Slovenija
3052 ogledov

Volilna napoved: Janša še vedno na čelu, sledita Šarec in Židan

Dejan Židan in Janez Janša Saša Despot soočenje predsednikov vseh strank, parlamentarnih in zunajparlamentarnih strank ter list za državnozborske volitve
Stranka SDS bi dobila 24,5 odstotka podpore, LMŠ 16,3 odstotka, SD pa 14,4 odstotka.

Po volilni napovedi, ki jo je Ninamedia pripravila za Večer in Dnevnik, stranka SDS ohranja vodilno vlogo, saj uživa 24,5 odstotka podpore, poročata omenjena časnika na spletnih straneh. Sledita ji Lista Marjana Šarca s 16,3 odstotka in SD s 14,4 odstotka podpore. V parlament bi se uvrstile še SMC, DeSUS, Levica in NSi.

SMC bi podprlo 10,1 odstotka vprašanih, DeSUS pa je z 8,9 odstotno podporo na petem mestu. Levico bi volilo osem odstotkov, NSi pa 7,1-odstotka vprašanih. Po volilni napovedi več kot enoodstotno podporo uživajo še SNS (dva odstotka), SLS (prav tako dva odstotka), Dobra država (1,8 odstotka) in Stranka Alenke Bratušek (1,5 odstotka)

Marjan Šarec in Dejan Židan | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Velik delež tistih, ki izbire niso razkrili

Volilno napoved je Ninamedia oblikovala na podlagi ankete, v kateri je SDS podprlo 15,6 odstotka vprašanih. 9,5 odstotka anketirancev je izbralo Listo Marjana Šarca, 8,4 odstotka pa SD. Sledijo SMC (5,5 odstotka), DeSUS (4,9 odstotka), Levica (4,6 odstotka) in NSi (3,9 odstotka).

Brez sedeža v parlamentu bi ostale SNS (1,5 odstotka), SLS (1,2 odstotka), Stranka Alenke Bratušek (en odstotek), Dobra država (0,9 odstotka), Piratska stranka Slovenije (0,5 odstotka), Gibanje skupaj naprej (0,3 odstotka), Združena levica in Sloga (0,3 odstotka), Zedinjena Slovenija (0,3 odstotka), Andrej Čuš in Zeleni Slovenije (0,2 odstotka), Lista novinarja Bojana Požarja (0,2 odstotka), Gospodarsko aktivna stranka (0,2 odstotka), Združena desnica (0,1 odstotka) in še šest strank (ReSET, Za zdravo družbo, Naprej Slovenija, Solidarnost, Socialistična partija Slovenije in Stranka Slovenskega naroda), za katere se ni odločil nihče od anketiranih.

Kar 41 odstotkov vprašanih je odgovorilo, da ne vedo, koga bodo volili, se ne morejo odločiti ali pa tega ne želijo povedati.

Tracking poll je vrsta javnomnenjske ankete, ki se izvaja zaporedno, vsak dan na novem vzorcu. Vsakokratni izračun se opravi in objavi na osnovi zadnjih treh anket. Vsak nov izračun se izvede tako, da se izloči rezultat najstarejše ankete in doda rezultat najnovejše ankete v tridnevnem zaporednem merjenju. Tako lahko ugotavljajo spremembe v stališčih volivcev o tem, katero stranko bodo volili. Naročnika javnomnenjske ankete tracking poll sta medijski hiši Večer in Dnevnik. Ninamedia je raziskavo za Večer in Dnevnik izvedla med 21. in 23. majem. V telefonski raziskavi je sodelovalo 900 anketirancev.

Komentarjev 12