Slovenija
18 ogledov

V Sloveniji ne škropijo proti iskrenju

200 delavcev ima izpolnjene pogoje za upokojitev, a še delajo na SŽ. V dveh leti Žurnal24 main
V Sloveniji ne škropijo prog s protipožarnimi sredstvi. Tudi vlakov, kakršen je bil udeležen v nesreči na Hrvaškem, v Sloveniji ni.

Požarno varnost na progah Slovenskih železnic zagotavljajo s poostrenim opazovanjem prog, s košnjo in odstranjevanjem rastja, s čiščenjem protipožarnih pasov in vzdrževanjem protipožarnih zidov, ob veliki požarni ogroženosti s počasnejšo vožnjo, pa tudi s fitofarmacevtskimi sredstvi.

"S sredstvi proti iskrenju pa prog ne škropimo nikjer na območju Slovenskih železnic (SŽ)," je sporočila Tanja Rotovnik iz SŽ. Prav ta so namreč najverjetnejši krivec za nedavno iztirjenje vlaka na Hrvaškem, ki je terjal šest smrtnih žrtev, 55 oseb pa je bilo poškodovanih.

V Sloveniji preverjena sredstva

Kot so zatrdili na SŽ imajo za fitofarmacevtska sredstva za kemično zatiranje rastja na progah vsa potrebna dovoljenja in soglasja za način uporabe. Mešanico herbicida in vode na proge in bankine nanašajo z visokotlačnim škropljenjem in ne zalivanjem.

"Na Slovenskih železnicah po večletnih izkušnjah uporaba teh herbicidov ob predpisani tehnologiji nikoli ni povzročila težav v prometu ali kakorkoli ogrožala varnosti v železniškem prometu," je poudarila Rotovnikova.

Tudi vlaki so drugi
Prav tako SŽ ne uporabljajo enakih nagibnih dizel vlakov kanadsko-nemškega podjetja Bombardier Transportation, kot so v uporabi na Hrvaškem. Eno od teh je bil udeleženo v nedavni nesreči. Slovenske nagibne vlake Pendoline, proizvajalca Fiat Ferroviaria, izdelujejo v Italiji, uporabljajo pa jih tudi v Italiji, na Češkem, Švedskem in v Švici.

Slovenski so bili izdelani leta 2000 ter imajo več vrst zavor (pnevmatske, elektrodinamične, elektromagnetne in ročne). Kot zatrjuje Rotovnikova, imajo sicer vsi slovenski vlaki vgrajene vse varnostne naprave za vožnjo po progah SŽ. Servisirajo jih v skladu s pravilnikom o vzdrževanju železniških vozil, kontrolne preglede pa opravljajo po prevoženih 20 tisoč kilometrih oziroma enkrat mesečno.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.