Župan
Mirko Brulc je v petek na družbe Mercator, Hit in Qlandia Nova Gorica naslovil
prošnjo, naj v zamejstvu v Italiji, kjer velja zaščitni zakon za Slovence in se Slovenci trudijo za
dosledno spoštovanje dvojezičnosti, oglašujejo tudi v slovenskem jeziku oziroma dvojezično.
Omenjenim družbam je pismo poslal po novoletnem sprejemu za predstavnike slovenske manjšine, na
katerem so ga vodilni v osrednjih slovenskih organizacijah v Italiji opozorili na težavo in našteli
prej navedene družbe.
V Qlandiji dopisa niso komentirali, ker ga še niso prejeli in ker so pristojni na dopustu.
Vodilni v Hitovem korporativnem komuniciranju so bili službeno odsotni, zato pa so nam odgovorili
iz Mercatorjeve službe za odnose z javnostmi. Pojasnili so, da se Mercator le občasno odloči za
oglaševanje čez mejo in da so se za oglaševanje na petih zunanjih oglasnih panojih na območju
Gorice odločili v naglici, lokalno. Poudarili so, da bodo v prihodnje pozorni, da bodo njihovi
oglasi na tem območju dvojezični.
Italija kot Avstrija
Pravice. Slovenska manjšina v Italiji je trenutno v položaju, ko ji italijanska
država zelo krči že pridobljene pravice. Da je stiska še večja, se na dvojezičnem območju
nedosledno izvaja zaščitni zakon, ki med drugim predvideva tudi pravico do dvojezičnosti.
Mercator le v italijanščini
Novogoriški župan Mirko Brulc je pozval trgovske družbe k spoštovanju dvojezičnosti pri oglaševanju.