Na ministrstvu za promet so zatrdili, da je menjava oblasti zamaknila uvedbo satelitskega cestninjenja. Obenem so mnenja, da je najbolj pravičen tisti sistem, ki omogoča, da plačaš, kolikor prevoziš.
Revolucionaren Nouwenov načrt |
Po uvedbi sistema na Nizozemskem bo vsak motoriziran udeleženec prometa plačal za vsak prevožen
kilometer na katerikoli cesti. Cena za prevožen kilometer pa ne bo enotna. Odvisna bo od ceste, po
kateri se je peljal voznik, od časa vožnje in porabe avtomobila.
|
Lani je bilo sicer rečeno, da bo Slovenija po načrtih sistem satelitskega cestninjenja za tovorna vozila uvedla avgusta 2009, za vsa ostala vozila pa do konca leta 2010.
Sistem, vreden 1,2 milijarde evrov
Viapan je sistem za elektronsko cestninjenje v prostem prometnem toku na osnovi satelitske tehnologije, ki združuje rešitve s področij telekomunikacij in informacijskih tehnologij ter inteligentnih transportnih sistemov. Promotor projekta je družba s področja rešitev v transportu Telargo s sedežem v ZDA. Sistem v celotni življenjski dobi stane 1,2 milijarde evrov, kar bi bil vložek zasebnega partnerja. Za mnenje o tem smo povprašali tudi naključne mimoidoče.
Plačaj, kolikor prevoziš
Na ministrstvu za promet menijo, da je za Slovenijo najbolj pravičen tisti sistem cestninjenja, ki omogoča, da plačaš, kolikor prevoziš. Poleg tega so mnenja, da je revolucionaren Nouwenov načrt še korak naprej.
Ministrstvo vidi rešitev za vedno večje zastoje na cestah predvsem v dobro organiziranem javnem potniškem prometu, ki bi zadovoljil potrebe po mobilnosti prebivalstva tako z dobro organiziranimi urniki kot s hitrostjo, udobnostjo, točnostjo. "Pomembna je tudi mestna logistika v velikih mestih s kombinacijami parkirišč na obrobjih z javnim prevozom (P+R: parkiraj in se pelji z javnim prevozom)," so še dodali.