Po naporni 14. etapi, ki jo je začinil neuspeli napad Tadeja Pogačarja, dva izmed motorjev v karavani sta mu najverjetnehe preprečila osvojitev prvega mesta na zadnjem vzponu in s tem treh dodatnih sekund v boju z Jonasom Vingegaardom, je bila pred kolesarji na sporedu še ena naporna alpska etapa. Razlika med Slovencem in Dancem je na startni črti znašala 10 sekund.
"Petnajsta etapa je spet zelo težka. Bo zelo napeto in če bodo dobre noge, bomo spet poskusili," je po sobotni etapi menil Pogačar.
Zadnjih 90 kilometrov tokratne etape je sicer vsebovalo kar pet kategoriziranih vzponov, zaključni vzpon 1. kategorije do Saint-Gervaisa pod Mont Blancom, ki naj bi prinesel boj nosilca rumene majice s Pogačarjem, je dolg 7 kilometrov, povprečni naklon klanca pa znaša 7,7 odstotka.
V živo:
- Start: Kolesarji so se podali na 179 kilometrov dolgo traso.
- 150 km do cilja: Kljub številnim skokom in poizkusom še ni prišlo do uspešnega bega.
- 148 km do cilja: Iz skupine je skočil član moštva Bora-hansgroge Nils Politt, ki si je prikolesaril več kot 20 sekund naskoka. Kasneje so se mu poskušali pridružiti še nekateri kolesarji, med njimi Julian Alaphilippe (Soudal–Quick-Step).
- 146 km do cilja: Alaphilippe, Aurelien Paret-Peintre (AG2R) in Aleksej Lucenko (Astana) so ujeli Politta. Samostojen beg četverice je bil obsojen na neuspeh, ko se jim je skušal pridružiti Wout van Aert (Jumbo-Visma), kar pa v glavnini ni ustrezalo predvsem ekipi UAE team Emirates. Pri tej so se v lov odločili poslatu Marca Solerja. Tudi ta je uspel hitro uloviti ubežnike, v ozadju pa so se prvim na cesti skušali pridružiti še številni kolesarji. Na koncu se je v ospredju oblikovala velika skupina.
- 129 km do cilja: Razlika med ubežno skupino, iz nje sta skočila Alaphilippe in Lucenko, in preostankom glavnine je znašala 50 sekund.
- 128 km do cilja: Grd padec v glavnini. Neprevidni gledalec, ki je snemal kolesarje z iztegnjeno roko, je zbil kolesarja ekipe Jumbo-Visme Seppa Kussa, slednji je podrl moštvenega kolega Nathana Van Hooydoncka, nato pa je padlo še nekaj kolesarjev. Pogačar in Vingegaard sta se za las izognila padcu.
And yet again a spectator fails to step out of the way in time and takes down half the peloton. #TdF2023 #TourdeFrance #TourDeFrance2023 pic.twitter.com/97V4ex0kZV
— ebbe nieuweboer on 🐥 & 🐘 for now (@ebbenieuweboer) July 16, 2023Another huge crash that seemed to be caused by a fan...
— Eurosport (@eurosport) July 16, 2023
All riders involved are back on their bikes 🙏#TDF2023 pic.twitter.com/QkxrGaMhcV
Preteklo je kar nekaj časa, da so kolesarji znova sedli na kolo. Preostalek glavnine je zmanjšal tempo in jih počakal. Predvsem padec Vingegaardovega prvega pomočnika Kussa bi znal vplivati na razplet etape. - 111 km do cilja: Zaradi omenjenega doganja je glavnina zaostala za pet minut in pol. V samostojnem begu sta bila še naprej Alaphilippe in Lucenko, ki sta si pred trideseterico preostalih ubežnikov privozila okoli pol minute prednosti. Med njimi je ob vse večjem zaostanku glavnine že bilo potrebno iskati zmagovalca etape.
Pri Jumbo-Vismi so zapisali, da je bil poleg Kussa in Van Hooydoncka v padec udeležen tudi Dylan van Baarle.🇫🇷 #TDF2023
— Team Jumbo-Visma cycling (@JumboVismaRoad) July 16, 2023
Sepp, Nathan and also Dylan were involved in that crash. They’re all back in the peloton now. 🙏🏼 -
100 km do cilja: Kazahstansko-francoski dvojec je imel 38 sekund prednosti pred zasledovalci, med njimi je bil tudi Luka Mezgec, glavnina je zaostajala že za več kot osem minut. Največ je med ubežniki pridobival Guillaume Martin (Cofidis), ki je bil pred etapo 12., za rumeno majico je zaostajal 16:50.
-
80 km do cilja: Skupina ubežnikov se je strnila, Alaphilippe in Lucenko, ki je bil na spustu zelo negotov in se je dvakrat komaj izognil padcu, sta bila ujeta. Glavnina se je 'približala' na 8 minut.
-
66 km do cilja: Vzpon na Col de la Croix Fry (11,3 km, povprečni naklon 7%) je kot prvi začel Avstrijec Marco Haller (Bora-hansgrohe), ki se je pred tem podal v samostojen beg in si privozil minuto prednosti pred zasledovalci. Pogačar, Vingegaard in ostali so zaostajali nekaj več kot 7 minut.
