Avto > Na Štrom
6737 ogledov

Vse večji dvomi o ciljih Nemčije glede e-avtomobilov

IAA v Münchnu 2023 Epa
Creme de la crème nemške avtomobilske industrije se je sestal v kanclerskem uradu v Berlinu. Kljub vedno večjim dvomom o doseganju ciljih Nemčije pri prehodu na električno mobilnost, pa sta nemška politika in industrija pokazali enotnost. Konkretnih rezultatov in zavez glede financiranja električnih avtomobilov na vrhu vseeno ni bilo.

Ključno vprašanje avtomobilskega vrha je bilo spet, kako bi lahko spodbujali elektromobilnost v Nemčiji. A visoke cene vozil, inflacija, visoke cene elektrike in počasna rast polnilne infrastrukture so vzrok, da številni strokovnjaki vedno bolj dvomijo v to, ali so cilji zvezne vlade še realni.

Zvezna vlada želi do leta 2030 na nemške ceste spraviti 15 milijonov novih električnih avtomobilov in s tem nadomestiti čim več starejših vozil z notranjim zgorevanjem. Vsem vpletenim, politiki in avtomobilski industriji, je zdaj jasno, da bo ta cilj mogoče doseči le z bistveno cenejšimi električnimi avtomobili in le, če kupcem ne bo treba skrbeti za neustrezno polnilno infrastrukturo, piše spletni Automobilwoche.

Generalni direktor Volkswagna Oliver Blume je pred srečanjem opozoril, da cilji ne bodo realizirani. "Razvijanje elektromobilnosti v Nemčiji in Evropi poteka počasneje, kot je bilo pričakovano pred nekaj leti," je povedal za Augsburger Allgemeine . "Potrebujemo bolje razvito infrastrukturo za polnjenje, zlasti v mestih," je dejal Blume.

IAA v Münchnu 2023 | Avtor: Epa Epa

V mestih živi veliko potencialnih kupcev električnih vozil, ki pa za polnjenje vozil ne morejo uporabljati lastnih polnilnih vtičnic. Širitev polnilne infrastrukture mora biti torej »skupna naloga politike in gospodarstva«. "Da bi dosegli cilj zvezne vlade enega milijona javno dostopnih polnilnih mest do leta 2030, potrebujemo desetkrat več novih polnilnih mest," je povedal za Augsburger Allgemeine.
Pri odločitvi za ali proti električnemu avtomobilu pomembno vlogo igra tudi cena elektrike, ki mora biti dostopna. Nemška okoljska organizacija BUND je pozvala k spremembi obdavčitve službenih avtomobilov in reformi davka na vozila. Avtomobilski strokovnjak BUND Jens Hilgenberg je pojasnil: "Sistem davkov in subvencij potrebuje temeljito prestrukturiranje, in sicer na način, da velika, težka in energetsko intenzivna vozila ne bodo več subvencionirana."

Poleg spremembe obdavčitve službenih avtomobilov bi lahko reforma davka na vozila in sistem bonus-malus močno pospešila e-mobilnost. Evropska nevladna organizacija Transport & Environment je proizvajalce avtomobilov v Nemčiji pozvala, naj v velikem obsegu ponudijo poceni električne avtomobile na lizing in se odrečejo dobičkom iz poslovanja z vozili motorji z notranjim zgorevanjem. "VW, BMW in Co. bi lahko dobavili množico električnih avtomobilov na trg prek lastnih lizinških družb in s tem poceni električne avtomobile za splošno populacijo, namesto dragih modelov za privilegirano peščico," je dejala nemška predstavnica T&E Friederike Piper. Namesto, da se pritožujejo nad stagnacijo povpraševanja, bi morali proizvajalci hitreje elektrificirati lastne lizinške flote.

