Načrti MOL: Po uvedbi parkirnin znotraj obroča še takse za delodajalce

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Po uvedbi parkirnine znotraj obroča ljubljanske obvoznice ima občina v mislih že nadaljne ukrepe. Zaračunali bi tudi delodajalcem, ki svojim uslužbencem nudijo parkirišča.
Oglej si celoten članek

Načrti ljubljanske občine zoper s pločevino prenatrpano mestno središče še ni končano. Na občini sicer najbolj stavijo na uvedbo plačila parkirnine na vseh javnih površinah znotraj obroča, ki jo je mestni svet sprejel na julijski seji. Ta naj bi "postopoma korenito spremenil podobo prenatrpanih ulic, cest, dovoznih poti ter izogibališč z avtomobili“.

Coni 1 (ožje središče) in 2 (spodnji del Bežigrada in del Trnovega) tako ostajata nespremenjeni, cona 3 pa se iz zdajšnjih območjih na Viču, Rožne doline, Šiške, Bežigrada in Poljan močno širi. Za parkirnino bo tako potrebno plačevati tudi na Vrhovcih, Kosezah, Novih Jaršah, Fužinah ali celo Spodnjem Rudniku.

Foto: MOL MOL

Okoljske takse za delodajalce

V novo sprejetem programu ukrepov iz odloka o načrtu za kakovost zraka pa župan Zoran Janković predstavlja tudi idejo o uvedbi nekakšnih okoljskih taks, ki bi jih po dokončanju mreže P+R in okrepitvi "drugih načinov mobilnosti“, zaračunavali delodajalcem, ki svojim zaposlenim nudijo parkirna mesta ob prihodu na delo.

Vzorniki za parkirišče zaračunajo nekaj manj kot 530 evrov

Zamisel za takšno takso so na ljubljanski občini dobili v britanskem Notthinghamu, kjer zaračunajo delodajalcem – ti sicer takso lahko delno ali v celoti preložijo na zaposlene –, ki imajo več kot deset parkirnih mest. Za vsako službeno parkirišče, četudi ni označeno,  v Nottinghamu pa občina letos zaračuna 375 funtov oziroma preračunano nekaj manj kot 530 evrov. Ves izkupiček parkirne takse Nottingham nameni za nadgradnjo javnega prometa.

Za razliko od mest v Nemčiji in Avstriji, ki so v imenu čistejšega okolja in zmanjšanja emisij uvedle okoljske vinjete za vstop v mestna središča, pa v Ljubljani o tem ne razmišljajo. "Ta ukrep neposredno ne prispeva k zmanjšanju avtomobilske gneče ter zmanjševanju povpraševanja po uporabi avtomobila za dnevne porabe v mestu, temveč le omejujejo dostop nekaterih zelo starih vozil v mestno središče, ki pa so v voznem parku vozil, ki danes vozi po naših cestah, v veliki manjšini," nam je pojasnila Vita Kontić iz ljubljanske občine.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 30

  • 15:20 30. November 2016.

    "Načrti MOL: Po uvedbi parkirnin znotraj obroča še takse za delodajalce"<br />Bravo, naj vam kriminalec, ki zaseda delovno mesto župana, …

  • 23:41 21. Avgust 2015.

    Oprosti ampak res ne vem od kod ti podatki o 200k dnevnih migrantov. V resnici jih je nekaj več kot …

  • 14:39 20. Avgust 2015.

    Stvar ni v številu avtomobilov,stvar je v zapiranju,ožanju,krajšanju,cest,ki ustvarijo gužvo ,ker ni pretoka prometa,in to vse zaradi pametnih pisarniških tepce,prvo …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.