Več cest, več soli

Foto: Žurnal24 Ob vremenskih razmerah, ki jih imamo to poletje, se zimski prizor niti ne zdi ta
Dars bo za posipavanje cest v prihodnjih treh letih potreboval 5.500 ton soli več kot v prejšnjih treh letih. Na razpisu za dobavo soli se je pojavil zaplet.
Oglej si celoten članek
Razpis za dobavo posipnih materialov Družbe za avtoceste Republike Slovenije (Dars) še ni končan, čeprav je bilo odpiranje ponudb že pred dobrim mesecem. Eden od ponudnikov za sol (natrijev klorid) se je namreč pritožil, za raztopino (kalcijev klorid) pa niso dobili nobenih ponudb, zato so ta del razpisa ponovili.

 

5,2

milijona evrov je Dars plačal za sol v zadnjih treh letih.

Letos še 40 kilometrov
Za obdobje 2009–2012 Dars kupuje štiri milijone litrov kalcijevega klorida, kar je, za primerjavo, 133 cistern, ki jih uporabljajo vzdrževalci zimskih cest. V obdobju 2006–2009 je zadostovalo 2,4 milijona litrov te raztopine, posel v višini 255 tisoč evrov pa je takrat dobila družba CMC.

“Dars je samo lani prevzel vzdrževanje za približno 95 kilometrov novih avtocest in hitrih cest, letos pa jih bo vsaj še 40 kilometrov,” povečane potrebe pojasnjuje Marjan Koler iz Darsove službe za komuniciranje. Ponudbe za prihodnje tri leta sprejemajo do 17. avgusta.

 

Razpis za raztopino

Kalcijev klorid. Od štirih milijonov litrov ga bodo največ, 900 tisoč litrov, porabili zoper poledico na območju Postojne, na območju Ljubljane pa 800 tisoč litrov.

Gostota. Za dobavo zahtevajo 24-odstotno raztopino kalcijevega klorida. “Redčenje koncentracij na lokacijah dobave ni predvideno – razen po dogovoru s poslovnimi enotami,” so zapisali v razpisni dokumentaciji.

Boj za 69 tisoč ton soli
Dars je ponudbe za dobavo 69 tisoč ton soli odprl 4. junija, a postopek še ni pravnomočen, ker je eden od neizbranih ponudnikov vložil zahtevek za revizijo, in sicer na Dars kot prvostopenjski organ. “Dars bo v predpisanem roku odgovoril na zahtevek,” pravi Koler. Ponudnik sicer lahko zahtevek vloži še na Državno revizijsko komisijo. Kdo se je pritožil in zakaj, Koler do pravnomočnosti postopka ne more povedati.

Ponudbe so poslala podjetja MA.CO.T, Salis in Godina, pri čemer je zadnje dalo ponudbo le za enega od treh sklopov (gre za različne vrste soli), in sicer v višini 2,7 milijona evrov. MA.CO.T je za vse tri sklope skupaj ponudil ceno 5,5 milijona evrov in je v vsakem sklopu najcenejši ponudnik. Salis, ki je za tri sklope skupaj ponudil 6,8 milijona evrov, pa je po naših nepotrjenih informacijah ponudnik, ki se je pritožil.

Pesek le izjemoma
V obdobju 2006–2009 so Darsu sol za posipanje cest dobavljala podjetja MA.CO.T, Droga Kolinska in Salinen. Po sklenjenih pogodbah so skupno dobavili 63.500 ton soli v vrednosti 5,15 milijona evrov (1,234 milijarde tolarjev). Za posip slovenskih avtocest Dars uporablja več vrst soli, za mokri posip pa kalcijev klorid. Le izjemoma, pri hujših vzponih, uporabljajo droben pesek.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.