Bo embalaža alkoholnih pijač kmalu podobna novi embalaži cigaret?

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Nedavne raziskave pokazale potrebo po večji regulaciji trženja alkohola.
Oglej si celoten članek

Raziskava je pokazala, da je embalaža ključni dejavnik pri pridobivanju pozornosti in privlačnosti izdelka. Avtorji raziskave menijo, da njihove ugotovitve sprožajo razmislek o tem, zakaj obstajajo neomejeni dizajni na embalaži alkohola v primerjavi s tistimi za cigarete.

Alison Douglas, izvršna direktorica dobrodelne organizacije, ki je financirala študijo, je pozvala k takojšnjemu ukrepanju. Dejala je: "Obvezna zdravstvena opozorila na alkoholnih izdelkih bi pomagala preprečiti privlačnost embalaže in obravnavala trenutno nizko raven znanja o škodljivosti alkohola in tako podprla zmanjšanje porabe."

Foto: Profimedia alkohol, mladi, pivo, druženje

Študija, ki jo omenja MailOnline, je preučevala, ali je embalaža vplivala na mlade, pri odločanju katero alkoholno pijačo kupiti. Ugotovili so, da od 50 mladih Škotov, ki so bili del raziskave, večina kupi pijačo na podlagi barvite, privlačne ali nepozabne embalaže. Anketiranec je dejal, da piva načeloma ne mara, vendar ga je kupil posebej zato, ker mu je bila všeč embalaža.

Drugi pa je mnenja, da je barva  tista, ki najbolj privlači ljudi. Nekateri pa imajo raje majhne pakete tankih pločevink, ki jih je lažje zaužiti na javnih mestih, kot so vlaki, pri čemer tako ne privlačijo pozornosti. Veliko jih je poročalo, da hranijo stare steklenice posebnih, nenavadnih ali dragih alkoholnih pijač.

Matt Lambert, izvršni direktor britanskega regulatorja za trženje alkohola meni, da ugotovitve študije niso presenetljive. "Ta študija dokazuje, da je embalaža izdelka zasnovana tako, da pritegne različne potrošnike, kar velja v vseh oblikah trženja in samo po sebi ni presenečenje."

KRONIKA Tudi na kolo ne sodi alkohol Slovenija Ne bodite presenečeni, če vam bo policist pokazal novo napravo KRONIKA Močno pijana povzročila nesrečo

Alkoholne pijače v večini evropskih držav morajo na etiketi zakonito vsebovati le volumenski odstotek alkohola, skupno količino in državo izvora. Številne pa vključujejo tudi, koliko enot alkohola vsebuje pijača, ter splošno opozorilo, da naj nosečnice alkohola ne uživajo.

Februarja letos so strokovnjaki opravili raziskavo s steklenicami vodke, kjer so bila obvestila, ki so vključevala fraze, kot je "alkohol povzroča raka v ustih", in grozljive fotografije. Raziskava, kjer je sodelovalo 1.300 mladih Britancev je pokazala, da se je alkohol zdel manj privlačen za tiste, ki so si ogledali opozorila in so bolj verjetno razmišljali o tveganjih.

Avtorji raziskave predlagajo, da bi alkohol prodajali v navadni, neprivlačni embalaži ali pa bi morala biti embalaža opremljena z zdravstvenimi opozorili v stilu cigaret. Strokovnjaki verjamejo, da bi to pomagalo zmanjšati stopnjo uživanja alkohola.

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.