Ali bo zmagovalka volitev prehitrim voznikom zagrenila življenje ali ne

Foto: Andrej Leban
Foto: Andrej Leban
Zelo različni odgovori o sodobnemu represivnemu ukrepu.
Oglej si celoten članek

Prometna varnost je vedno sestavljena iz trikotnika vozilo - infrastruktura - voznik. Pri slednjem je bistvenega pomena preventiva, na žalost pa tudi represija, saj marsikdo šele zaradi bolečine v denarnici spusti nogo s plina. Lep primer je bilo testno obdobje, ko je na avtocesti pod Trojanami deloval sistem sekcijskega merjenja hitrosti - povprečne hitrosti so drastično upadle, velika večina je pričela spoštovati omejitev, zabeležili niso nobene hujše nesreče, ki bi poleg telesnih poškodb povzročala dolge zastoje - vsi potniki so varno prispeli na cilj.

Polom z radarji! Polom naprednih meritev hitrosti na naših avtocestah!

Kako dovzetne si upajo biti stranke tik pred volitvami za ukrepe, ki bi lahko z drugačnimi sredstvi pripomogli k spremembam na naših cestah? Mednje sodita sekcijsko merjenje hitrosti (v uporabi v številnih evropskih državah, tudi Avstriji in Italiji) ali pa prepoznava vožnje v rdečo luč. Oba ukrepa potrebujeta politično podporo, saj bo treba za njuno vpeljavo prilagoditi trenutno zakonodajo.

Stranke, ki jim ankete kažejo največ možnosti za vstop v parlament, smo vprašali, ali bi podprle dodatne tehnične rešitve za umirjanje prometa - sekcijsko merjenje, dodatne stacionarne radarje, helikopterski nadzor, kamere ...

Pod črto velja ugotovitev, da si v tem trenutku večina strank ne upa neposredno podpreti rešitev, ki bi povečale stopnjo nadzora na cestah. Padla pa je ideja, da bi bila kazen za prekršek soodvisna od dohodka kršitelja.

Foto: Dars Sekcijsko merjenje hitrosti

Obljube To bo po volitvah drugače na vaši plačilni listi

SDS

SDS, ki ji ankete pripisujejo zmago na volitvah, pravi, da podpirajo rešitve, ki "gredo v smeri večje varnosti. Pri pa nas pri ukrepih ne bo vodilo zgolj finančno sankcioniranje voznikov in voznic, temveč dejanska sprememba prometne kulture." Kaj bi storili za več prometne kulture, niso pojasnili.

LMŠ

V Listi Marjana Šarca so podobnega mnenja glede izboljšanja preventive, ob čemer navajajo izobraževanje mladih, hkrati pa so za to, da bi uvedli dodatne tehnične rešitve na cestah. 

SD

Brez odgovora.

SMC

Pri SMC bolj kot tehnična sredstva poudarjajo, da je policija bistveni dejavnik za uspešno ugotavljanje kršitev in zmanjševanje posledic prometnih nesreč. "Zato se bomo zavzemali, da se policija kot institucija tudi v bodoče predvsem ustrezno kadrovsko okrepi in da se ji za njeno delo zagotovijo ustrezna finančna sredstva."

Spremembe Napovedujejo brezplačen vrtec za vse

DESUS

Brez odgovora.

NSI

V NSi so prepričani, da je trenutno tehničniih rešitev "na voljo dovolj" in da je potrebno storiti korak naprej pri zagotavljanju višine sredstev za investiranje v državno cestno omrežje, ki se je v času recesije zaradi pomanjkanja denarja močno poslabšalo.

LEVICA

Pri Levici so edini izrecno izrazili nasprotovanje naprednejšim tehnologijam nadzora, namesto tega se zavzemajo za progresivno kaznovanje. "Uvajanje novih represivnih ukrepov ni pravi pristop. Dosledno spoštovanje cestno-prometnih predpisov bomo zagotovili z uvedbo sistema kazni, ki višino kazni določa sorazmerno glede na prihodke posameznika ter z izboljšanjem učinkovitosti organov, pristojnih za izrek in izterjavo kazni."

Velika novost Zakaj v Srbiji odslej ne vozite niti 1 km/h več prehitro

ZAB

V Zavezništvu Alenke Bratušek želijo glede dodatnih ukrepov najprej slišati mnenje stroke, so pa pripravljeni podpreti strokovne rešitve, ki bi pomenile izboljšanje prometne varnosti. 

DOBRA DRŽAVA

V Dobri državi menijo, da so nekatere dodatne tehnične rešitve za umirjanje prometa gotovo smiselne, saj so se v tujini že izkazale za učinkovite. "Pri uporabi tehničnih sredstev za nadzor državljanov pa moramo zagotoviti tudi spoštovanje pravic državljanov, osnovnih človekovih pravic z vidika zbiranja in hranjenja podatkov o njihovem gibanju."

SLS

V SLS bi stacionarne radarje in kamere postavili na kritične odseke, ključna za stranko pa je prevzgoja voznikov, da bi bolj spoštovali predpise. Poleg tega si prizadevajo za prepoved prehitevanja tovornjakov in za drugačno organizacijo del na cestah, ki bi se po mnenju stranke morala izvajati le, ko ni veliko prometa - ponoči in izven konic. 

Opomba: vprašanja smo naslovili na 10 parlamentarnih strank, ki so jim ankete javnega mnenja okoli 20 . maja kazale najbolje. Sedanji parlamentarni stranki SD in Desus nista odgovorili na naša vprašanja.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.