Po vrhu je znano to, da sta zvezna vlada in industrija poskušali združiti moči pri širitvi elektromobilnosti. Tiskovni predstavnik zvezne vlade je po srečanju dejal: "Vsi udeleženci so se strinjali, da je z namenom povečanja elektromobilnosti, pa tudi digitalne transformacije, uspešno prihodnost ustvarjanja avtomobilske vrednosti v Nemčiji mogoče doseči le skupaj."

električni avto | Avtor: Epa Epa

Povečati je treba tudi modelno paleto in s tem kupcem omogočiti izbiro. Nič pa ni bilo znanega o morebitnih novih ukrepih financiranja s strani države. Zvezni minister za promet Volker Wissing (FDP) je pozdravil jasno zavezanost avtomobilske industrije k vlaganju v samo polnilno infrastrukturo – to je bilo potrjeno na avtomobilskem vrhu.

Odziv panožnega združenja avtomobilskih proizvajalcev VDA na vrh je bil previden. "Cilj zvezne vlade o 15 milijonih električnih avtomobilov v Nemčiji do leta 2030 je zelo ambiciozen. Vendar kot nemška avtomobilska industrija izrecno podpiramo e-mobilnost kot osrednjo tehnologijo na poti do podnebno nevtralne mobilnosti in jo potiskamo naprej z vso silo in visokimi naložbami," je dejala predsednica VDA Hildegard Müller.

Samo nemški proizvajalci bodo do leta 2030 izdelali bistveno več kot 15 milijonov baterijsko električnih vozil. "Na katerih trgih se ta vozila prodajajo, je odvisno od zadevnih okvirnih pogojev," je dodal Müller. Kako močna je konkurenca med prodajnimi trgi, pove delež izvoza modelov BEV, proizvedenih v Nemčiji. Ta znaša 77 odstotkov. Nemški proizvajalci trenutno ponujajo približno 130 električnih modelov v vseh segmentih po vsem svetu.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 6
  • Bojan Lavrencic 12:52 29.november 2023.

    Zmanjkuje naivnezev. Ljudje znajo( znamo) tudi sami kaj preracunati. Ob bistveno drazji ceni novega dibimo avto z pol manjso zivljensko dobo. Ce pogledamo , da je povprecna starist avtomobila pri nas nekaj cez 10 let. Ob taksni staristi bo vsak ...prikaži večk elektricar vreden ravno toliko kot bo vrednost na odpadu. Ko to sestejes potem hitro pade v vodo nakladanje kako je strosek vzdrzevanja elektricnega avtomobila cenejse. Je ker je tudi njegova zivljenska doba bistveno krajsa. Poleg vseh ostalih problemov.

  • Avatar Iuckyss
    Iuckyss 10:17 29.november 2023.

    Ja, v Nemčiji ne bo nič z električnimi avtomobili, če jih ne bo država obilno subvencionirala z denarčki, ki jih nima...Tudi Zelenski vedno bolj jamra...Bilo bi vse skupaj smešno, če naše gospodarstvo ne bi bilo tako prekleto povezano z nemškim...Mi ...prikaži več bi se morali usmeriti na trge bivše Jugoslavije.. Za njih smo bili "tata-mata" in lahko smo spet, ker nas tam (ne vem sice zakaj), še vedno cenijo kot pridne in poštene s kvalitetno proizvodnjo....Bolje je biti prvi na vasi kot zadnji v mestu..

  • rd2dmk2 10:17 29.november 2023.

    saudska arabija pa podtalno financira porabo nafte v Afriki. hahaha. pa tale europa. bogati dobijo zastonj električniavto in štrom, revež naj pa pod mus kupuje neuporabno drago tehnologijo. če bi komurkoli šlo za dobrobit europe, bi namesto fotopanelov radili mikro ...prikaži več HE in namesto električnih avtov, gradili perfekten javni prevoz. nekoč so lahko bili trolejbusi , a don jih pa ne more bit. tako težko je napeljat 2 drata, pa bi avtobusi lahko takoj izgubili vse baterije.