Bavarska lekcija iz cestne lege

Foto: Žurnal24 Udobje v petici je še vedno na zelo visoki ravni, nekaj rešitev pri ergonomiji p
Štirikolesni pogon pri BMW 525xd iz avtomobila naredi brzovlak, ki zlepa, pa tudi zgrda ne skrene iz začrtane smeri.
Oglej si celoten članek

Konkurenca med limuzinami višjega cenovnega razreda je zelo ostra, poleg nemškega trojčka so tu še švedi, japonci in še kdo, zato lahko pri prepričevanju kupcev odloča vsaka malenkost, še posebno če je cena drugotnega pomena. Za tiste, ki tudi pri limuzinah dajejo športnim sposobnostim avtomobila prednost pred udobnim požiranjem kilometrov, je BMW 525xd v samem vrhu ponudbe. Le malo je namreč primerljivih limuzin, ki bi se lahko glede voznih lastnosti merile z BMW-jevo petico s štirikolesnim pogonom.

Čeprav se avtomobilu pri nekaterih malenkostih in rešitvah v notranjosti morda že poznajo leta, pa sta pogonski sklop in lega na cesti še vedno vzorna. O pogonu vse dobro. Trilitrski šestvaljnik s 145 kW (197 KM) največji navor doseže že pri 1300 vrtljajih, povrh vsega deluje uglajeno in varčno. Posladek je tudi šeststopenjski samodejni menjalnik steptronic, ki pri mirnejših vožnjah žene avtomobil brez kakršnihkoli sunkov, v nujnih primerih pa se hitro odzove s "kick-downi". Da bi vklopili ročno prestavljanje, res ni potrebe.


Da se v avtomobilu skriva napredna tehnologija, razkriva samo mali x v imenu. © Grega Prebil

 
Napredni prenos moči
Bistvo tega avtomobila je vseeno štirikolesni pogon xDrive. Gre za zelo napreden sistem okoli elektronsko krmiljene večlamelne sklopke, vgrajene ob sredinskem diferencialu. Avtomobil v osnovi še vedno žene predvsem (lahko tudi povsem) zadnji par koles, prenos moči na sprednji par pa se vrši glede na trenutno hitrost in potrebe, največ do 50 odstotkov. Prednost xDriva se izkaže pri njegovem zelo hitrem odzivanju, saj številna tipala vnaprej predvidijo okoliščine vožnje. In prav zaradi tega je avtomobil ob vklopljenem stabilizacijskem programu
DSC brez grobe kršitve fizikalnih zakonov nemogoče spraviti z začrtane poti, ki jo natančno odmerja volanski mehanizem.

( Pre)športno vzmetenje
A vse ima svojo ceno in kompromisi so pri tem avtomobilu nujni. Čeprav je 525xd za večino vrhunski stroj za krotenje ovinkov, mu bo kdo drug njegovo športnost, ki s sabo prinese (pre)trdo podvozje in posledično bolečine v zadnji plati in hrbtenici, štel v minus, še posebno zaradi razreda, v katerega spada.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.