Župan
Mirko Brulc je v petek na družbe Mercator, Hit in Qlandia Nova Gorica naslovil
prošnjo, naj v zamejstvu v Italiji, kjer velja zaščitni zakon za Slovence in se Slovenci trudijo za
dosledno spoštovanje dvojezičnosti, oglašujejo tudi v slovenskem jeziku oziroma dvojezično.
Omenjenim družbam je pismo poslal po novoletnem sprejemu za predstavnike slovenske manjšine, na
katerem so ga vodilni v osrednjih slovenskih organizacijah v Italiji opozorili na težavo in našteli
prej navedene družbe.
V Qlandiji dopisa niso komentirali, ker ga še niso prejeli in ker so pristojni na dopustu.
Vodilni v Hitovem korporativnem komuniciranju so bili službeno odsotni, zato pa so nam odgovorili
iz Mercatorjeve službe za odnose z javnostmi. Pojasnili so, da se Mercator le občasno odloči za
oglaševanje čez mejo in da so se za oglaševanje na petih zunanjih oglasnih panojih na območju
Gorice odločili v naglici, lokalno. Poudarili so, da bodo v prihodnje pozorni, da bodo njihovi
oglasi na tem območju dvojezični.
Italija kot Avstrija
Pravice. Slovenska manjšina v Italiji je trenutno v položaju, ko ji italijanska
država zelo krči že pridobljene pravice. Da je stiska še večja, se na dvojezičnem območju
nedosledno izvaja zaščitni zakon, ki med drugim predvideva tudi pravico do dvojezičnosti.
15
ogledov
Mercator le v italijanščini
Novogoriški župan Mirko Brulc je pozval trgovske družbe k spoštovanju dvojezičnosti pri oglaševanju.