Prvič v zgodovini enotna vstopna točko nujne medicinske pomoči

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Po urgentnih centrih še nova dispečerska služba s sedežem v UKC Ljubljana. Centra bosta v Mariboru in v Ljubljani.
Oglej si celoten članek

Foto: MZ Vzpostavitev dispečerskih centrov je ključnega pomena za vzpostavitev predvidene reorganizacije službe nujne medicinske pomoči (NMP) v državi, je ob predstavitivi te pomembne novosti, dejala ministrica za zdravje Milojka Kolar Celarc. S tem stopamo v korak z razvitimi državami, je dodala: "Prebivalcem bomo s to nadgradnjo zagotovili enako dostopnost do storitev nujne medicinske pomoči, nujnih, nenujnih in sanitetnih prevozov na območju celotne države. S tem bomo izboljšali kakovost storitev nujne medicinske pomoči in povečali možnosti dolgoročnega preživetja in kakovost preživetja v primerih izven-bolnišničnega zastoja srca in drugih življenje ogrožajočih stanj," je ponosno povedala ministrica.

Dispečerska služba (DS) bo spremljala in razporejala vse mobilne enote nujne medicinske pomoči, ekipe helikopterske nujne medicinske pomoči in ekipe izvajalcev nenujnih prevozov. Vodila bo evidenco razpoložljivih zmogljivosti bolnišnic, urgentnih centrov in javnih zdravstvenih zavodov ter tako ustrezno razporejala bolnike.

Slovenija Satelitskih centrov pomoči ne bo!

To pomeni, da bo klic, ne glede na to, iz katerega konca Slovenije bo prišel, prevzel prosti dispečer na eni od lokacij, je pojasnil vodja reševalne postaje UKC Ljubljana Andrej Fink.

Do konca prihodnjega leta

Foto: MZ Od ustanovitve službe, od 1. marca naprej, pa do trenutka, ko bo enotna vstopna točka v resnici zaživela, je še dolga pot. Dokončna vzpostavitev omenjene službe je namreč predvidena do konca leta 2019.

Prve spremembe bodo čutili prebivalci Ljubljane in okolice, ter Maribora z nekaterimi okoliškimi občinami. 

Dispečerski center zdravstva Ljubljana bo zaživel aprila, v Mariboru pa maja. Mariborski dispečerski center se sicer  nahaja v obnovljenem prizidku nekdanje SDK na Trgu Leona Štuklja v središču mesta. 

Postopno bodo v sistem vključevali tudi enote nujne medicinske pomoči. V Ljubljani bodo v prvem koraku predvidoma vključili enote UKC Ljubljana ter zdravstvenih domov Grosuplje, Ivančna Gorica, Vrhnika, Domžale in Kamnik, kar predstavlja 23 občin oz. približno 44 odstotkov populacije, ki naj bi jo ta dispečerski center predstavljal.

V Mariboru je predvidena vključitev občin, ki jih pokrivajo zdravstveni domovi Maribor, Slovenska Bistrica in Lenart, torej 22 občin oziroma 27 odstotkov populacije, ki jo pokriva ta dispečerski center.

Spremembe, ki bodo pokrile vse slovenske občine z 54 centri NMP, bodo izvajali postopoma. 

Za vse enako

Po besedah vodje projekta skupine za vzpostavitev dispečerske službe v zdravstvu, sicer vodje reševalne postaje UKC Ljubljana Andreja Finka,  bo nova organiziranost, ki temelji na nedavno prevzetem slovenskem indeksu za nujno medicinsko pomoč prinesla številne prednosti. Gre namreč za to, da danes ni poenotenega odziva NMP za paciente z istimi težavami. 

Izpadla Kamnik in Ormož, za Ptuj še ni denarja Izpadla Kamnik in Ormož, za Ptuj še ni denarja

Kaj prinaša novost?

  • Zagotovitev enake dostopnosti do storitev nujne medicinske pomoči, nenujnih in sanitetnih prevozov pacientov na področju celotne države.
  • Izboljšanje kakovosti storitev nujne medicinske pomoči ter posledično izboljšanje dolgoročnega preživetja in kakovosti preživetja v primerih izven bolnišničnega zastoja srca in drugih življenje ogrožajočih stanj.
  • Izboljšanje kakovosti storitev na področju nenujnih in sanitetnih prevozov pacientov na področju celotne države.
  • Optimizacija delovanja službe nujne medicinske pomoči, nenujnih in sanitetnih prevozov pacientov.
  • Izboljšanje pripravljenosti zdravstva za delovanje ob posebnih in izrednih dogodkih.

Hitreje in kvalitetneje

Foto: MZ Po novem bo ta odziv enoten, slovenski indeks za NMP, ki je triažni model za odločanje, pa bo dispečerjem pomagal, da bodo vsak klic ovrednotili na enak način. Na kraj dogodka bo vselej odšla najbližja ekipa. Ker se čas izgublja z nepotrebnim postavljanjem vprašanj, bo poslej vsak klic na 112 dispečerju že ponudil elektronski podatek o lokaciji in vrsti dogodka in tudi opredelil stopnjo nujnosti, je še pojasnil Fink, ki bo od 1. marca omenjeni urad tudi vodil. Služba prinaša 146 novih delovnih mest. 

vanda.levstik@zurnal24.si

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.