DiesOtto - dizel in bencinar obenem

Foto: Žurnal24 Koncept F700 (Foto: Mercedes-Benz)
Časi, ko je bila velika moč rezervirana za požrešne in okolju zelo neprijazne motorje, se očitno iztekajo. Mercedes-Benzovov motor DiesOtto je kombinacija najboljših lastnosti bencinskih in dizelskih motorjev, kar pripomore k veliki moči in navoru, nizki porabi goriva in naravi zelo prijaznemu delovanju.
Oglej si celoten članek

Kot pove že ime motorja, deluje po principu Dieslovega ali Ottovega motorja, odvisno od trenutnih potreb. Čeprav ga poganja bencin, motor ob običajni vožnji v območju nizkih in srednjih obratov deluje po principu dizelskega motorja, pri katerem je ekplozija mešanice samodejna. Ob velikih obremenitvah, pri naglem pospeševanju ali prehitevanju, pa motor preklopi na ottonov tip delovanja, saj za vžig mešanice poskrbi iskra.

Čeprav ima štirivaljni motor vsega 1,8 litra delovne prostornine, so njegove zmogljivosti ob nezmanjšanem udobju sposobne poganjati limuzine najvišjega razreda. Motor ob podpori turbinskega polnilnika, neposrednega vbrizga goriva, spremenjljivega delovanja ventilov in spremenljive kompresije zmore največjo moč 175 kW (238 KM) in navor 400 Nm. Ob tem za sto kilometrov vožnje porabi manj kot šest litrov bencina.

K ekonomičnosti Vožnje pripomore tudi pripadajoči starter-generator, ki izključi motor v praznem teku. Posledica kombiniranega načina izgorevanja so poleg zmogljivosti tudi zelo nizki izpusti dušiko-oksidov.

Skok v prihodnost z F 700
Kako bo izgledala prihodnost, je bilo na avtosalonu v Frankfurtu moč videti pri Mercedes-Benzovemu konceptu F 700, ki je imel poleg DieOttovega motorja vgrajen tudi hibridni modul, kar skupno moč poveča za 13 kW (20 KM). Emisije ogljikovodikov ob tem znašajo 127 g/km, kar je enako kot pri današnjih kompaktnih dizlih.

Pri Mercedes-Benzu so prepričani, da je motor DiesOtto zelo obetaven koncept motorjev za srednjeročno prihodnost. Nekatere njegove lastnosti, kot je neposredni vbrizg goriva, so že v uporabi v Mercedes-Benzovih motorjih serijske proizvodnje, ostale pa bodo postopno postale del prihajajočih motorjev. Vsekakor pa je kombinacija dizelskega in bencinskega motorja zelo obetavna, so prepričani inženirji razvojnega oddelka v Stuttgartu.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.