-
62 km do cilja: Portugalec Rui Costa (Intermarché-Circus-Wanty), svetovni prvak iz leta 2013 in trikratni zmagovalec etap na Touru, je ujel Hallerja. Avstrijec, na papirju precej slabši kolesar v vožnji na klanec, je hitro zaostal.
-
55 km do cilja: Costa je bil ujet pred koncem vzpona, med zasledovalci so tempo navili pri ekipi Lidl-Trek, saj je Giulio Ciccone potreboval točke v boju za pikčasto majico. Italijan je uspel v svoji nameri.
-
48 km do cilja: Pogačarjev moštveni kolega Soler je skočil iz ubežne skupine. Morda so mu pri UAE dali proste roke za etapno zmago, potezo je bilo sicer težko razumeti. Možna razlaga je tudi, da Španec ni bil prepričan v svoje sposobnosti na naslednjem spustu in je raje pred njim naredil manjšo razliko. Glavnina je zaostajala 6 minut.
-
43 km do cilja: Na enem izmed spustov sta v ubežni skupini, ki je že precej razpadla, sta se na tleh znašla Rigoberto Uran (EF Education–EasyPost) in Chris Hamilton (Team DSM). Po videnem sta jo odnesla brez hujših posledic. Soler je bil ob tempu van Aerta na spustu ujet. Kmalu zatem je grdo padel Latvijec Krists Neilands (Israel-Premier Tech). To je bilo tudi opozorilo za ostanek glavnine.
#cyclisme 🚴♂️ #TourdeFrance 🇫🇷 Étape 1⃣5⃣
— Jean-Philippe Henneton (@JPHHenneton) July 16, 2023
Chute de Krists #Neilands... ouille #TDF #TDF2023 pic.twitter.com/cvSUDiERCf -
33 km do cilja: Po spustu so bili na čelu van Aert, Soler in Wout Poels (Bahrain-Victorious). Prvi zasledovalci so zaostajali že pol minute.
-
24 km do cilja: Trojica ima 1:10 prednosti pred deseterico zasledovalcev. Glavnina, ki se je spuščala precej bolj previdno, je zaostajala še šest minut več.
-
12 km do cilja: Van Aert in Poels sta se na novem spustu nekoliko otresla Solerja, ki pa se je na zelo strmem predzadnjem klancu uspel povsem približati. A tik pred priključitvijo Španca je napadel Poels in se odpeljal naprej.
-
9,2 km do cilja: Poels ima 24 sekund prednosti pred Solerjem. V glavnini je van Baarle zelo navil tempo pred začetkom vzpona. Za njim je kolesarilo le še nekaj več kot deseterica kolesarjev, seveda tudi Pogačar in Vingegaard.
-
8,9 km do cilja: Na čelo kolesarjev okoli rumene majice so se postavili kolesarji ekipe UAE Team Emirates.
-
6,7 km do cilja: Poels ima 25 sekund prednosti pred van Aertom in Solerjem, dve minuti pred Martinom in preostalimi zasledovalci ter 7:19 pred Pogačarjevo skupino.
-
3,8 km do cilja: Poels je kolesaril proti etapni zmagi, van Aert je zaostajal že minuto. V skupini favoritov so ostali le še Rafal Majka, Adam Yates, Pogačar (vsi UAE), Kuss, Vingegaard, Tiesj Benoot (vsi Jumbo), Carlos Rodriguez (Ineos) in David Gaudu (FDJ). Kmalu sta odpadla Gaudu in Benoot.
-
2,4 km do cilja: Poels je v ospredju še povečal razliko. Zadaj je Yates navil tempo, sledila sta mu le Pogačar in Vingegaard.
-
Cilj: Poels je prečkal ciljno črto. Nižje na klancu še ni prišlo do Pogačarjevega napada. Yates je ušel Pogiju in Vingegaardu, slednjima se je pridružil Rodriguez. V ospredju je še nekaj kolesarjev prišlo v cilj.
Pogačar je v zadnjem kilometru trikrat poskušal streti Danca, a se ga ni uspel otresti. Dvojec je skupaj prečkal ciljno črto. Pred dnevom počitka in torkovim kronometrom razlika med najboljšima tako ostaja 10 sekund.
Pogacar goes 💨
— Eurosport (@eurosport) July 16, 2023
Vingegaard follows 💨💨
The #TDF2023 GC battle is something else 🍿 pic.twitter.com/ilmlGQ8z5s
Ampak res,kakšen narod je v špalirju,sami debil,ki se nastavljajo kameram,da so vsaj enkrat na tv,za kolesarje pa sploh ne ve kdo so,kam gre ta svet
Tacga debila bi moral zbrcat s tistimi kolesarskimi kopačkami. Kar s podplati, kjer je okovje za na pedal se prihaklat
Kolesarstvo postaja vse bolj popularno in temu primerno se povečuje obisk, še posebno na največjih dirkah. Zato bi bilo nujno, da odgovorni pri UCI sprejmejo strožje kriterije za zaščito tekmovalcev pred incidenti z gledalci. Menim, da organizatorji morajo in lahko… ...prikaži več bolje zaščitijo kolesarje pred incidenti katerim smo bili priča že na Giru in na tem Touru. Ker je trase nemogoče zavarovati celoti, bi morali vsaj na najbolj kritičnih delih strogo določiti cone ogledov, za odmik pa dvojne ograje...