V Sloveniji ne škropijo proti iskrenju

Foto: Žurnal24 200 delavcev ima izpolnjene pogoje za upokojitev, a še delajo na SŽ. V dveh leti
V Sloveniji ne škropijo prog s protipožarnimi sredstvi. Tudi vlakov, kakršen je bil udeležen v nesreči na Hrvaškem, v Sloveniji ni.
Oglej si celoten članek

Požarno varnost na progah Slovenskih železnic zagotavljajo s poostrenim opazovanjem prog, s košnjo in odstranjevanjem rastja, s čiščenjem protipožarnih pasov in vzdrževanjem protipožarnih zidov, ob veliki požarni ogroženosti s počasnejšo vožnjo, pa tudi s fitofarmacevtskimi sredstvi.

"S sredstvi proti iskrenju pa prog ne škropimo nikjer na območju Slovenskih železnic (SŽ)," je sporočila Tanja Rotovnik iz SŽ. Prav ta so namreč najverjetnejši krivec za nedavno iztirjenje vlaka na Hrvaškem, ki je terjal šest smrtnih žrtev, 55 oseb pa je bilo poškodovanih.

V Sloveniji preverjena sredstva

Kot so zatrdili na SŽ imajo za fitofarmacevtska sredstva za kemično zatiranje rastja na progah vsa potrebna dovoljenja in soglasja za način uporabe. Mešanico herbicida in vode na proge in bankine nanašajo z visokotlačnim škropljenjem in ne zalivanjem.

"Na Slovenskih železnicah po večletnih izkušnjah uporaba teh herbicidov ob predpisani tehnologiji nikoli ni povzročila težav v prometu ali kakorkoli ogrožala varnosti v železniškem prometu," je poudarila Rotovnikova.

Tudi vlaki so drugi
Prav tako SŽ ne uporabljajo enakih nagibnih dizel vlakov kanadsko-nemškega podjetja Bombardier Transportation, kot so v uporabi na Hrvaškem. Eno od teh je bil udeleženo v nedavni nesreči. Slovenske nagibne vlake Pendoline, proizvajalca Fiat Ferroviaria, izdelujejo v Italiji, uporabljajo pa jih tudi v Italiji, na Češkem, Švedskem in v Švici.

Slovenski so bili izdelani leta 2000 ter imajo več vrst zavor (pnevmatske, elektrodinamične, elektromagnetne in ročne). Kot zatrjuje Rotovnikova, imajo sicer vsi slovenski vlaki vgrajene vse varnostne naprave za vožnjo po progah SŽ. Servisirajo jih v skladu s pravilnikom o vzdrževanju železniških vozil, kontrolne preglede pa opravljajo po prevoženih 20 tisoč kilometrih oziroma enkrat mesečno.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.