Kaj storiti, če podjetje zamuja pri dobavi hladilnika, kavča, kuhinje?

Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Kakšne so pravice potrošnika, ko prodajalec zamuja pri dobavi naročenega blaga?
Oglej si celoten članek

Na tržnem inšpektoratu so v zadnjem času prejeli več vprašanj potrošnikov v zvezi z zamudo prodajalcev pri dobavi naročenega blaga, na primer hladilnikov, kuhinj, omare po meri, za katere je običajna dostava v nekaj dneh ali tednih. Kaj lahko storite, če prodalec nenehno prestavlja dostavo?

Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot) sicer določa, da mora podjetje svojo obveznost iz prodajne pogodbe (dobavo blaga) izpolniti takoj, najpozneje pa v 30 dneh po sklenitvi pogodbe, razen če sta se stranki dogovorili drugače. Če pa podjetje ne dobavi naročenega blaga niti v primernem dodatnem roku, ki ga postavi potrošnik, ali če podjetje zavrne dostavo blaga ali je glede na okoliščine ob sklenitvi pogodbe dogovorjeni rok bistvena sestavina pogodbe, lahko sodeč po pojasnilih trženga inšpektorata potrošnik odstopi od pogodbe, podjetje pa mu mora nemudoma vrniti vsa opravljena plačila.

Če torej podjetje ne dostavi blaga v dogovorjenem roku, lahko - tako navaja tržni inšpektorat - potrošnik odstopi v skladu z navedenim, podjetje pa mora potrošniku nemudoma oziroma v najkrajšem možnem času vrniti vsa opravljena plačila. V nasprotnem primeru lahko potrošnik poda prijavo na Tržni inšpektorat RS.

Glede na navedeno potrošnikom na tržnem inšpektoratu predlagajo, da podjetju, pri katerem so naročili in plačali blago,  pošljejo pisno zahtevo za dobavo izdelka v določenem roku (lahko tudi preko elektronske pošte). Če kljub dodatnemu roku ne bodo prejeli naročenega, pa lahko podjetje obvestijo, da odstopajo od pogodbe. V primeru težav z vračilom kupnine se lahko za pomoč obrnejo na Tržni inšpektorat RS, pri čemer naj prijavi hkrati priložijo vso dokumentacijo, s katero v zadevi razpolagajo (npr. potrdilo o naročilu, potrdilo o plačilu, korespondenca s podjetjem).

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.