"Kokosovo olje je za vas čisti strup!"

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Vsebuje 86 odstotkov nasičenih maščob.
Oglej si celoten članek

"Kokosovo olje je za vas čisti strup," opozarja profesorica z Univerze Harvard Karin Michels. Epidemiologinja na tamkajšnji šoli za javno zdravje in članica inštituta za preprečevanje in epidemiologijo tumorjev na nemški univerzi v Freiburgu, je na nedavnem in zelo odmevnem predavanju opozorila, da gre za "eno najhujših živil," ki jih lahko pojeste.

Zdravje Kokosovo olje enako nezdravo kot maslo in mast

Strokovnjakinja opozarja na velik delež nasičenih maščob v kokosovem olju, ki znano dvigujejo ravni tako imenovanega holesterola LDL in tako tudi tveganje za bolezni srca in ožilja. Kokosovo olje vsebuje več kot 80 odstotkov nasičenih maščob, več kot dvakrat toliko, kot jih ima mast in 60 odstotkov več, kot jih je v olju iz govejega mesa.

Slovenski strokovnjaki Vse, česar o holesterolu še niste vedeli

Michelsova sicer ni edina, ki je opozorila na kokosovo olje. Nedavno nazaj sta na to opozorili tudi instituciji kot sta Britanska ustanova za srce (BHF) in Ameriško združenje za srce.

Britansko združenje opozarja, da je zaradi pomanjkanja kakovostnih raziskav nemogoče ugotoviti, ali je kokosovo olje boljše od drugih nasičenih maščob: "Kokosovo olje vsebuje približno 86 odstotkov nasičenih maščob, kar je približno eno tretjino več nasičenih maščob kot  v maslu,"  je dejala Victoria Taylor, višja dietetičarka na BHF, ki tako odgovarja trditvam o zdravilnih učinkih tega živila v številnih trgovinah z zdravo prehrano. 

Foto: Malinca Kokosovo olje "Vemo, da so diete z visoko vsebnostjo nasičenih maščob povezane s povečanim holesterolom brez HDL v krvi, visok holesterol pa je dejavnik tveganja za koronarno srčno bolezen in kap." Dietetičarka dodaja, da se je zamenjava nasičenih maščob z nenasičenimi  rastlinsko olje, oljčno olje in sončnično olje ter namazi iz njih) pokazala kot učinkovit način za zmanjšanje ravni holesterola LDL.

Sicer to ne pomeni, da se moralo kokosovemu olju v celoti odreči. "Če vam zapaše okus tega olja ali namaza, si ga seveda privoščite. Vendar je najbolje, da se omejite na majhne količine,"  je povedala. 

O učinkih ni dokazov

Ameriško združenje za boj proti bolezni srca (AHA) zato v novem priporočilu za prehrano pra odsvetuje uporabo kokosovega olja v prehrani. Čeprav so tri četrtine ameriške javnosti menile, da je kokosovo olje zdravo, tamkajšnji  strokovnjaki opozarjajo, da kokosovo olje "poveča LDL holesterol, ki povzroča kardiovaskularne bolezee in nima znanih kompenzacijskih učinkov," so zapisali.

Slovenski strokovnjaki svetujejo...

Uživanja večjih količin tega olja odsvetuje tudi strokovnjaki slovenskega inštituta za nutricionisitko. "Ker tudi ekstra deviško kokosovo olje vsebuje zelo visok delež nasičenih maščobnih kislin, uživanja večjih količin tega olja ne priporočamo. Za uporabo v domači kuhinji svetujemo predvsem rastlinska olja z večjim deležem enkrat in večkrat nenasičenih maščobnih kislin, kot sta na primer repično in oljčno olje, pri katerih so pozitivni učinki na srčno-žilni sistem dokazani v številnih znanstvenih študijah, hkrati pa so na našem trgu tudi cenovno dostopnejša," svetujejo na nacionanem portalu za zdravo prehrano prehrana.si

Kljub nasvetu  v trgovinah z zdravo hrano še naprej promovirajo kokosovo olje kot super živilo. Po zaslugih nekaterih zvezdikov in njihovih "čudežnih diet" na primer Gwyneth Paltrow,  se je prodaja tega olja v zadnjih štirih letih povečala s približno enega milijona na 16,4 milijona funtov.  V ZDA je prodaja kokosovega olja v letu 2015 dosegla najvišjo vrednost 229 milijonov dolarjev.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 10

  • 16:23 31. Avgust 2018.

    kako ažurni so slovenski mediji?? no tako... :D :D http://www.dailymail.co.uk/health/article-6115099/Leading-cardiologist-slams-professor-claimed-coconut-oil-POISON.html

  • 10:34 31. Avgust 2018.

    a se lahk enkrat strokovnjaki zmente med seboj, ne jebat folka vsak let v glavo iz druge strani. Sicer pa ...

  • 23:52 30. Avgust 2018.

    V resnici ni tako. Nasičene maščobe NE povečujejo LDLa ampak ga rastlinska olja, ker izjemno hitro postanejo žarka, na toploti ...

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.