Slovenija
28 ogledov

Poslanec Juri lobira zase

Električni motor Žurnal24 main
Navzkrižje interesov. Luka Juri iz SD prodaja električne motorje, sodeluje pa pri oblikovanju zakona, ki bo bolj obdavčil bencinske.

Poslanec SD Luka Juri sooblikuje zakon o davku na motorna vozila, ima pa 60-odstotni delež v podjetju Modri val, ki prodaja električne motorje, trdi sogovornik, ki je želel ostati anonimen.

Po njegovem mnenju je to sporno, saj novi zakon predvideva precej višjo obdavčitev motorjev (dvokolesnikov) na notranje izgorevanje (na bencin), kar bi bila voda na mlin prodaji Jurijevih električnih motorjev. Naš sogovornik se sprašuje, ali gre tu za navzkrižje interesov.

Najprej ni, potem je

Luka Juri © Barbara Milavec

 
Na začetku pogovora je Juri dejal, da se ne ukvarja z delom zakona, ki določa obdavčitev motornih koles, osredotoča se na del o avtomobilih. Svojo izjavo pa je pozneje dopolnil, češ da se v drugi fazi res ukvarja s celotnim zakonom o davku na (vsa) motorna vozila. Dodal je: "Lahko pa povem, da sem predlagal znižanje lestvice, ki govori o obdavčitvi motorjev."

Juri: Navzkrižja ni
 

18 odstotkov

je po predlogu stopnja davka za najmočnejše motorje (nad 125 kilovatov). To bi bilo treba po Jurijevem mnenju prepoloviti.

"Če bi šlo za navzkrižje interesov, bi zagovarjal, naj bo ta davek čim višji; ne bi predlagal njegovega znižanja,"   trdi Juri. Po njegovem mnenju je treba višino davčnih stopenj (glede na kilovate) iz predloga bistveno znižati – za okoli polovico (predlagana najvišja obdavčitev je trenutno 18 odstotkov).

 
 

Dvomim, da bo sprejeta takšna obdavčitev. Najverjetneje bo nižja. Še trikrat se bo lahko spreminjal člen, ki to določa.

Luka Juri, poslanec SD in večinski lastnik Modrega vala

 
Pogovori naj bi trenutno tekli v smeri nižanja predlaganega davka za motorje. "Kar se mojega podjetja tiče (op. p.: potrdil 60-odstotno lastništvo), sodelujemo predvsem z Italijo. V Sloveniji delamo relativno malo," pravi Juri. Sicer pa naj bi bil cilj novega zakona zmanjšanje uporabe avtomobilov ter povečanje uporabe javnega prevoza in dvokolesnikov – navadnih ali električnih. Zato je treba paziti, da z davkom ne bi dosegli ravno nasprotnega – to je zmanjšanje prodaje motorjev, še pravi poslanec SD.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.