Ganljivo pismo z Adrie: Zdi se, kot da javnost komaj čaka, da del nas umre

Foto: adria airways slovenija 03.02.11., letalo, adria, foto: adria airways Foto: Žurnal24 adria airways Foto: Žurnal24 Adria Airways
"Za marsikoga je Adria Airways tretji zakonec v družini. Je prijatelj, ki te bodri, da ne odnehaš. Je starš, za katerega želiš, da je ponosen nate."
Oglej si celoten članek

Lizinške hiše so Adrii Airways zaradi neporavnanih obveznosti prejšnji teden odpovedale lizinške pogodbe za dve letali Bombardier CRJ900. Letala so prizemljili s petkom.

Adria ima trenutno v floti 16 letal, vendar številna od njih skupaj s posadko oddaja v najem drugim letalskim družbam.

Letalski prevoznik je v minulih tednih odpovedal več letov, prihaja tudi di številnih zamud in odpovedi letov.

"Za naslovi člankov in novinarskih zgodb o Adrii Airways niso le direktorji, lastniki, investitorji, niso le vlada, ministrstva in agencije. Tu smo tudi mi, zaposleni Adrie Airways. 558 nas je, vsak s svojim obrazom, imenom in zgodbo," so pismo javnosti začeli zaposleni v Adrii.

Foto: Žurnal24 Adria Airways

"Naša življenja, kot tudi življenja naših družin, so z Adrio Airways za vedno prepletena. Za marsikoga je Adria Airways tretji zakonec v družini. Je prijatelj, ki te bodri, da ne odnehaš. Je starš, za katerega želiš, da je ponosen nate. Je siten otrok, ki te cuka za rokav ob najbolj neprimernem času," so še zapisali uslužbenci Adrie. Spodaj objavljamo pismo v celoti.

Za naslovi člankov in novinarskih zgodb o Adrii Airways niso le direktorji, lastniki, investitorji, niso le vlada, ministrstva in agencije. Tu smo tudi mi, zaposleni Adrie Airways.
 
558 nas je, vsak s svojim obrazom, imenom in zgodbo. Na prvo žogo nas povezuje to, da vsi skupaj dnevno zagotavljamo, da naša letala potnike varno pripeljejo do cilja. Nismo le piloti in stevardese, smo tudi operativni center, zemeljske službe, komerciala, klicni centri, podporne službe. 558. Vsak od nas je ključen člen v tej verigi odgovornosti in zaupanja in nihče ni sam sebi namen. 558.
 
Vendar pa Adria Airways za nas še zdaleč ni le naša služba, ni le neotipljivo podjetje z naslovnic časopisov, ni le modro zeleno obarvana blagovna znamka. Naša življenja, kot tudi življenja naših družin, so z Adrio Airways za vedno prepletena. Za marsikoga je Adria Airways tretji zakonec v družini. Je prijatelj, ki te bodri, da ne odnehaš. Je starš, za katerega želiš, da je ponosen nate. Je siten otrok, ki te cuka za rokav ob najbolj neprimernem času. Je partner, s katerim sklepaš kompromise. To je Adria Airways. Je klic na nedeljsko dopoldne »Lahko prideš letet? Potrebujemo te!«. Je elektronsko sporočilo na prost dan »Lahko pomagaš? Nujno je!«. So dolge ure v pisarnah, za telefoni in računalniki, v operativnih centrih, na letalih in letališčih, takrat, ko je vse prav in še bolj takrat, ko gre vse narobe. Adria Airways ni le del naših življenj, ampak je del nas samih. Z njo in z vsemi nami so za vedno prepletene naše zgodbe, solze in smeh. Pripadnost, ki jo zaposleni izkazujemo podjetju, je edinstvena. Skorajda oprijemljiva.
 
Delovati v trenutni situaciji in javnosti, za katero se zdi, da komaj čaka, da del nas umre, je težko. Vsem nam je zelo težko. Znašli smo se sredi bitke, v katero nismo šli sami. Hvaležni  smo, da nas v teh časih bodrijo mnoge, premnoge besede sodelavcev, družin, prijateljev, partnerjev, konkurentov, doma in iz tujine: »Ne dajte se!«, »Mislimo na vas!«. Zato tudi v teh najtežjih časih še vedno s ponosom oblečemo uniformo, nadenemo krilca, vstopimo na letala in v pisarne in po najboljših močeh opravimo svoje delo. Ker kot smo si v Adrii Airways sami zapisali v naš operativni priročnik: »Ni važno kdo ima prav, ampak kaj je prav!«. Ker smo Adria Airways. Ker smo ponosni, da smo Adria Airways. Na našo tradicijo, na naše znanje, na našo strokovnost, na naše vrednote, ter na pomen, ki ga ima Adria Airways za naša življenja.
 
