Avti, ki so v 2014 ostali v spominu Žurnala24

Foto: Anže Petkovšek
Foto: Anže Petkovšek
Nekateri so in bodo ostali posebneži na cesti, nekateri se bodo nasprotno prodajali v visokih številkah. A naslednji novi avtomobili na trgu so letos stopali iz povprečja.
Oglej si celoten članek

Naj takoj pojasniva, da avtomobili, ki so v izboru, niso nujno tudi najboljši, ki sva jih vozila. So pa avtomobili, ki prinašajo nekaj več ali nekaj novega na trg. V zadnji polovici leta je sicer na trg zapeljalo še nekaj avtomobilov, ki bi se kaj lahko znašli med najboljšimi, a jih bomo na test dobili šele prihodnje leto.

Foto: Žurnal24 main Grega Prebil Gregor Prebil: Mojih pet

Renault twingo. Razred mini mestnih avtomobilov je letos doživel razcvet, novomeški twingo pa ima tisti x faktor, zaradi katerega izstopa v množici novosti. Izstopa z videzom, hkrati pa je to najbolj zabaven avtomobil, ki se ga težko naveličaš. Pogon in motor zadaj sta posebnosti, ki prinašata odlično okretnost, pa tudi presenetljivo veliko prostora zadaj. Je pa nekoliko dražji od nekaterih tekmecev.

Citroën C4 cactus. Avto, ki po vozni dinamiki nikakor ne izstopa, mi je pa k srcu prirasel zaradi številnih inovacij, ki spominjajo na stare Citroënove čase, ko so po cestah vozile "žabe" in o katerih se govori še danes. Avto je oblikovan drzno, nenavadno, a zelo všečno. Tehta manj kot tono, kar se pozna v okretnosti in nizki porabi, zračni žepi niso le nenavaden dizajnerski dodatek, ampak znajo biti tudi uporabni, zračna blazina v stropu pričara nenavadno veliko prostora v notranjosti, sopotnikov sedež v obliki "zofe" ponuja udobje dnevne sobe ...

Mercedes-Benz razred C. Čeprav jih bo zelo verjetno veliko manj na naših cestah kot BMW serije 3, pa se lahko Bavarci zamislijo. Razred C v premium razred prinaša prestiž z velikim P. Pod prsti vedno občutimo mehkobo in ne trde plastike, kot na nekaterih delih bavarskega konkurenta. Potovalni prostor je tudi očem prijetnejši. Tudi pelje se bistveno bolj udobno, mehko, a nekoliko manj športno. Mercedes C je prava zvezda.

Lexus IS. Kakšen umazan dizel? Tega pri Lexusu ne boste videli. Hibridni pogon je prioriteta Japoncev, in to v prid nižjim škodljivim emisijam in boju proti "smrdljivim" dizlom podpiram. In zaradi tega se ne pelje slabo, prej zelo dobro, pa čeprav ne tako športno, kot nemška premium konkurenca, predvsem zaradi CVT menjalnika. V primerjavi s konkurenco izstopa z atraktivnim dizajnom, zaradi česar ste na cesti opaženi, pa vseeno ne boste prejeli grdih opazk, kakor vozniki nemških premium znamk. Za nameček je še nadstandardno udoben.

Hyundai i10. Vozilo, ki me je presenetilo. Ne stavi na personalizacijo, velike ekrane na dotik in druge tehnološke elektronske novosti, kot konkurenti, a se mi je vseeno prikupil. Za "pošteno" ceno ponuja veliko prostora, dobro okretnost, preglednost, nizko porabo in vozne lastnosti, zaradi katerih sem imel občutek, da sedim v številko večjem avtomobilu. Res ne vem, zakaj bi družine za drugi avto potrebovale kaj več kot avto, ki v osnovi ne stane niti 9.000 evrov, dobro opremljen pa komaj preseže 10 tisočakov.

Foto: Anže Petkovšek Andrej Leban. Andrej Leban: Pet mojih

Mazda3. Morda ni ravno v ospredju po prostornosti, vendar pa trojka prinaša zelo opazno svežino v razred, kjer se je doslej VW golf otepal predvsem nemških in francoskih tekmecev. Mazda3 prepriča z zelo športno in udobno notranjostjo, kopico naprednih tehnologij, od katerih so številne serijske že v malce bolje založenem paketu opreme, in nenavaden nabor motorjev, ki tudi brez turbopuhal zmorejo veliko in zahtevajo malo. Če bi trojka tudi po dolgotrajnosti sledila svojim predhodnicam ...

Mercedes-benz razred C. Po dolgih letih je "baby S", kot so ga včasih kar malce zasmehljivo imenovali tekmeci, slednjim le zaprl usta. Oblikovna in tehnološka naveza z velikim bratom je zgolj prednost, hkrati C nemškima rivaloma odčita lekcijo, kaj v tem razredu danes pomeni udobna in kvalitetna notranjost, kar se odraža v vožnji kot sprostitvi. Seveda avto ni v vsem prvi, je pa C vseeno merska enota za dostojanstvo. To pa se meri tudi po denarnem vložku.

Leon ST. Če je golf kralj kombilimuzinskega razreda, potem je leon njegova cenejša, čeprav nič manj zmogljiva različica. To velja tudi za karavanskega leona sport tourer (ST), ki združuje izvrstno koncernsko tehniko s precej bolj dinamično podobo in polno uporabnostjo družinskega avtomobila z ogromnim prtljažnikom. Zame eden po krivici najbolj prezrtih avtomobilov na trgu ta hip.

VW polo. Po medgeneracijski prenovi polo zlahka ostaja na vrhu B segmenta. Zelo dobre vozne lastnosti in odlično ergonomijo od letos dopolnjuje še kopica novih tehnologij, denimo radarski tempomat. Turbo motorji so odlični, tako po zmogljivostih kot varčnosti. Težko je najti bolj všečen avto dolžine štirih metrov, čeprav je mogoče najti precej cenejšega.

Dacia duster. Pri Romunih določene spremembe uvajajo le počasi, a pri dusterju so se z delno prenovo potrudili bolj, kot to priča zunanjost. Avto je zaradi boljše zvočne izolacije precej udobnejši za vožnjo, premore lahko celo spodoben infotainment, štiri zvezdice za varnost so tudi sprejemljive. Če dodamo še za takšno ceno in razred odlične terenske zmogljivosti 4x4 pogona, potem je jasno, zakaj se za dusterjem še vedno praši.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.