Avto
5833 ogledov

ECU Testing: Elektronika v italijanskih avtomobilih boljša kot v nemških

PRIMA primerjalni test premium športnih terencev PRIMA
Raziskava, ki so jo naredili pri podjetju ECU testing o zanesljivosti avtomobilov postavlja na glavo mite.

Pri milanski podružnici britanskega podjetja ECU testing (britanski dobavitelj elektronskih krmilnih enot avtomobila, modulov ABS črpalk, krmilnikov prenosa, dušilk ..., ukvarjajo se tudi s popravili in testiranji elektronskih enot), so naredili zanimivo primerjavo zanesljivosti "avtomobilskih računalnikov" vozil s poreklom iz različnih držav: Japonske, Francije, Italije in Nemčije. Raziskovalci so želeli preveriti nekatere mite, ki veljajo tudi med Italijani.

Popravilo turbine Delate to napako? Avto Vozniki s svojo vožnjo pogosto sami krivi za okvare turba

Miti, ki jih pogosto slišimo tudi »za šankom«, pravijo, da je nemška elektronika najboljša in italijanska najslabša. V milanski podružnici ECU Testinga o zanesljivosti elektronskih krmilnih enot (ECU) menijo drugače. Med 16. januarjem in 16. junijem letos so zbirali podatke o vseh avtomobilskih delih, ki so šli skozi njihove teste in delavnice ter jih vgrajujejo v avtomobile s poreklom iz omenjenih štirih držav.

Alfa romeo giulia veloce | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Okvara avtomobila Dokaz Avto Tile tipi avtov se precej pogosteje kvarijo

Podatki vključujejo število primerov z obravnavanimi težavami, znamko avtomobila, državo porekla znamke avtomobila in državo porekla okvarjenih delov. Pri podjetju so zapisali, da so rezultati zelo presenetljivi, zlasti v primerjavi z italijanskim javnim mnenjem o nemških avtomobilih, ki veljajo za najbolj zanesljive, italijanski pa v javnosti veljajo za prvake na drugi strani lestvice.
Glede na zbrane podatke pri ECU Testing trdijo, da so italijanski avtomobili bolj zanesljivi od nemških. ECU Testing je kot referenčno točko podatke italijanskih vozil primerjal s tistimi pri francoskih, nemških in japonskih. Izkazalo se je, da imajo italijanski avtomobili 48 napak na 100.000 vozil, nemški pa 53 napak na 100.000 vozil. Najboljši so bili japonski avtomobili z zgolj 17 napakami na 100.000 vozil, na drugem mestu pa so bili francoski avtomobili s 25 okvarami na 100.000 vozil.

Volkswagen passat GTE | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Vulkanizer Vulkanizerji Avto Slovenski mehaniki odkrivajo: To so največje napake pri menjavi gum

Pri ECU Testing so preverili tudi konkretne ECU enote v različnih znamkah avtomobilov oziroma državah porekla in ugotovili, da je bilo največ primerov okvar (75 odstotkov) pri tistih iz Nemčije, sledi Japonska (8 odstotkov), Italija (6 odstotkov) in Francija (2 odstotka). V Milanu so izpostavili še en zanimiv podatek, in sicer, da se avtomobili pregovorno pokvarljive Alfe Romeo kvarijo manj od Volkswagna. Pri seznamu okvar glede na znamko vozila je na vrhu lestvice najbolj zanesljivih Toyota s petimi okvarami na 100.000 vozil, sledijo Renault (16 okvar), Honda (25), Nissan (29), Citroën (27), Alfa Romeo (29), Peugeot (31), Volkswagen (31), Audi (56), BMW (57), Opel (58), Mercedes (64) in Fiat (66).

Država porekla

Napake na 100.000 vozil

Odstotek zanesljivosti v primerjavi z Italijo

Najslabši del

Japonska

17

65 %

ABS

Francija

25

48 %

ECU

Italija

48

 

ECU

Nemčija

53

-11 %

ABS

* Vir: www.ecutesting.it

Država

Poreklo okvarjenih delov

Nemčija

75 %

Japonska

8 %

Italija

6 %

Francija

2 %

Irska

4 %

ZDA

4 %

Znamka

Država

Okvare na 100.000 vozil

Toyota

Japonska

5

Renault

Francija

16

Honda

Japonska

20

Nissan

Japonska

25

Citroën

Francija

27

Alfa Romeo

Italija

29

Peugeot

Francija

31

Volkswagen

Nemčija

31

Audi

Nemčija

56

BMW

Nemčija

57

Opel

Nemčija

58

Mercedes

Nemčija

64

Fiat

Italija

66

Vir: www.ecutesting.it

Pred kratkim smo pisali tudi o največji raziskavi zadovoljstva uporabnikov avtomobilov v Veliki Britaniji, poimenovani VDS (Vehicle Dependability Study, raziskava zanesljivosti vozil), kjer lastnikom avtomobilov zastavljajo vprašanja o kakovosti in zanesljivosti njihovih vozil, starih od enega do treh let. Letnikov od 2015 do 2018. Letos je v spletni anketi agencije J. D. Power o izkušnjah s svojim avtomobilom v zadnjih 12 mesecih sodelovalo 11.530 Britancev in Britank. V anketi so morali odgovoriti na vprašanja o kakovosti/trpežnosti, videzu, motorju, menjalniku, izkušnje v vožnji, ogrevanju in prezračevanju, delovanju navigacije, zadovoljstvo s sedeži, delovanje multimedije, stroških uporabe ... 

Toyota dan na Vranskem | Avtor: Anže Petkovšek Dan s Toyotinimi Hybridi na Vranskem. Anže Petkovšek

Mehanik leta 2018 Anže Soklič Mehanik leta Avto Mehanik leta razkril, zakaj se kvarijo nova vozila

Kar polovica pritožb lastnikov vozil v Veliki Britaniji v zadnjih 12 mesecih leti na zvočne, zabavne in navigacijske sisteme. Zelo so se premešale tudi karte o zadovoljstvu med vozniki. Slednji so na dno uvrstili premijske znamke, BMW, Audi in tudi Fiat, na vrh pa znamki Peugeot in Škoda. Splošno mnenje voznikov je bilo, da postajajo vozila bolj zanesljiva - rezultati v primerjavi z letom 2017 so boljši, - še vedno pa obstaja skrb vzbujajoče število vprašanj, ki jih povzročajo navigacijski sistemi, vgrajeni v najnovejše modele. To je vzrok, da so premijske znamke končale na dnu lestvice zadovoljstva uporabnikov.

Komentarjev 2
  • mercedesb 13:54 17.julij 2019.

    Ha ha makaronarji dali ven svoje izsledke

  • Avatar skeptik
    skeptik 12:04 17.julij 2019.

    Mogoče malce bode v oči dejstvo, da so teste delali v Milanu....