Slovenija
25 ogledov

Načrti MOL: Po uvedbi parkirnin znotraj obroča še takse za delodajalce

Parkirišče Saša Despot
Po uvedbi parkirnine znotraj obroča ljubljanske obvoznice ima občina v mislih že nadaljne ukrepe. Zaračunali bi tudi delodajalcem, ki svojim uslužbencem nudijo parkirišča.

Načrti ljubljanske občine zoper s pločevino prenatrpano mestno središče še ni končano. Na občini sicer najbolj stavijo na uvedbo plačila parkirnine na vseh javnih površinah znotraj obroča, ki jo je mestni svet sprejel na julijski seji. Ta naj bi "postopoma korenito spremenil podobo prenatrpanih ulic, cest, dovoznih poti ter izogibališč z avtomobili“.

Coni 1 (ožje središče) in 2 (spodnji del Bežigrada in del Trnovega) tako ostajata nespremenjeni, cona 3 pa se iz zdajšnjih območjih na Viču, Rožne doline, Šiške, Bežigrada in Poljan močno širi. Za parkirnino bo tako potrebno plačevati tudi na Vrhovcih, Kosezah, Novih Jaršah, Fužinah ali celo Spodnjem Rudniku.

MOL | Avtor: MOL MOL

Okoljske takse za delodajalce

V novo sprejetem programu ukrepov iz odloka o načrtu za kakovost zraka pa župan Zoran Janković predstavlja tudi idejo o uvedbi nekakšnih okoljskih taks, ki bi jih po dokončanju mreže P+R in okrepitvi "drugih načinov mobilnosti“, zaračunavali delodajalcem, ki svojim zaposlenim nudijo parkirna mesta ob prihodu na delo.

Vzorniki za parkirišče zaračunajo nekaj manj kot 530 evrov

Zamisel za takšno takso so na ljubljanski občini dobili v britanskem Notthinghamu, kjer zaračunajo delodajalcem – ti sicer takso lahko delno ali v celoti preložijo na zaposlene –, ki imajo več kot deset parkirnih mest. Za vsako službeno parkirišče, četudi ni označeno,  v Nottinghamu pa občina letos zaračuna 375 funtov oziroma preračunano nekaj manj kot 530 evrov. Ves izkupiček parkirne takse Nottingham nameni za nadgradnjo javnega prometa.

Za razliko od mest v Nemčiji in Avstriji, ki so v imenu čistejšega okolja in zmanjšanja emisij uvedle okoljske vinjete za vstop v mestna središča, pa v Ljubljani o tem ne razmišljajo. "Ta ukrep neposredno ne prispeva k zmanjšanju avtomobilske gneče ter zmanjševanju povpraševanja po uporabi avtomobila za dnevne porabe v mestu, temveč le omejujejo dostop nekaterih zelo starih vozil v mestno središče, ki pa so v voznem parku vozil, ki danes vozi po naših cestah, v veliki manjšini," nam je pojasnila Vita Kontić iz ljubljanske občine.

Komentarjev 30
  • krtmen1 15:20 30.november 2016.

    "Načrti MOL: Po uvedbi parkirnin znotraj obroča še takse za delodajalce"Bravo, naj vam kriminalec, ki zaseda delovno mesto župana, nabije še takso na neumnost za vse ki ste ga volili.

  • jons 23:41 21.avgust 2015.

    Oprosti ampak res ne vem od kod ti podatki o 200k dnevnih migrantov. V resnici jih je nekaj več kot 100k.Tovornih vozil, ki oskrbujejo mesto pa je približno 10%, prištej še mestni promet ter taksije in dobil boš velik ...prikaži več del onesnaževalcev, brez katerih mislim, da bi mesto težko shajalo.Dobro pa tudi premisli preden boš zapustil mestni obroč in boš odšel na dopust ali službeno pot, kajti tudi izpuhi tvojih prevoznih sredstev ne dišijo po vijolicah.

  • Pepi 14:39 20.avgust 2015.

    Stvar ni v številu avtomobilov,stvar je v zapiranju,ožanju,krajšanju,cest,ki ustvarijo gužvo ,ker ni pretoka prometa,in to vse zaradi pametnih pisarniških tepce,prvo se naredi alternativa ,potem se zapre pot,saj jaz tko mislim,in berem zdaj ,da bo zaloška 4pasovnica,ja hvala bogu,samo kaj bo ...prikaži več pa pri kliničem centru kjer se spet steka v en pas,že zdaj je kriza in to zaradi avtobusov,ki se postavijo čez cesto in neurejenega semaforja,bi sedalo veliko bolš sprogramirat,samo to cepci v pisarnah ne vejo