudi to ni dovolj pa lahko posežete vmest tudi sami. Nekoliko predolga je le prestavna ročica, ki pa je ob držanju povsem poravnana z višino sredinskega naslonjala za roko, kar ponovno nakazuje na lagodnost vožnje in manevriranja. Zaradi vsega zgoraj napisanega motor in s tem tudi avto ne briljira ravno pri porabi, saj se je na testu zadovoljil z  10,5 litri goriva, pri bolj dinamični vožnji pa je povrpečje zraslo na dvanajst litrov. To pa je preveč za avto tega razreda s štirivaljnikom v nosu.

Foto: Žurnal24


 
Oblikovno še vedno v ospredju
Glede oblike lahko rečemo, da gre tudi po dobrih dveh letih tržne poti, še vedno zelo všečen in dovolj prepoznaven model, četudi gre za karavansko različico. Konkurenca, ki je od takrat do danes predstavila svoje predstavnike je šla po fordovi začrtani poti. To pomeni, da je mondeo postavil neke vrste nov trend, kar je dobro. Znotraj se prav tako ponovi zgodba od zunaj, saj je mondeova notranjost ponovno zmes dinamike in čistih linij, čemur pa so uspeli dodati še veliko kakovostnejše materiale in ravno takšno končno obdelavo. Posamezniki se znajo obregniti zgolj ob dejstvo, da je notranjost na nekaterih mestih le malo preveč robustna in nekateri deli premalo masivni, kot je recimo predal pred sopotnikom.

Z vidika prostora mondeu res ni potrebno zardevati, saj nudi tako v prvi, kot drugi potniški vrsti obilico prostora, zadaj pa se bo dobro godilo tudi dolginom, Prtljažnik je pričakovano prostoren, s 544 litri tudi v zgornji razredni polovici, še vedno pa ne briljira prtljažni rolo, ki bi mu lahko namenili bočna vodila. Dno prtljažnika tvori povsem ravno dno, tudi ko so preklopljeni sedeži v drugi vrsti, takrat pa prostor naraste na delavskih 1.745 litrov. So pa prtljažna vrata zelo težka in bi potrebovala avtomatiko, dno pa je kar nizko, kar pa olajša nalaganje.

Foto: Žurnal24



X za najbolj dinamično zahtevne
Z opremskega stališča paket titanium X prinese veliko športne vsebine, saj športna sedeža obdajata usnje na straneh in alkantara na sredini. Prednja sedeža sta ogrevana, ne pa tudi hlajena.  Kllimaska naprava je pričakovano dvoobmočna, med merilnikoma je tudi velik informacijski zaslon convers+, ki pa ne navduši z enostavnostjo uporabe. Bolje jo odnese sony avdio napravas CD izmenjevalnikom in odličnim zvokom iz osmih zvočnikov. Parkirn apomagal, spredaj in zadaj, so še vedno med bolj „živčnimi“ in znajo biti včasih tudi moteča. Ford gumb za zagon bi lahko tudi pogrešili, če bi to pomenilo nižji ceno. Ta je tudi ena večjih hib tega modela, še posebej če vzamemo v zakup, da 103 kW dizel z ročnim menjalnikom stane celo pol tisočaka manj. Celo 2.5-litrski turbo stane le 200 evrov več, po dinamičnosti pa je ta svetlobna leta pred testnim agregatom. Dodatna oprema, ksenonska svetila, 18 palčna lita platišča, parkirna pomagala, pa ceno še povišata na 33 tisočakov. To pa je za avto s tem motorjem le nekoliko preveč. Ampak pri fordu imajo hvala bogu veliko drugih (bolj dinamičnih) motorjev.

Podatki o vozilu: (Ford mondeo karavan 2.3i durashift titanium X)
Motor: 2.261 cm3
Vrsta:  vrstni štirivaljni bencinski
Moč: 118 kW (160 KM)/6.500 vrtljajih na minuto
Navor: 208 Nm/ pri 4.200 vrtljajih na minuto
Poraba: 10,5 litra/100 km, 223 g CO2/km
Zmogljivosti: 202 km/h, 10,8 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.830x1.886x 1.500 medosna razdalja 2.850, prtljažnik (v litrih): 554
Cena: 30.070/32.890 EUR

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.