Navzkrižje interesov. Luka Juri iz SD prodaja električne motorje, sodeluje pa pri oblikovanju zakona, ki bo bolj obdavčil bencinske.
Poslanec SD
Luka Juri sooblikuje zakon o davku na motorna vozila, ima pa 60-odstotni delež v
podjetju Modri val, ki prodaja električne motorje, trdi sogovornik, ki je želel ostati anonimen.
Po njegovem mnenju je to sporno, saj novi zakon predvideva precej višjo obdavčitev motorjev
(dvokolesnikov) na notranje izgorevanje (na bencin), kar bi bila voda na mlin prodaji Jurijevih
električnih motorjev. Naš sogovornik se sprašuje, ali gre tu za navzkrižje interesov.
Najprej ni, potem je
|
|
|
Luka Juri © Barbara Milavec
|
| |
Na začetku pogovora je Juri dejal, da se ne ukvarja z delom zakona, ki določa obdavčitev
motornih koles, osredotoča se na del o avtomobilih. Svojo izjavo pa je pozneje dopolnil, češ da se
v drugi fazi res ukvarja s celotnim zakonom o davku na (vsa) motorna vozila. Dodal je:
"Lahko pa povem, da sem predlagal znižanje lestvice, ki govori o obdavčitvi motorjev."
Juri: Navzkrižja ni
| |
18 odstotkov
|
|
je po predlogu stopnja davka za najmočnejše motorje (nad 125 kilovatov). To bi bilo treba po
Jurijevem mnenju prepoloviti.
|
"Če bi šlo za navzkrižje interesov, bi zagovarjal, naj bo ta davek čim višji; ne bi predlagal
njegovega znižanja,"
trdi Juri. Po njegovem mnenju je treba višino davčnih stopenj
(glede na kilovate) iz predloga bistveno znižati – za okoli polovico (predlagana najvišja
obdavčitev je trenutno 18 odstotkov).
Pogovori naj bi trenutno tekli v smeri nižanja predlaganega davka za motorje.
"Kar se mojega podjetja tiče (op. p.: potrdil 60-odstotno lastništvo), sodelujemo predvsem z
Italijo. V Sloveniji delamo relativno malo,"
pravi Juri. Sicer pa naj bi bil cilj novega
zakona zmanjšanje uporabe avtomobilov ter povečanje uporabe javnega prevoza in dvokolesnikov –
navadnih ali električnih. Zato je treba paziti, da z davkom ne bi dosegli ravno nasprotnega – to je
zmanjšanje prodaje motorjev, še pravi poslanec SD.