Avto
144 ogledov

Petnajst odstotkov vozil ni v brezhibnem stanju

tehnični pregled Saša Despot
Na tehničnih pregledih letno odkrijejo več tisoč vozil s kritično napako.

Na tehničnih pregledih pri določenem odstotku vozil odkrijejo kritično napako. Gre za "napako na vozilu, ki predstavlja tako veliko nevarnost, da vozilo ne sme biti udeleženo v prometu (npr. nobena zavorna svetilka ne deluje)," pravijo na AMZS.

Zanimalo nas je, katere kritične napake so najpogostejše. Na LPP, kjer tudi izvajajo tehnične preglede, najpogosteje odkrijejo naslednje: poškodbe krmilnega mehanizma, zaradi katere bi lahko prišlo do nenadne odpovedi delovanja, in napako oz. poškodbo na zavornem sistemu vozila, ko zavorni sistem dosega manj kot polovico predpisanega zavornega učinka. 

Petnajst odstotkov vozil ni bilo brezhibnih

Po podatkih, ki so dostopni na Portalu nacionalnega interoperabilnostnega okvira - NIO, kjer je objavljena letna baza o opravljenih tehničnih pregledih, je bilo lani v Sloveniji opravljenih 1.139.032 tehničnih pregledov vseh kategorij vozil. Iz dokumenta o uspešnosti tehničnih pregledov je razvidno, da je bila kritična napaka ugotovljena pri 26.326 vozilih oziroma dveh odstotkih vseh pregledanih vozil. Na LPP pa pravijo, da pri njih letno obravnavajo približno tri odstotke vozil s kritično napako.

Vozil, ki niso bila brezhibna, a ni šlo za kritično napako je bilo 56.761 (pet odstotkov), medtem ko je bilo pogojno brezhibnih 92.503 vozil (osem odstotkov). Na slovenskih cestah je tako bilo lani 175.590 vozil oziroma 15 odstotkov vseh vozil, pri katerih so kasneje na tehničnem pregledu odkrili določene napake. 

 

Večinoma gre za vozila starejšega letnika. Najmlajše vozilo, pri katerem je bila odkrita kritična napaka, je bilo letnik 2008. Kritično napako sta imeli tudi dve vozili letnika 2007, eno vozilo letnik 2006 ter dve vozili letnik 2005.

Vlada napoveduje spremembo

Vlada za prihodnje leto pripravlja nov zakon o motornih vozilih, ki predvideva možnost izdaje preskusne registracije, če je na vozilu ob tehničnem pregledu ugotovljena kritična napaka. Vozilom s kritično napako bi se izdala začasna prepoved za vožnjo, izdalo pa bi se jim dovoljenje za preskusno vožnjo in preskusno tablico za vožnjo po javnih cestah med krajem popravila vozila in strokovno organizacijo za tehnične preglede vozil.

Prepoved bi veljala za čas, dokler se kritična napaka ne odpravi in se to ne potrdi na ponovnem tehničnem pregledu vozila. Obenem bi se začasna prepoved udeležbe v cestnem prometu zabeležila v evidenci registriranih vozil. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 15
  • Ferluci 15:45 18.november 2016.

    Večina avtomobilov ima opozorilo, da je žarnica crnikala in zato ni potrebno opozarjati voznikov. So pač malomarni.

  • Avatar cvichekbrother
    cvichekbrother 10:49 18.november 2016.

    http://predlagam.vladi.si/webroot/files/6405_PVS%206405%20MzI,pdf.pdf

  • Avatar cvichekbrother
    cvichekbrother 10:45 18.november 2016.

    Zakon je glede tega jasen http://predlagam.vladi.si/webroot/files/6405_PVS%206405%20MzI,pdf.pdf