Tako vam "nabijajo" stroške

Foto: Anže Petkovšek telefon
Foto: Anže Petkovšek telefon
Tržni inšpektorat opozarja pred zavajajočimi praksami ob predvajanju televizijskih kvizov, kjer gledalce zadržujejo na plačljivih telefonskih številkah.
Oglej si celoten članek

Tržni inšpektorat RS obravnava številne pritožbe potrošnikov zaradi zavajanja pri načinu predvajanja televizijskih kvizov na nekaterih slovenskih televizijskih programih.

"Voditelj/ica v nekaterih primerih poziva gledalce, naj pokličejo v oddajo ter odgovorijo na postavljeno vprašanje oziroma sodelujejo pri reševanju posamezne uganke, hkrati pa sprašuje zakaj nihče ne pozna odgovora, ker nihče ne pokliče," razlagajo pri Tržnem inšpektoratu, ki ga vodi Andrejka Grlić.

Dodajajo, da s tem pri posameznemu gledalcu ustvarjajo vtis, da je edini, ki čaka za spustitev v eter in podajo odgovora na relativno enostavna vprašanja, v resnici pa za vstop v eter čaka več klicateljev.

Foto: Saša Despot Andrejka Grlić "Da je klicateljev bistveno več kot tistih gledalcev, ki so dejansko spuščeni v eter, dokazujejo tudi podatki operaterjev, pri katerih je zakupljena plačljiva telefonska številka 090, na katero lahko potrošniki kličejo," poudarjajo pri Tržnem inšpektoratu.

Spreminjajo imena oddaj

Zaradi izvajanja tovrstne agresivne poslovne prakse, ki v vseh okoliščinah velja za nepošteno, saj podjetje ustvari lažen vtis, da bo potrošnik na podlagi določenega dejanja dobil nagrado, dejanje, na podlagi katerega je mogoče zahtevati nagrado, pa vključuje potrošnikovo izpostavljanje stroškom, je Tržni inšpektorat RS že večkrat ukrepal, vendar se podjetja postopkom in izvršitvi ukrepov izogibajo s spreminjanjem imen oddaj, imen podjetij, ki so odgovorna za vsebino oddaj, ali preprosto ignorirajo izrečene ukrepe.

Že večkrat ukrepali

Tržni inšpektorat je v več primerih ukrepal tudi zaradi nepoštenih pogodbenih pogojev, ki jih organizatorji tovrstnih oddaj uporabljajo za podelitev nagrad, saj je izročitev nagrade pogojena  s pretekom izredno dolgega roka (npr. 120 oziroma 240 delovnih dni od dneva oddaje in prejema vseh zahtevanih podatkov od prejemnika nagrade). "V več primerih pa se nagrada niti po poteku tega roka ne podeli," opozarjajo pri Tržnem inšpektoratu.

Potrošnike opozarjajo in pozivajo na premišljeno sodelovanje v tovrstnih oddajah, na preudarno klicanje na številke 090, za katere se vsaka minuta klica zaračuna po posebnem ceniku in na upoštevanje dejstva, da oddaje niso namenjene podeljevanju nagrad in razširjanju znanja gledalcev, temveč ustvarjanju dobička podjetja, ki takšno oddajo organizira. 

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 15

  • 20:12 18. Marec 2016.

    take oddaje ki v bistvu sploh niso oddaje in te idiote vedeževalske zavajevalske pa razne top šop reklame bi morali …

  • 19:50 18. Marec 2016.

    same barabe...so

  • 19:47 18. Marec 2016.

    se strinjam

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.