Požarno varnost na progah Slovenskih železnic zagotavljajo s poostrenim opazovanjem prog, s košnjo
in odstranjevanjem rastja, s čiščenjem protipožarnih pasov in vzdrževanjem protipožarnih zidov, ob
veliki požarni ogroženosti s počasnejšo vožnjo, pa tudi s fitofarmacevtskimi sredstvi.
"S sredstvi proti iskrenju pa prog ne škropimo nikjer na območju Slovenskih železnic
(SŽ)," je sporočila
Tanja Rotovnik iz SŽ. Prav ta so namreč najverjetnejši krivec za nedavno
iztirjenje vlaka na Hrvaškem, ki je terjal šest smrtnih žrtev, 55 oseb pa je bilo poškodovanih.
V Sloveniji preverjena sredstva
Kot so zatrdili na SŽ imajo za fitofarmacevtska sredstva za kemično zatiranje rastja na
progah vsa potrebna dovoljenja in soglasja za način uporabe. Mešanico herbicida in vode na proge in
bankine nanašajo z visokotlačnim škropljenjem in ne zalivanjem.
"Na Slovenskih železnicah po večletnih izkušnjah uporaba teh herbicidov ob predpisani
tehnologiji nikoli ni povzročila težav v prometu ali kakorkoli ogrožala varnosti v železniškem
prometu," je poudarila Rotovnikova.
Tudi vlaki so drugi
Prav tako SŽ ne uporabljajo enakih nagibnih dizel vlakov kanadsko-nemškega podjetja
Bombardier Transportation, kot so v uporabi na Hrvaškem. Eno od teh je bil udeleženo v nedavni
nesreči. Slovenske nagibne vlake Pendoline, proizvajalca Fiat Ferroviaria, izdelujejo v Italiji,
uporabljajo pa jih tudi v Italiji, na Češkem, Švedskem in v Švici.
Slovenski so bili izdelani leta 2000 ter imajo več vrst zavor (pnevmatske, elektrodinamične,
elektromagnetne in ročne). Kot zatrjuje Rotovnikova, imajo sicer vsi slovenski vlaki vgrajene vse
varnostne naprave za vožnjo po progah SŽ. Servisirajo jih v skladu s pravilnikom o vzdrževanju
železniških vozil, kontrolne preglede pa opravljajo po prevoženih 20 tisoč kilometrih oziroma
enkrat mesečno.
V Sloveniji ne škropijo proti iskrenju
V Sloveniji ne škropijo prog s protipožarnimi sredstvi. Tudi vlakov, kakršen je bil udeležen v nesreči na Hrvaškem, v Sloveniji ni.