Plačaj, kolikor prevoziš!

Foto: Žurnal24 Na ministrstvu za promet menijo, da je za Slovenijo najbolj pravičen tisti siste

Your browser doesn’t support HTML5 video

Na ministrstvu za promet so zatrdili, da je menjava oblasti zamaknila uvedbo satelitskega cestninjenja. Obenem so mnenja, da je najbolj pravičen tisti sistem, ki omogoča, da plačaš, kolikor prevoziš.
Oglej si celoten članek
 

Revolucionaren Nouwenov načrt

Po uvedbi sistema na Nizozemskem bo vsak motoriziran udeleženec prometa plačal za vsak prevožen kilometer na katerikoli cesti. Cena za prevožen kilometer pa ne bo enotna. Odvisna bo od ceste, po kateri se je peljal voznik, od časa vožnje in porabe avtomobila.

Davki pri nakupu in potem vzdrževanju avtomobila se bodo znižali.

"Če je za tovorna vozila satelitski sistem že realnost, pa je za osebna vozila ta sistem še zelo odmaknjen v prihodnost," so na ministrstvu za promet komentirali uvedbo satelitskega cestninjenja. "Na zamik uvedbe elektronskega cestninjenja vpliva predvsem menjava oblasti, poleg tega pa sateliti še niso v orbiti, skratka, obstaja več razlogov," so še dodali. Več o tej temi naj bi bilo jasno na naslednji seji državnega zbora, ko bo vlada obravnavala poročilo medresorske komisije.

Lani je bilo sicer rečeno, da bo Slovenija po načrtih sistem satelitskega cestninjenja za tovorna vozila uvedla avgusta 2009, za vsa ostala vozila pa do konca leta 2010.

Sistem, vreden 1,2 milijarde evrov
Viapan je sistem za elektronsko cestninjenje v prostem prometnem toku na osnovi satelitske tehnologije, ki združuje rešitve s področij telekomunikacij in informacijskih tehnologij ter inteligentnih transportnih sistemov. Promotor projekta je družba s področja rešitev v transportu Telargo s sedežem v ZDA. Sistem v celotni življenjski dobi stane 1,2 milijarde evrov, kar bi bil vložek zasebnega partnerja. Za mnenje o tem smo povprašali tudi naključne mimoidoče.

Plačaj, kolikor prevoziš
Na ministrstvu za promet menijo, da je za Slovenijo najbolj pravičen tisti sistem cestninjenja, ki omogoča, da plačaš, kolikor prevoziš. Poleg tega so mnenja, da je revolucionaren Nouwenov načrt še korak naprej.


Ministrstvo vidi rešitev za vedno večje zastoje na cestah predvsem v dobro organiziranem javnem potniškem prometu, ki bi zadovoljil potrebe po mobilnosti prebivalstva tako z dobro organiziranimi urniki kot s hitrostjo, udobnostjo, točnostjo. "Pomembna je tudi mestna logistika v velikih mestih s kombinacijami parkirišč na obrobjih z javnim prevozom (P+R: parkiraj in se pelji z javnim prevozom)," so še dodali.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.