Evropska komisija je objavila nov načrt za razvoj hitrih železnic v Evropi, katerega cilj je, da bi vlaki do leta 2040 postali najhitrejši in najudobnejši način potovanja.
Načrt predvideva boljše povezovanje mest, skrajšanje časa potovanja in spodbujanje okolju prijaznega prometa. Po objavljenem voznem redu bodo potniki lahko iz Berlina v København potovali samo štiri ure, iz Madrida do Pariza šest ur, potovanje med Sofijo in Atenami bo prav tako trajalo šest ur – kar je polovica časa, ki ga potniki potrebujejo danes. Iz Ljubljane na Dunaj se bo glede na objavljen zemljevid pot z vlakom iz zdajšnjih šestih ur in petih minut skrajšala na 4 ure in 30 minut.
Načrt vključuje tudi nove železniške povezave med baltskimi državami ter progo, ki bo do leta 2035 povezovala Pariz, Madrid in Lizbono. Poleg tega so predvideni obvezni roki, investicijski sporazumi in uvedba brezhibnega čezmejnega sistema vozovnic, načrtujejo pa tudi širitev nočnih železniških prog.
Na obstoječih progah hitrosti ni možno povečati. Zgraditi bi morali proge po novih trasah. Nova proga LJ-CE-MB bi morala teči …
Od teh 4:30 ur do Dunaja, se bo 3 ure vozilo samo do Mariborima.
To bo leta 2100? Samo vprašam....