“Na evropski ravni so države, predvsem tiste, ki imajo lastno avtoindustrijo, same poskrbele za
določene programe,” ugotavlja
Mirko Fifolt iz slovenske sekcije za motorna vozila Avto društva Slovenije.
V ZDA se je včeraj iztekel program Denar za kripe, kjer je vlada z dvema milijardama evrov
subvencionirala zamenjavo starih, potratnih vozil za nova, ekološko sprejemljivejša vozila. Ukrep
je bil poleg ekologiji namenjen tudi spodbujanju ameriške avtomobilske industrije.
Pomoč le za proizvajalce
“Slovenski vladi smo predlagali ukrep, subvencije, s katerimi bi upad prodaje ublažili vsaj za
pet odstotkov,” pravi Fifolt. Prodaja novih vozil je julija v Sloveniji v primerjavi z istim
obdobjem lani padla za več kot dvajset odstotkov.
“Država našega predloga ni sprejela, ker je ocenila, da bodo dobavitelje rešili veliki trgi,
kot so Nemčija, Francija ali Španija. Število vozil, ki se v Sloveniji prodajo, na proizvajalce ne
vpliva,” dodaja Fifolt. Ukrepi za rešitev avtoindustrije so v prvi vrsti namreč namenjeni
reševanju proizvajalcev avtomobilov in avtomobilskih delov, pravi Fifolt in dodaja, da
“pomoč proizvajalcev koristi tudi prodajalcem avtomobilov".
Prednjači Toyota Corolla
Odziv Američanov na akcijo, kjer je država za nakup varčnejšega vozila primaknila
do 3100 evrov, je presegel vsa pričakovanja. V okviru programa so tako prodali pol milijona novih
vozil.
Najbolj prodajani sta bili Toyota Corolla in Honda Civic, največ vrnjenih avtomobilov, ki
bodo šli v uničenje, pa je bilo Ford Explorerjev.
Toyotke namesto džipov
Američani so z vladno pomočjo pol milijona avtomobilov zamenjali za nove. Naša vlada je proti subvencijam.