Avtomobilski panogi se obetajo viharni časi

Foto: Bosch
Foto: Bosch
Avtomobilski panogi se obetajo viharni časi, ko se bo morala povsem prilagoditi digitalizaciji in električni mobilnosti, ki prinašata marsikateri novi izziv.
Oglej si celoten članek

Pri svetovalnem podjetju Bain & Company ugotavljajo, da je dobaviteljem avtomobilske industrije ostal le še nekaj let za prilagoditev svojih dejavnosti električni mobilnosti.

Nova era Uradno: na naših cestah lahko vozila brez volana

Pri podjetju ugotavljajo, da se je obdobje stalne rasti dobičkov končalo, saj se pospešuje elektrifikacija pogonskih sklopov, ki zahteva vlaganje visokih sredstev, poleg tega pa hitro rastejo tudi stroški materiala in energije, na dobavne verige pa negativno vplivajo tudi geopolitične napetosti in njihove posledice. Hkrati morajo podjetja slediti tudi prizadevanjem za digitalizacijo in dekarbonizacijo prometa.

Foto: VW vw golf infotainment

Pri Bain & Company so pregledali 28 velikih dobaviteljev avtomobilske industrije, med katerimi so bile tudi korporacije Adient, Aisin, American Axle, Autoliv, BorgWarner, Hella, Leoni, Magna, Pirelli in Schaeffler. Ugotavljajo, da je sektor dobaviteljev avtomobilske industrije že precej načet in le podjetja, ki se bodo hitro prilagodila novim zahtevam, bodo preživela. Kako visoki so pritiski, je postalo jasno že leta 2021, ko so povprečni dobički pred obdavčitvijo za tri odstotne točke padli pod šest odstotkov, s tem pa tudi pod raven avtomobilskih proizvajalcev. Dotlej so praviloma za dve odstotni točki presegali dobičke proizvajalcev avtomobilov.

Nova situacija

Dobavitelji se hkrati spopadajo z ozkimi grli v dobavi, vse večjimi stroški osnovnih surovin in inflacijo. In če se avtomobilski proizvajalci trenutno usmerjajo v izdelke z visoko dodano vrednostjo, na dobavitelje pritiskajo z zahtevami po zniževanju cen. Pri Bain & Company dodajajo, da nekateri dobavitelji že leto in pol do dve leti izkazujejo negativne poslovne rezultate. Nekatera podjetja se mesec za mesecem celo borijo za golo preživetje.

Avto industrija Nova doba: 18 evrov mesečno za ogrevanje sedežev

In to je za marsikatero podjetje povsem nova situacija. V zadnjih nekaj desetletjih so namreč dobavitelji dosegali razumne in predvsem predvidljive presežke, če so le imeli pod nadzorom kakovost in upravljanje s stroški. In pri nadzoru operativnih stroškov je bila večina precej uspešna.

Foto: BMW BMW proizvodnja, električni avtomobili

Zdaj pa se naenkrat soočajo s tako visokim dvigom stroškov v kombinaciji s hkratnim padcem povpraševanja, da se morajo s proizvajalci avtomobilov pogajati o njihovi kompenzaciji z dvigom cen.  To je za marsikaterega dobavitelja avtomobilske industrije nekaj povsem novega.

Kaj se dogaja? Evropsko avtomobilsko zavezništvo na resnem preizkusu

Zmanjševanje dohodkov je dobavitelje poleg tega prizadelo v času, ko elektrifikacija in digitalizacija avtomobilov od njih zahtevata ogromna dodatna vlaganja. V skladu s statistiko naj bi bilo do leta 2030 v Evropi 55 odstotkov novih avtomobilov električnih, leta 2035 pa jih bo več kot 90 odstotkov. Hkrati bodo avtomobile z ničnimi emisijami pretežno prodajali tudi na Kitajskem in v ZDA. Dobaviteljem je torej ostalo le nekaj let za prilagoditev obdobju elektromobilnosti in pritiski so temu ustrezno visoki.

Sprememba pristopa

Hkrati morajo iz tehnologij na osnovi hardvera preiti na tehnologije na osnovi softvera, saj analize kažejo, da bodo električne komponente, softver in digitalne storitve glavni gonilniki napredka in največji vir dohodkov za proizvajalce. Kot take obetajo tudi višje presežke. Pri Bain & Company ocenjujejo, da bo do leta 2035 več kot tretjina dobičkov prišla iz novih poslov: storitev na osnovi softvera, električnih in elektronskih komponent in mobilnostnih storitev.

Foto: Bosch Kontrolna enota za zračne blazine Bosch

Vendar pa ni gotovo, da bodo dobavitelji od tega imeli polno korist. V zelje jim namreč hodijo velika tehnološka podjetja, ki tudi razvijajo softverske rešitve za električne avtomobilske arhitekture. Če se torej tradicionalni dobavitelji avtomobilske industrije ne bodo podvizali, bi lahko za vedno izgubili posle, ki jim jih bodo vzela tehnološka podjetja.

Da se, če se hoče Mazda v brk regulatorjem predstavila novega dizla

Vendar pa, dodajajo  v svetovalnem podjetju, ne bi smeli podcenjevati dolgotrajnih vezi med avtomobilskimi proizvajalci in njihovimi tradicionalnimi dobavitelji. Softver in elektronika sta namreč naravno okolje za dobavitelje, ki lahko zagotovijo ekonomijo množice in prihranke pri stroških z razvojem standardiziranih modulov, ki jih je mogoče prilagajati zelo različnim potrebam.  Poleg tega imajo avtomobilski proizvajalci raje partnerje, s katerimi so navajeni delati in pri katerih se jim ni treba bati, da jim bodo poskušali prevzeti posel.

Končno To nastaja na našem izredno obleganem odseku

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 08:01 23. Julij 2022.

    Pozdravljeni, žal je avtomobilizem zašel iz realnosti človeškega življenja. Še vedno sem mnenja, da avto potrebuje dober varčen motor, varno …

  • 16:42 22. Julij 2022.

    trajnostna mobilnost. a bi to eden definiral? to pomeni da grem bos na pot. čemu sploh avto rabmo ? delali …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.