Ali lahko električno omrežje prenese milijone stenskih polnilnic?

Foto: BMW
Foto: BMW
Obremenitev milijonov električnih avtomobilov bo v prihodnosti predstavljala izziv za električno omrežje. Nekateri operaterji in strokovnjaki se bojijo lokalnih izpadov električne energije. Nemška študija predstavlja možne rešitve za težavo, ki se kaže s hitrim naraščanjem števila električnih avtomobilov.
Oglej si celoten članek

S prehodom na elektromobilnost skokovito narašča tudi število zasebnih polnilnih mest. Velika večina polnjenj električnih avtomobilov se bo po napovedi strokovnjakov zgodila doma ali v službi. Tisti, ki bo imel električni avto, bo imel po vsej verjetnosti tudi lastno pametno polnilno postajo. Nemški Automobilwoche piše, da je več kot 800.000 nemških gospodinjstev pred kratkim zaprosilo za subvencijo za prehod na električno mobilnost samo prek zveznega zbiralnika subvencij. Nemška zvezna vlada želi, da bo do leta 2030 na nemških cestah do petnajst milijonov električnih avtomobilov. Vendar pa to predstavlja velike izzive za električno omrežje, operaterje omrežij pa skrbijo lokalni izpadi električne energije. Študija zdaj predstavlja možne rešitve.

Milijarde To bo posel prihodnosti

Polnila moč polnilnic krepko presega moč gospodinjskih aparatov

Generalni direktor za tehnologijo pri operaterju omrežja Baden-Württemberg Netze BW Martin Konermann je po pogovoru z vodjo Daimlerja o njihovih načrtih za e-avtomobile izrazil zaskrbljenost: "Kaj se bo pravzaprav zgodilo z našimi omrežji, če bo pred vsako hišo e-avto?" Doslej so bili največji porabniki v gospodinjstvu savne ali električne peči. Standardna stenska omarica – torej zasebna polnilna točka – ima možnost polnjenja do 22 kilovatov, to je približno dvakrat večja moč. Če vozniki v vsej ulici hkrati po službi priklopijo svoj električni avto, lahko v ulici nastane mrk," piše Automobilwoche.

Foto: Profimedia Električni avto, polnjenje

Tudi z vidika Zvezne agencije za omrežja se bodo zaradi povečanja e-vozil in toplotnih črpalk distribucijska omrežja verjetno soočila z velikimi izzivi. Strokovnjaki pravijo, da je treba distribucijska omrežja nujno čim prej in pravočasno posodobiti in pripraviti za prihodnost. Vendar samo širitev ni dovolj - v prihodnosti naj bi operaterji pri omrežjih lahko naredili tudi nekaj prilagoditev. V Nemčiji naj bi z novim letom že začela veljati nova zakonodaja, ki bi to lahko omogočila.

Izračuni Lastniki električnih lahko zaradi nevednosti plačujejo visoke položnice za elektriko

V poskus vključenih 113 gospodinjstev

V zadnjih letih je Netze BW v več pilotnih projektih v Baden-Württembergu raziskoval možne rešitve. V tako imenovanih mrežnih laboratorijih so stanovalce v izbranih stanovanjskih območjih poskusno opremili z e-avtomobili in polnilnimi postajami. Cilj: v realnih pogojih preizkusiti, kako in kdaj ljudje polnijo svoje avtomobile, kaj to pomeni za lokalno omrežje – in kakšne so možnosti za zmanjšanje obremenitve omrežij? Skupaj je v projektu sodelovalo 113 gospodinjstev na osmih lokacijah.

Konermann pravi, da so rezultati teh poskusov spodbudni. Po eni strani se je izkazalo, da je bilo število vozil, ki so se polnila hkrati, zelo različno. V eksperimentu se je število gibala med 22 in 88 odstotki, v povprečju pa je bilo 50 odstotkov. »Če bi imeli 80- do 100-odstotno polnjenje avtomobilov hkrati bi se obremenitev omrežja močno povečala, prav tako potreba po širitvi našega električnega omrežja, je za Automobilwoche dejal Markus Wunsch, ki je vodil projekte.

Foto: Saša Despot Hyundai Kona electric električni avto polnjenje polnilnica

Omejitev moči polnjenja

V bližnji prihodnosti bi lahko obremenitev omrežja zmanjšali s tako imenovanim omrežju prijaznim upravljanjem zaračunavanja. Za tem nekoliko nerodnim izrazom je preprosto načelo: če je na omrežje priključenih več e-avtomobilov, kot je dejansko mogoče nadzorovati porabo energije, bi lahko obremenitev omrežja ublažili z zmanjšanjem moči polnjenja. Vendar to tudi pomeni, da se bo posamezen avto polnil počasneje.

10 stvari Kaj mora v mrazu storiti vsak lastnik elektrificiranega avtomobila?

Kot piše nemški spletni portal, obstajata dva načina za izvajanje upravljanja polnjenja: bodisi dinamično, tj. na podlagi dejansko izmerjene porabe energije – vendar to zahteva ustrezno merilno tehnologijo, pravi Wunsch. Okna statične obremenitve je lažje izvesti. Na primer, zmanjšanje polnilne zmogljivosti za polovico v večernih urah. »Uporabnik lahko nadaljuje s polnjenjem – vendar je to lahko počasnejše,« pravi Konermann.

Po ugotovitvah Netze BW večina udeležencev v omrežnih laboratorijih skoraj ni opazila nobenih omejitev pri polnjenju svojih električnih avtomobilov. Avtomobili so bili naslednje jutro vedno polni, čas polnjenja pa se je podaljšal za največ eno uro.
Raziskovalec za integracijo omrežij, Krzysztof Rudion z Univerze v Stuttgartu, vidi omejitev moči polnjenja kot vzvod za preprečevanje lokalnih težav na omrežjih, če je to potrebno. Za zdaj do težav še ni prišlo, vendar pa ga v prihodnosti ni mogoče izključiti. "Lastnike avtomobilov bi lahko brez večjih težav prisilili v upravljanje polnjenja," prav Rudion.

Avto Zakaj se ročka za polnjenje na črpalki včasih zatakne?

Stenske polnilne postaje bi bilo možno popolnoma ali delno omejiti le v nujnih primerih – enako pa ne velja za običajne gospodinjske aparate, je za nemški portal dejal Thomas Engelke, vodja skupine za energijo in gradnjo pri Zveznem združenju potrošniških organizacij.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 18:03 28. November 2022.

    glede na stanje bodo avti prihodnosti vozili na drva. dragi moji niso problem električni avti, problem je da gre poraba …

  • 16:54 28. November 2022.

    Folk če imate dobrega, dokaj novega bencinarja, se ga držite !!! Nikoli več ne bodo delali pravih avtov, samo še …

  • 16:47 28. November 2022.

    Še začelo se ni dober s temi električnimi avti,pa je vse skup bolj podobno kupu neuporabnega železja

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.