Zmagovalni šampanjec v reliju pijejo tudi mehaniki

Foto: Osebni arhiv Aleks Humar Foto: Osebni arhiv Aleks Humar Foto: Osebni arhiv Aleks Humar Foto: Osebni arhiv Aleks Humar Foto: Osebni arhiv Aleks Humar Foto: Osebni arhiv Aleks Humar
Aleks Humar, ki za zurnal24.si piše dirkaški dnevnik, je v Idriji potrdil četrti naslov državnega prvaka. Bistvenega pomena za uspeh je tudi dobra ekipa mehanikov. Objavljamo peti in s tem zadnji zapis.
Oglej si celoten članek

Tako kot zaupam sovozniku moram zaupati tudi mehaniku

Ob zmagah v reliju po pokal vedno stopiva le s sovoznikom Florjanom Rusom, a uspehe v enaki meri postavljajo tudi ostali člani ekipe. Reli je kljub precejšnji izpostavljenosti voznika in v manjši meri tudi sovoznika, ekipni šport. Vsi člani moštva morajo delati resno, jaz kot voznik pa tudi vsem v enaki meri zaupam. Le če vsi opravijo svoje delo tako kot je treba, na koncu lahko zmagam.

Ne spreglejte:


V Sloveniji seveda nimamo profesionalnih moštev v reliju. Zato večino dela na svojem dirkalniku pred vsakim relijem opravim kar sam. Avtomobil sem tudi sam sestavil, zato ga najbolje poznam. Iz tega razloga kdaj za delo poprimem tudi na dirki, če se nam kaj zalomi ali pa če se pojavijo manjše tehnične težave.

Ko na pomoč priskočijo Jože, Boštjan in Danilo ...

Na reliju se mi ponavadi pridružita še dva ali trije mehaniki. V Idriji so bili to Jože, Boštjan in Danilo, moj sin Matic, ki prav tako na ostalih relijih pomaga pri ekipi, pa je tokrat kot sovoznik tudi aktivno sodeloval na reliju.

Vsi trije omenjeni niso mehaniki tudi za svoj poklic, toda z delom in izkušnjami so se prelevili v izkušene dirkaške mehanike. Delo na dirkalnem avtomobilu med dirko se precej razlikuje od dela v avtomehanični delavnici pri serijskih avtomobilih. Pri dirkalnikih gre za popoln red. Za vsak vijak imamo natančno določeno, s kolikšno silo ga lahko zategnemo. Uporabljamo takoimenovane "moment" ključe, ki tako natančnost omogočajo.

Vsak servisni postanek je v povprečju dolg 30 minut. Če je z avtomobilom vse v redu, je časa na pretek. Zamenjamo gume, očistimo avtomobil in pregledamo najpomembnejše vitalne dele. Vsak mehanik ima vnaprej določeno delo in skrbi za svoj del avtomobila. Sam se v njihovemu delu priključim le izjemoma, saj je treba tiste pol ure izkoristiti tudi za počitek, hrano in pripravo na nove hitrostne preizkušnje.

Zmagati je mogoče le z dobro vzdrževanim in pripravljenim avtomobilom

Pred in po reliju za avtomobil skrbim sam. Če ni poškodovan, pred relijem na njemu delam tri popoldneve po službi. Treba ga je razdreti, dobro očistiti in namazati. Vsa opravila mi vzamejo okrog 20 ur. Pri posameznih sestavnih delih pa je vnaprej določeno, kdaj jih moramo zamenjati. Olje v menjalniku menjamo po 150, v motorju pa po 300 kilometrih dirkanja. Podobno razdaljo zdržijo tudi zavorne ploščice na sprednjih kolesih, zavorne diske pa je treba spredaj menjati po približno 500 ali 600 kilometrih.

Vzdrževanje dirkalnika je zelo pomembno, saj se vsaka zmaga dejansko začne v domači delavnici. Le z dobro pripravljenim in vzdrževanim avtomobilom je nato mogoče zmagati.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.