Adrio Airways lahko teptajo, ji kljuvajo oči, lomijo kosti, mečejo sol na rane. Pod vsemi ranami, podplutbami in zlomi smo tu še vedno mi, vsaka njena celica, žila, tkivo, organ. Ter ne eno, ampak 558 src. In srce, ki bije, ni nikoli zares mrtvo.
 
Naše sporočilo je le eno: Želimo leteti še naprej.
 
Ponosni smo, da smo Adria Airways!

Adria Airways, ki je od leta 2016 v lasti nemškega sklada K4 Invest, je pred časom vsa svoja letala prodala liziniškim hišam in jih sedaj najema, težava pa se je pojavila, ker so zaradi dolgov tem hišam ostali brez dela flote. Sodeč po zapisanem na njihovi spletni strani so danes odpovedali jutranji polet iz Prištine v Frankfurt, prav tako tudi popoldanski polet iz Prištine v Frankfurt.

Potem ko je v četrtek zaradi odpovedi pogodbe Adria ostala brez dveh letal bombardier lizinše družbe Trident Aviation Leasing Service, ki spada v skupino Falko, je izbris iz registra za še eno letalo CRJ900 zahtevala še družba AeroCentury. Kot je za STA pojasnil direktor agencije za civilno letalstvo Rok Marolt, je bilo omenjeno letalo sicer že dalj časa prizemljeno v Maastrichtu na Nizozemskem in ni neposredno vplivalo na odpovedi letov.

Foto: Žurnal24 adria airways

Agencija je pristojna tudi za reševanje težav potnikov, vendar morajo ti težave najprej poskusiti rešiti z letalskim prevoznikom. Če so po dveh mesecih brez odgovora, se lahko obrnejo na agencijo. "Tega pa je že sedaj toliko, da smo zasuti," je dejal Marolt.

Adria ima po lastnih navedbah v svoji floti tri letala Airbus 319 (vsa od njih izvajajo redne dnevne operacije), šest letal CRJ900 (redne operacije izvajajo štirje od njih, dva sta na rednem servisu), dve letali CRJ700 (obe letali izvajata redne dnevne operacije) in šest letal Saab2000 (eno od njih izvaja redne operacije, tri letala so na rednem servisu, dve letali pa nista vpisani v register).

V tem tednu je javna agencija za civilno letalstvo odgovorne pri Adrii Airways pozvala na sestanek, na katerem bodo prevozniku dali določene zahteve za ohranitev operativne licence. Marolt je pojasnil, da bodo pri tem preučevali revidirano letno poročilo za lansko leto, torej stanje v letalskem prevozniku ob koncu lanskega leta. "Za vzdrževanje varnega letenja, varnosti letal in šolanje osebja morajo namreč imeti denar," je pojasnil. Ob tem je spomnil, da je z vidika varnosti Adria varna letalska družba, saj nobena letalska družba ne varčuje pri varnostnih ukrepih.

Marolt je v pogovoru za Večer minuli teden dodal, da so pri mesečnih nadzorih z vodstvom podjetja v zadnjih treh letih opravili dve ali tri ustne obravnave, v okviru katerih so jim zagotovili, da so na voljo zadostna finančna sredstva za varno letalsko operacijo. Končno odločitev naj bi sprejeli do konca oktobra.

"Ne znam oceniti, koliko časa Adrio loči od stečaja. Lahko je to pet dni, 15 ali en mesec. Lahko pa tudi ure ali minute. Stečaj je pet pred dvanajsto. Drugi lastniki letal se lahko odločijo za enak korak in Adria čez noč ostane brez flote. To je resna stvar," je dejal Marolt.

Adria sicer po njegovih besedah varnostno ni vprašljiva in nikoli ni bila. "Kako jim to še uspeva, je tudi zame precej nenavadno. Očitno na račun nekaterih dobaviteljev," je pojasnil.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 14

  • 12:02 24. September 2019.

    Kje ste sedaj zagovorniki vrtne razprodaje slovenskega nekdaj, družbenega in po Drnovšku državnega premoženja. Razjebali ste to ubogo Slovenijo zaradi …

  • 17:07 23. September 2019.

    Hja, Adria hoče še naprej letet. Kje ste bili pa takrat, ko smo MI želeli leteti? Pa ste nas brez …

  • 17:04 23. September 2019.

    Res je, odgovorni morajo odgovarjati - zapor in denarna kazen. Je pa tudi res, da se pisci tega "spisa" tudi …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.