Slava in propad angleškega velikana

Foto: Žurnal24 Pot navzdol se je začela s prihodom japonskih motociklov na evropsko tržišče.
Angleško podjetje BSA (Birmingham Small Arms Company), ustanovljeno leta 1861, je v začetku izdelovalo orožje.
Oglej si celoten članek

Preobrat je sledil leta 1882, ko so v tovarni izdelali prvo motorno kolo, leta 1903 pa še prvi motor. Izdelava prvega avtomobila je sledila štiri leta pozneje, že leta 1908 pa so v Birminghamu proizvedli 150 vozil. V začetku tridesetih let prejšnjega stoletja so proizvedli kar nekaj uspešnih štirikolesnikov – dvosed s tremi kolesi, kar je bila tudi njihova primarna aktivnost. Največji uspeh sega v leto 1935, ko je bil konstruiran robustni motocikel M20. Poganjal ga je vzdržljivi štiritaktni enocilindrski motor prostornine 496 ccm in moči 9kW/12KM pri 4100 vrtljajev na minuto z vgrajenim štiristopenjskim menjalnikom.



Slavo so doživeli med II. svetovno vojno, skupaj pa so v podjetju naredili 126.000 primerkov. Veljal je za najštevilčnejši vojni motocikel, ki je odigral vidne vloge v številnih vojnih filmih. Težave so nastale v 60. letih z invazijo japonskih dvokolesnikov (posebno Honde) na evropsko tržišče. Podjetje se je kmalu pojavilo v rdečih številkah. Bankrot je sledil leta 1972, podjetje pa je postalo del konzorcija Norton-Villiers-Triumph, ki prav tako ni imelo sreče ...

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.