Avto > Na Štrom
8947 ogledov

Petrol povsem spreminja princip polnjenja na polnilnicah

Električna polnilnica polnjenje Petrol Andrej Leban
Petrol bo v štirih letih postavil več kot 1.300 novih polnilnic. Uvaja pa tudi nov cenik polnjenja. Polnjenje električnega avta na avtocesti bo dražje od bencinarja ali dizla.

Petrol s 15. februarjem uvaja nov cenik polnjenja na svojih električnih polnilnicah. Z njim, kot pravijo, bodo napravili pomemben korak pri nadaljnjem razvoju in širitvi električne polnilne infrastrukture v regiji.

Glavna novost je, da bo po prenovi sistema OneCharge zaračunavanje polnjenja za električne avtomobile potekalo po količini porabljene energije in ne več po porabljenem času na polnilnicah. 

Hkrati pa Petrol kot eden zadnjih ponudnikov končuje zastonjsko polnjenje na polnilnicah z nazivno močjo do 22 kW.

Od 15. februarja naprej bodo tako vozniki električnih vozil na Petrolovih polnilnicah svoje avtomobile polnili po novem ceniku.

Kakšne bodo cene po novem

Cenik je razdeljen na tri kategorije glede na moč polnilnic in ločuje med polno in začasno registracijo uporabnika. Za polnega uporabnika bo tako na polnilnici z močjo do 22 kW (AC) cena kilovatne ure znašala 0,25 evra, na polnilnici z močjo do 50 kW (DC) bo 0,38 evra na kWh, na ultrahitrih polnilnicah nad 50 kW (UC), ki so trenutno predvsem na avtocestnem omrežju, pa bo 0,60 evrov/kWh.

Na vse te cene pa se uvaja tudi pribitek, ki se bo aktiviral po določenem času priklopa na polnilnici in se bo obračunaval po minutah. 

"Hiter izračun pokaže, da nas 100 kilometrov z električnim avtom, napolnjenim na polnilnici z močjo 22 kW, ob povprečni porabi stane 17 kWh stane 4,25 evra, medtem ko je ta cena pri dizlu precej višja - 7,68 evra ob povprečni porabi slovenskega avtomobila v 2019 kot jo navaja SURS," so zapisali pri Petrolu. 

Hiter izračun pa pove tudi, da bi pri enaki povprečni porabi za polnjenje na avtocestni polnilnici za 100 km poti plačali 10,2 evra - brez upoštevanja časovnega pribitka , ki se sproži po 40 minutah polnjenja. To je znatno več, kot običajen avto na bencinski ali dizelski pogon porabi pri vožnji po avtocesti.

Ultrahitre polnilnice bodo sicer pri Petrolu v prihodnje lahko nadgradili, da bo omogočeno polnjenje vse do 150 kW.

Da bo prehod na novi cenik "mehkejši", pri Petrolu do maja za uporabo 22 kW polnilnic nudijo 20-odstotni popust. 

Spodaj je novi Petrolov cenik:

Petrol cenik | Avtor: Petrol Petrol

Res pa je tudi, da bo Petrol na avtocesti še vedno cenejši od evropskega ponudnika elektropolnilnic Ionity, ki je s postajami prisoten tudi na nekaterih slovenskih OMV bencinskih servisih ob avtocesti. Na polnilnicah Ionity je cena kilovatne ure vredna kar 0,79 evra. Imajo pa njihove postaje zelo visoko nazivno moč, zato je polnjenje na primernem avtu lahko izredno hitro. 

Na drugi strani pri Elektru Ljubljana, ki skrbi za mrežo polnilnic v okviru mreže Gremo na elektriko, za 22 kW polnilnico pri polnjenju nad 180 minut zaračunavajo 0,09 evra, pristojbina za neuporabnike pa je evro na polnjenje.

Pri Gen-i, ki je prav tako vključen v shemo Gremo na elektriko, ob mesečni naročnini 1,22 evra svojim naročnikom v skladu z najnovejšim cenikom za vsako polnjenje na hitri DC polnilnici vzamejo 0,45 evra na minuto.

E-mobilnost ima številne dodatne možnosti

Petrol je sicer za potrebe sprememb prenovil zaledni sistem upravljanja z električnimi polnilnicami vključno s svojo aplikacijo OneCharge. V prihodnje se bodo osredotočali na vzpostavitev ustrezne javne električne polnilne infrastrukture na strateško najpomembnejših frekventnih, centralnih in tranzitnih lokacijah. Tako bodo do leta 2025 v Sloveniji in sosednjih regijah postavili 1.300 novih polnilnic.

Poleg segmenta polnilne tehnologije se bodo osredinili tudi na storitve mobilnosti, kot so poslovni najem, elektrifikacija voznih parkov ter storitev upravljanja voznih parkov.

Električni avto polnilnica polnilni kabel | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 6
  • rd2dmk2 10:48 12.februar 2021.

    jahte so lahko naredil na sončne celice, avto pa ne morejo. zakaj neki že ? mogoče zato, ker jahto lahko kupi le redki bogataš. reveža, ki misli da bo malo privarčeval, pa spet lepo zaštihajo od zadaj. zdej bodo začel ...prikaži večel delat kamione na vodik. ja vodik, ki ga bodo pridobili iz vode. torej kapitalisti bodo lahko svoje flote kamionov tankali na vodo, ubogi delavci pa bodo morali čez 10 let imeti električne avte. no avte bodo lahko kupili, me pa zanima, kolk bo stalo , ko ga boš peljal na odpad.

  • Avatar jate
    jate 10:04 12.februar 2021.

    me prav zanima koliko jih bo prisegalo na elektriko

  • alen009 09:00 12.februar 2021.

    Ne hvala. Klasika je še vedno klasika. Ko bom lahko z minimalcem dobil kredit za e avto, bom razmislil, do takrat pa ne hvala.

Sorodne novice