Magazin
19 ogledov

Slava in propad angleškega velikana

Pot navzdol se je začela s prihodom japonskih motociklov na evropsko tržišče. Žurnal24 main
Angleško podjetje BSA (Birmingham Small Arms Company), ustanovljeno leta 1861, je v začetku izdelovalo orožje.

Preobrat je sledil leta 1882, ko so v tovarni izdelali prvo motorno kolo, leta 1903 pa še prvi motor. Izdelava prvega avtomobila je sledila štiri leta pozneje, že leta 1908 pa so v Birminghamu proizvedli 150 vozil. V začetku tridesetih let prejšnjega stoletja so proizvedli kar nekaj uspešnih štirikolesnikov – dvosed s tremi kolesi, kar je bila tudi njihova primarna aktivnost. Največji uspeh sega v leto 1935, ko je bil konstruiran robustni motocikel M20. Poganjal ga je vzdržljivi štiritaktni enocilindrski motor prostornine 496 ccm in moči 9kW/12KM pri 4100 vrtljajev na minuto z vgrajenim štiristopenjskim menjalnikom.



Slavo so doživeli med II. svetovno vojno, skupaj pa so v podjetju naredili 126.000 primerkov. Veljal je za najštevilčnejši vojni motocikel, ki je odigral vidne vloge v številnih vojnih filmih. Težave so nastale v 60. letih z invazijo japonskih dvokolesnikov (posebno Honde) na evropsko tržišče. Podjetje se je kmalu pojavilo v rdečih številkah. Bankrot je sledil leta 1972, podjetje pa je postalo del konzorcija Norton-Villiers-Triumph, ki prav tako ni imelo sreče ...

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.