Minulo sezono formule 1 je med drugim zaznamovala 100 milijonov dolarjev visoka kazen McLarnu. "Razplet je bil neprijeten ... spet se lahko posvetimo dirkanju," je dejal Ross Brawn.
Sezona 2007 v svetovnem prvenstvu formule 1 je bila izenačena in napeta vse do zadnje
dirke. Odsotnost večkratnega svetovnega prvaka Nemca
Michaela Schumacherja
se pri popularnosti tega športa ni poznala. Žal pa je minulo
prvenstvo zaznamoval tudi vohunski škandal, ki je ekipo
McLaren-Mercedesa
stal 100 milijonov ameriških dolarjev, obenem jim je mednarodna
avtomobilistična zveza
FIA
odvzela vse osvojene konstruktorske točke. To je bila lekcija vsem v formuli
1, da se kaj takega le ne bi več ponovilo. Posledice so zdaj jasne, v sezoni 2008, ki se začenja v
petek, 14. marca, se kaj podobnega ne bi smelo zgoditi.
"To je bilo opozorilo vsem, zakone in etiko je treba spoštovati v vsakem poslu,"
je pred
začetkom sezone dejal nekdanji tehnični direktor
Ferrarija
, čigar intelektualno lastnino si je "izposodil" McLaren,
Ross Brawn
.
|
Ross Brawn © Action Images
|
|
Nekdanji dirkač in lastnik moštva
Alain Prost
je v pogovoru za BBC poudaril, da se je vselej oprezalo za konkurenco,
a si z na skrivaj pridobljenimi podatki niso prav nič pomagali. Dirkalnik formule 1 je paket, kot
poudarja Prost, z nekaj "ukradenimi" podatki svojemu bolidu kvečjemu škodiš, pridobiš zagotovo nič.
Kazen McLarnu je bila tako po Prostovem mnenju neprimerna. Proces proti McLaren-Mercedesu se na
italijanskem sodišču sicer nadaljuje, a po opravičilu vodstva ekipe svojim konkurentom se sezona
2008 začenja "čista", prav vsi želijo pozabiti na madež minule sezone.
"Razplet je bil neprijeten, a to bo naredilo konec vsem podobnim prekrškom in spet se lahko
posvetimo dirkanju,"
je v pogovoru z novinarji še dejal novi šef
Honde
Ross Brawn.
Dobri stari časi formule 1, ko so se inženirji in mehaniki konkurenčnih moštev po dirki
dobili na pivu, so že davno mimo. Ob prestopih inženirjev in oblikovalcev iz ekipe v ekipo so ti s
seboj prenašali informacije in znanja, lanski primer McLarna pa je bil drugačen. Zdaj že odpuščeni
McLarnov oblikovalec
Mike Coughlan
je imel kar 780 strani obsežno Ferrarijevo gradivo, ki ga je
pridobil od pri Ferrariju odpuščenega
Nigela Stepneyja
, člani McLarna pa so si Ferrarijeve podatke izmenjavali kar prek
SMS-ov in elektronske pošte. Januarja letos je FIA zagrozila, da bo vsako naslednje moštvo, ki ga
bo dobila pri vohunjenju in goljufanju, samodejno izključila iz prvenstva.
"Ne moremo preprečiti pretoka informacij, ki so v glavah inženirjev, pretok zapisanih podatkov
pa lahko,"
je zatrdil šef organizacije FIA
Max Mosley
. Ekipe se se zavezale, da bodo znotraj svojih moštev oprezale za
morebitnimi nezakonitimi pridobitvami informacij.