V francoski prestolnici so se namreč leta 1889 s svetovno razstavo (Exposition Universelle)
poklonili stoletnici francoske revolucije in pod obokom stolpa je bil pravzaprav slavnostni vhod na
razstavo. Že med razstavo si je novo železno čudo na Marsovih poljanah ogledalo 26 milijonov ljudi.
Eifflov projekt je bil izbran izmed 107 prijavljenih projektov. Parižani ga že med
gradnjo – v Eifflovi ekipi je bilo 50 inženirjev in 153 delavcev – niso sprejeli z
nakonjenostjo, zdel se jim je grd, njegova oblika pa preveč drzna. Eiffla so kritizirali, da je
poskušal narediti nekaj umetniškega in da se ni oziral na inženirstvo. Pisatelj Novelist Guy de
Maupassant, ki je trdil, da ga iz srca sovraži, je sicer baje vsak dan jedel kosilo v restavraciji
na stolpu. Ko so ga vprašali, zakaj, je odgovoril, da je to edina točka v Parizu, s katere se
Eifflovega stolpa ne vidi.
V pogodbi, ki jo je Eiffel sklenil z mestom, je bilo zapisano, da bodo stolp podrli po
dvajsetih letih, torej leta 1909, ko je lastnik stolpa postalo mesto. Pariške oblasti so ga res
nameravale porušiti (ko so iskali arhitekta, ki bi ga zgradil, je bil del razpisa tudi pogoj, da se
bo dal stolp enostavno podreti), a mu je med drugim življenje rešilo dejstvo, da je bil stolp zelo
uporaben pri razvijajočih se komunikacijah.
Zastavo je izobesil Eiffel
Eifflov stolp so začeli graditi leta 1887. Gradnja je trajala dve leti, dva meseca in pet
dni. Francosko trobojnico so na vrhu stolpa izobesili 31. marca 1889, uradno pa je bil odprt 6.
maja, to je bilo ob začetku svetovne razstave. Stolp je sestavljen iz 18.038 delov ter dveh in pol
milijonov zakovic. Na stolp je dal Eiffel vgravirati 72 imen francoskih znanstvenikov in
inženirjev. Težak je dobrih 10.000 ton, vrh antene pa je 324 metrov visoko. Do 31. decembra 2006 se
je nanj povzpelo 229.623.812 ljudi – lepotec je najbolj obiskana plačljiva znamenitost na
svetu. Tisti, ki so šli na vrh peš, so morali prehoditi 1.665 stopnic. Najvišjo zgradbo v Parizu
prebarvajo vsakih nekaj let in pri tem porabijo od 50 do 60 ton barve. A res pomembno je to, da si
Parižani in svet Pariza brez njega več ne predstavljajo.
Železni junak, ki je ušel rušenju
Gustave Eiffel ga je baje najprej mislil zgraditi v Kanadi, kjer je bila leta 1888 svetovna razstava. A njegov načrt so zavrnili in Eifflov stolp je zato zrasel na levem bregu Sene v Parizu.